אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

עלון מספר 6

שלום לידידנו,

צמיחה, פריחה והתחדשות באוויר, האביב כבר כאן על שלל ריחותיו וגווניו.ברוח זו אנו מגישים לכם את העלון החגיגי לקראת החג וזה מזכיר כי בשולחן ערוך בהלכות הפסח מתייחסים בחשיבות רבה ל"מעות חיטין – ולקמחא דפסחא"
בשני אלו מחובתנו לדאוג כי החופש לזכות באוכל מזין יינתן לכל אדם על מנת שלכולם יהיה כיצד לקיים את החג וההשתתפות בסדר תהיה אחרי שעזרנו למישהו וגרמנו לו להיות שבע ושמח.

כך או כך, אנו מאחלים לכם ולבני ביתכם חג פסח שמח והנאה מהחג.

 

                                              שלכם בידידות,

                                              אפרים בידרמן וצוות הגלריה.

פינת אמן: אריה אזן

נולד בגרמניה ב-1934. עלה עם הוריו ב-1935. מתגורר בירושלים. למד ציור אצל אהרון אבני ואצל הצייר ויתקין באקדמיה "בצלאל". 

את תקופותיו העיקריות כפי שבאות לידי ביטוי בציוריו, ניתן לחלק לאלו של עד סוף שנות ה-70 ולאחריהן.

ביצירות אלו אזן מפשט אותן גורם להן להראות ליריות ומרוחקות, אך מצד שני בזכות הניגודיות של הצבעים השחורים על רקע הבד הלבן, הן יוצרות הרגשה שכאילו ניתן למשש אותן. הוא כותב, רושם, לעיתים חורט וחוצב בהן קרעים ונותן למתבונן את ההרגשה של נוף רחוק, אולי גועש, אולי פסטורלי, אך מאידך, הוא נמצא בתוכו ממש כחלק ממנו בתוך הסמבטיון הגועש.

משיכות המכחול יוצרות רושם ראשוני של ספונטניות, אבל במבט בוחן ובדיאלוג, ימצא המתבונן כי אצל אזן אין מקריות – הכל מתוכנן.

בשנים שלאחר מכן, עוסק אזן לסירוגין בין הציור המופשט לפיגורטיבי, ניתן לראות את תכנון הבד, האסתטיקה, את הנחת המכחול המתוכננת, המאורגנת והמסודרת לפרטי פרטים בצבעוניות אוטנטית והמתבונן מרגיש שהוא כאילו הוא נמצא בתוך היצירה.

אריה אזן השתתף בעשרות תערוכות יחיד וקבוצתיות חשובות בארץ ובחו"ל.

ויצירותיו נמצאות באוספים רבים חשובים בארץ ובעולם. 

  מבחר חלקי מיצירותיו של אריה אזן:

     מה חדש בגלריה?

מונח והקשרו:שנות השלושים

הגעתם של אמנים יהודים מאירופה בשנות השלושים של המאה ה-20 אל פלשתינה המנדטורית, סימן את מגוון ההשפעות של האמנות המודרנית על האמנות בארץ ישראל. עם זאת, יש לציין כי השפעות אלו לא הניעו את האמנים ליצירתה של אמנות אוונגרדית או מופשטת. שתי ההשפעות המובהקות ביותר היו אלו של האמנות הצרפתית והגרמנית שהובילו לפיתוח שפה אוניברסלית. חוקר האמנות ד"ר גדעון עפרת טען כי השפעות אלו יצרו שתי מגמות שונות באמנות הפלסטית. בעוד ההשפעה ה"פריזאית" התבטאה ב"רכות דינאמית הממיסה סטרוקטורות כבדות", הרי שהאמנות הגרמנית וסגנון ה"אובייקטיביות החדשה" הביאו עמם נפחיות קפואה ופיסולית.‏

ההשפעה הצרפתית:

בהשפעה הצרפתית הכוונה לציירים שהושפעו מזרמים באמנות המודרנית שהייתה עד לאותו זמן בפריס: האימפרסיוניסטים והאסכולה היהודית האקספרסיוניסטית, פוסט אימפרסיוניסטים, קוביזם ופוביזם. הציירים ששייכים לקבוצה הצרפתית ושעבדו בת"א חיפשו לא את המקומיות והאקזוטיות כי אם את הסגנון של פריס. הם התרחקו מהתייחסות סיפורית לציור.

האמנים הבולטים היו: מנחם שמי, יצחק פרנקל, מרדכי לבנון, זריצקי (הציורים המוקדמים). 

ההשפעה הגרמנית:

בעקבות עליית הנאצים לשלטון בגרמניה, עולים אינטלקטואלים ואמנים יהודים רבים ארצה. רבים מעולי גרמניה עזבו את ארצם האהובה רק מחשש לחייהם; הם לא מצאו בארץ ישראל את ארץ חלומותיהם, אלא ארץ נחשלת שתושביה, הפועלים הקולניים ממזרח אירופה, נראו בעיניהם לאמנים חסרי תרבות רלוונטית. רובם התרכזו בירושלים סביב "בצלאל החדש" שנפתח ב-1935. הם אימצו את ערכי הציור האקספרסיוניסטי הגרמני.

