שלושה דורות

צילמה: שיבי אייסמן, מנחת הסדנה 'נשים מצלמות סיפור', מייסדת 'לצלם סיפור'

 

הבחירות שלנו בחיים


''את יודעת'', אני אומרת לבתי המתבגרת, שמתלבטת האם לפתוח חשבון בבנק כמו חלק מחברותיה, ''נשים בעבר לא הורשו להחזיק ברכוש, או לקבל הלוואה בבנק, או להתעסק בכסף". 

היום, נושאים רבים נראים לנו טבעיים שכך יהיו, כמו: לבחור ולהיבחר, אך דורות של נשים בעולם היו צריכות להיאבק למען זכויות אלה.

יום האישה הבינלאומי, שנקרא במקור 'יום הפועלות הבינלאומי', נערך כל שנה במרץ ומציין תביעה אמיצה שלנו כנשים לשוויון זכויות ולזכות בחירה.
ניו-זילנד‪ ‬היתה המדינה הראשונה שהעניקה לנשים זכות בחירה, אך לא זכות להיבחר, לקראת הבחירות בשנת 1893.‪ ‫ארה"ב‬ ‬אשררה את‪ ‫ התיקון ה-19 לחוקה, אשר העניק זכות בחירה לנשים בכל המדינות‪ ‬ב1920‪-‬. גם בישראל הצביעו הנשים לראשונה ב-1920, בבחירות הראשונות לאסיפת הנבחרים‪ ‬של‪ ‬מוסדות הישוב. בשווייץ‪ ‬רק בשנת ‪ 1971‬הורשו נשים להצביע.
וגם, מחקרים שנעשו בשנה האחרונה מראים כי נשים, שהולכות להצביע, בוחרות אחרת. שמות דגש ולב על נושאים כמו: חינוך, בריאות, שוויון הזדמנויות ובטחון. זה חשוב לחיינו ולחיי ילדינו.
ביום שלישי הקרוב אני מתכוונת ללכת עם בתי לקלפי, להכניס אותה איתי מאחורי הפרגוד ולחגוג את זכותנו להצביע.
הזכות הזו שיש לנו בידיים -  לבחור ולהיבחר, בואו ניקח אותה בגדול. בקול גדול ובמסה גדולה.

 

 

לעורר השראה - אירוע יום האישה הבינלאומי - 22.3.2015


מה מעורר בך השראה ? אולי מילה, אולי צבעים, אולי הליכה ברגליים יחפות בים, או שיחת נפש עם חברה. אולי הבת שלך או מוסיקה טובה שאת שמה בווליום ורוקדת בעיניים עצומות בבית. אולי ספר או משפט בתוכו. אולי פעילות ספורט אישית או קבוצתית. אולי איזו אישה שקראת עליה שעשתה את זה ואת רוצה לפגוש אותה.

אנו רוצות להזמין אותך לאירוע מעורר השראה, בנוכחות ראש העיר שלום בן משה, ביום ראשון 22.3.2015 בשעה 20:00 במקום בלב 'לב אפק'.

לפרטים נוספים הקישי כאן. נתראה בהנאה.

פורום נשים מאמאנט מקום בלב 'לב אפק'

עיריית ראש העין, יועצת ראש העיר למעמד האישה

 

 

 

מטיילות 'בעקבות נשים בכפר עין כרם'


ביום חמישי, 26.3.2015, אנו בפורום נשים יוצאות לטייל בעין כרם היפהפיה, בתיה, סמטאותיה, נשותיה, הבוסתנים ומסביב - מדרונות הרים וגאיות טבולים בירוק ופריחה. אבני דרך בטיולנו: נתחיל בכנסיית יוחנן, בית היהודיה, נרד במדרגות גן העדן אל עמק התימנים המרהיב ונישמע את סיפור התיישבות התימנים בכפר. נגיע לביתה של אפרת רועת העיזים ונישמע על עיסוקה כאמא, רועת עיזים ומגבנת גבינות. נתארח על אחת הטרסות ונתכבד במעשה ידיה הטריים- ארוחת צהריים חלבית וכשרה. נבקר במנזר האחיות ציון, מעיין מרים, נספר על אוצרות עין כרם וניכנס לסדנת אמנית קרמיקה. 

 

       

 

נפגשות בשעה 8:00 בבוקר בחנייה של לב אפק. יוצאות בשעה 8:10 בדיוק. חזרה משוערת לעיר: 18:00. ציוד נדרש: נעלי הליכה נוחות, לבוש מתאים בהתאם למזג האוויר, שתייה, ארוחת בוקר. 

המדריכה: טובי גולן, מדריכת טיולים ומורת דרך, מוסמכת בלימודי ארץ ישראל והיסטוריה.

עלות הטיול: 100 ₪ (כולל ארוחת צהרים), בתשלום מראש בלבד.

ההרשמה אצל שולי: 050-7401173 נסגרת ביום שני, 23.3.2015.

הטיול הינו שיתוף פעולה פורה בין יועצת ראש העיר למעמד האישה ופורום נשים.

נתראה בהנאה, שולי גל ויעל גרנות, צוות טיולים פורום נשים

 

 

 

סלון עיסקי נשי - התחלנו היום...


שנים חלמת להיות הבוסית של עצמך, לעבוד במשהו שעושה לך טוב, שממלא אותך, שאת בוחרת לקום אליו בשמחה בבוקר. את מקדמת ומשווקת את העסק שלך, מתמודדת עם דילמות עיסקיות, חווה קשיים והצלחות, התרגשויות גדולות אבל הכל… לבד.