ההשפעות של אמנות אירופה עליהם היו בעיקר של קבוצת ה"גשר" ו"הבאוהאוס". בנושאי היצירה בלט העיסוק בנופי ובדמויות הארץ שביטאו לעיתים קרובות מסר פסיכולוגי ופוליטי.

האומנים הבולטים היו: אנה טיכו, יעקב שטיינהארדט, ליאופולד קרקאואר ומרדכי ארדון.

מאפיין את 2 הקבוצות שכולם עלו ארצה כשהם כבר ציירים בזכות עצמם, כי כבר במקום הולדתם למדו והגיעו להישגים.


תערוכות המתקיימות כעת:

תערכותו של האמן אריה אזן מוצגת בתיאטרון גבעתיים עד לתאריך: 21.3.2015

הנכם מוזמנים לראות תערוכה מעניינת של אמן מעולה.

צילומים מן התערוכה:

תערוכה נוספת המתקיימת כעת הינה תערוכת אקוורלים של מיטב אמני ישראל,

מדובר בתערוכה מקיפה ומעניינת אשר השאלנו  כמות נכבדה של יצירות מתוך האוסף

שלנו. התערוכה תתקיים עד לתאריך 27.3.2015. הנכם מוזמנים להגיע.

צילומים מן התערוכה:


כתבה בנושא: רסטורציה (שיקום תמונות)

נזק ליצירות עלול להיגרם  מסיבות רבות והבולטות שבהן הן:

נזקי מים, למשל יצירה שתלויה על קיר שספג מים, שינויים משמעותיים בטמפרטורה ובלחות.
זיהום אויר, אבק, פיח ועשן  מעישון או בישול.
נזק תאונתי (נפילה של יצירה, פגיע מנוזלים או חומרי ניקוי).
תאורה חזקה במיוחד או אור המכיל קרינה UV (אור שמש ונורות הלוגן).
אויבים ביולוגיים (מכרסמים, עובש, חרקים, פטריות).
מסגור לא תקין, אשר גורם לנזק ישיר ליצירה בשל מגע חומרים חומציים ביצירה, שימוש בדבקים חודרניים וכו'.

לכל אלו יש פתרונות, הן בטיפול שימנע מראש נזקים אלו והן על ידי שיקום הנזקים שכבר אירעו.

בכתבה זו אעמוד על מאפייני טיפול  משקם ביצירה לאחר שכבר נגרם לה נזק:

תפקיד הרסטורטור (בעברית: רפא) הוא להביא את הציור למצב קרוב ככל האפשר,  למצב שקדם לנזק והקרוב ביותר למצב שבו סיים הצייר את מלאכתו.

ראשית, הרסטורטור יאבחן את הבעיה  (דיאגנוזה) ויקבע מה גרם לנזק. הלקוח אמור לקבל הסבר והדרכה  ממצה  על מנת  למנוע נזק חוזר.

חלק חשוב מתהליך השיקום הוא ניקוי היצירה משכבות לכלוך, שכבות וארניש (warnish) שהתכהו וזאת על מנת לחשוף את הציור המקורי.

הניקוי יעשה בתמיסות  שמותאמות ספציפית לכל תמונה לפי מצבה והרכבה.

בתהליך הניקוי,משיג הרסטורטור את הורדת כל החומרים שהתאספו על הציור במהלך השנים, כגון: אבק, סימני פיח, ניקוטין, תיקונים לא מקצועיים וארניש ישן (וארניש ישן עלול להצהיב עם השנים ולגרום לכך שפרטי ציור לא יראו כהלכה, מעין אובך)

פעולות אופייניות נוספות הן: איחוי קרעים, ייצוב אזורים של נפילות צבע, מילוי חוסרים  והשלמה של צבע בטכניקת " In painting", בה משאירים את המירב מהציור המקורי.

בסוף התהליך מבצעים ציפוי מגן חדש (וארניש) שחיוני ביותר לשמירת הציור מנזקים חוזרים.

 

ציור עשוי שמן על בד לפני שיקום ואחרי:

על טכניקות הטיפול עצמן נדבר בפירוט יתר בכתבה בעלון הבא....


**הכתבה נעשתה בעזרתו של מר מיכאל קארו מ "קארו אמנויות" המרכז לשימור ושיקום אמנות.

    ולסיום קצת הומור..........

     עד כאן להפעם, להתראות בעלון הבא.......

בקרו אותנו באתר הבית:  www.biderman.co.il

לעמוד הפייסבוק שלנו:    לחצו כאן

כתבו לנו:                      gallery@biderman.co.il

כתובתנו הזורע 59 כפר שמריהו  ט.ל  09.9706500  פקס 09.9706510

נשלח לכתובת keren@biderman.co.il מהכתובת gallery@biderman.co.il
שולח: בידרמן - גלריה לאמנות ישראלית
כתובת השולח: הזורע 59 כפר שמריהו
הסרה מהרשימה | עדכון פרטים | דיווח דיוור לא מורשה

רב מסר מערכת דיוור ודפי נחיתה