היום בבוקר בפורום נשים - מועדונה פתחנו לראשונה את פרויקט סלון עיסקי נשי בהצלחה ובהתרגשות גדולה. הגיעו 15 נשים עצמאיות תושבות העיר למרחב עבודה משותף, סיעור מוחות פורה ויעוץ פרטני לקידום העסק. הפעילות ממשיכה במהלך השבוע בקבוצת פייסבוק ייעודית שתפתח להתייעצות עבור נשות הקבוצה.
פורום נשים ראש העין מזמינות אותך ל-'סלון עיסקי נשי', אחת לשבוע בימי ראשון בבוקר בין השעות 9:30-12:00 בפורום נשים - מועדונההמפגשים נערכים ללא עלות וכוללים יעוץ אישי למי שרוצה, קפה ועוגה.

הפרויקט בהובלת:

  • אורטל בירן-גורפינקל, מייסדת 'בוחרת בעצמי', מלווה נשים בתהליך אישי ועיסקי
  • גילה שובל, מייסדת 'תוכנית שובל', חברת הנהגת פורום נשים

צוות הפרויקט כולל גם את צילה אקסלרוד, תכשיטאית, זהבית לוי, מפיקת אירועים - חברות בהנהגת פורום נשים.

לפרטים נוספים הקישי כאן

 

 

 

כנס לבעלות ובעלי עסקים קטנים בראש העין, 16.3.2015


בעלת עסק קטן, את מוזמנת ביום שני, 16.3.2015 בשעה 10:30 בבוקר לבית המוסיקה החדש - סימפוניה לבוקר של כנס. הכנס בשיתוף: מעוף - הסוכנות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה, עיריית ראש העין ועמותת עסקים מצליחים בראש העין.

בתוכנית

נטוורקינג וכיבוד, מנכ''לית מעוף - נעמי ראם תציג את מעוף והתוכניות השונות הבאות לעזור לבעלות ובעלי עסקים בעלות מסובסדת, כאן בעיר.
הרצאה מרתקת של רמי לוי, יו"ר שיווק השקמה, שיתאר את הדרך שעבר בדרך להצלחה.

ההשתתפות ללא תשלום בהרשמה מראש באתר "מקום בלב".

לפרטים נוספים

 

 

 

יום האישה - מקום בלב - לב הגבעה וויצו ראש העין - 15.3.2015


בואי להתפנק הערב באירוע יום האישה עם תוכנית מיוחדת במיוחד בשבילך - הערב 15.3.2015 החל מהשעה 19:30 במקום בלב - לב הגבעה.

בתכנית: התכנסות עם קפה ועוגה, דוכני מכירות, הביגודית של ויצו, סדנאות לגוף ולנפש והרצאה חוויתית. עלות: 30 ש"ח.

לפרטים נוספים הקישי כאן

 

 

 

אירוע 'שווה להיות שווה' - 25.3.2015 


 

בואי לפרגן לעצמך בערב מפנק ומהנה עם חברות ותיקות וחדשות מהעיר שלנו. ערב של פינוקים ואנרגיות חדשות בו תהני מכמה שעות מבלי לחשוב על הבית, הבעל או הילדים, תקבלי כוח להמשיך ותזכרי שלפני הכול את אישה ואת שווה.

בתכנית: התכנסות עם כיבוד קל ופינוקים, מופע של תאטרון סיפורים, הרצאה של ורד שפרונג-קופליק. עלות: 70 ש"ח.

צובעים את החודש בורוד ביום רביעי 25.3.2015 בשעה 20:00 בגן הלבן, רחוב התעשיה 4 בראש העין.

לפרטים נוספים הקישי כאן

 

 

 

את הניוז אנו רוצות לסיים עם ימית לוי, נטורפתית ובשלנית, מקצוענית ומיוחדת במינה מ-'אוכל לגוף ולנשמה'. ימית בשנים האחרונות היתה בהנהגת פורום נשים, נהגה לערוך סדנאות בישול ואוכל בריא בפורום ולאחר שהעתיקה מקום מגורים מראש העין לצפון, אנו מתגעגעות אליה ואל מעשה ידיה. וממשיכות להתעניין מה חדש אצלה.

לכבוד יום האישה מתכון 'כעכות' שהעבירה אלינו ימית, מלווה בזכרונות ילדות ובקשר של אמא-בת. 

כעכות
1 ק"ג קמח מנופה
3 כפות שטוחות שמרים יבשים
1 כוס חד פעמית שמן זרעי ענבים (או כל שמן אחר בכבישה קרה)
1 כוס חד פעמית סוכר קנים
קורט מלח
625 מ"ל מים פושרים (2.5 כוסות)

אופן ההכנה: לתוך קערת המיקסר שופכים את השמן, סוכר ומים. בקערה נפרדת את שאר החומרים היבשים. מאחדים את הרטובים והיבשים ולשים עד לקבלת בצק אחיד. מתפיחים עד להכפלת הנפח. קורצים כדורים בגודל כדור פינג פונג, יוצרים מכל כדור נחש קטן וסוגרים לאליפסה. מורחים כל אליפסה ביצה טרופה ומפזרים שומשום.
אופים בתנור שחומם מראש ל 180 מעלות עד הזהבה.

בתיאבון.