שלום חברות וחברים,

אחת המטרות החשובות של ארגוני החברה האזרחית היא לעודד אקטיביזם אזרחי - פעילות שאזרחים יוזמים כדי להשפיע על דברים שחשובים להם במדינה שבה הם חיים. רוב האנשים לא מאמינים שיש להם כוח להשפיע ולעשות שינוי, במיוחד אם הגוף שעומד מולם הוא המדינה או טייקונים גדולים. משפחתה של לינוי סוסאן מחיפה, הילדה בת השבע שנלחמה בסרטן הדם, גייסה במקביל למאבקה על חייה של לינוי, גם את האומץ להלחם במדינה ולהגיש תביעה משפטית נגד משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, בטענה שבתם חלתה בשל זיהום האוויר הגבוה באזור חיפה, שהמדינה כשלה במשך שנים ארוכות במניעתו.

התביעה של לינוי היא אמנם תביעה אישית, אבל יש לה השלכות מרחיקות לכת על כל נושא זיהום האוויר והשפעתו על בריאות האדם, והיא בראש ובראשונה מהווה לחץ אפקטיבי על הרשויות לייעול התפקוד שלהן. בנוסף, התביעה תעודד עוד אנשים להגיש תביעות בגין זיהום סביבתי ובכך תעזור לקידום הדיון הציבורי והמשפטי בנושא. 

אנחנו החלטנו להרתם למאבק של המשפחה ולעזור להם בתיק המורכב הזה, שדורש ידע מקצועי רב וכן לא מעט הוצאות. יחד עם משפחת סוסאן יזמנו קמפיין תרומות. כל אחד מוזמן לתרום כל סכום שהוא יכול, בקישור >>>

להצטרף לדף הפיסבוק שהוקם במיוחד - מצטרפים למאבק של לינוי סוסאן, להשתתף ולהפיץ את הקמפיין, שבזמן קצר כבר זכה לסיקור תקשורתי רחב.


 

המאבק נגד זיהום האוויר והרעש במפעלי הפלדה בעכו ממשיך להעסיק אותנו ואת התושבים באזור עכו והקריות אשר ממשיכים לסבול מהמפגעים הסביבתיים של פעילות מחזור הברזל - פעילות שאמורה להיטיב עם הסביבה.

מזה שנה וחצי אנחנו מלווים את המאבק של תושבי קיבוץ כפר מסריק ועין המפרץ נגד המפעל. ביום 19.7.15 הגשנו תיק גדול לבית המשפט המחוזי בבקשה לתת צו ביזיון בית המשפט נגד המפעל וההנהלה שלו, לאחר שלא קיימו את ההתחייבויות שלהן על פי הסדר פשרה בתביעה ייצוגית. 

הבקשה הוגשה לאחר שהמפעל לא עמד בהתחייבויות שלו על פי הסדר הפשרה, בתובענה הייצוגית שהוגשה נגדו בשנת 2006. מאמר על הנושא, וכתבות שהתפרסמו על כך השבוע באמצעי התקשורת - באתר >>>

 

 

מלחמת המפרץ

 העיסוק שלנו בנושא התעשייה המזהמת במפרץ חיפה ממשיך, כולל: מאבק משפטי להשגת מידע על המפעלים.

השתתפות בדיונים בכנסת בוועדה לביקורת המדינה ובוועדת הפנים והגנת הסביבה.

 קראו גם כתבה מורחבת במגזין של וואלה על הפעילות שלנו בנושאי התעשייה המזהמת במפרץ חיפה.

 

האסיפה השנתית של העמותה התקיימה ביום 14.6.15 

האסיפה התקיימה השנה בקיבוץ כפר מסריק, לרגל יום השנה לפטירתו של יזהר רשף ז"ל, שהיה אחד ממובילי הארגון בעשור הקודם. במהלך האסיפה הוחלט גם על ייסוד קרן מלגות על שמו. תמונות ומידע נוסף >>>

חברי הוועד המנהל של העמותה, נבחרו וכן גם חברי ועדת הביקורת: חביב ח'ורי, ז'אק בן זקן, ג'נט מיכאיל, ברוך קטלב, רחלי גזית וסלוא וקים. לעיונכם - סיכום פעילות של שנת 2014

 אכיפה אזרחית

לאחרונה הוגשה לבית המשפט תביעה ייצוגית ראשונה מסוגה, אותה הגשנו נגד מפעל לייצור קומפוסט ומכוני טיהור שפכים, על זיהום קרקע וגרימת מפגעי ריח, כתוצאה מהשלכת בוצה לא מטופלת בשדות החקלאיים בעמק המעיינות.

קראו עוד על כך בכתבה של יאיר קראוס במעריב >>>

 

 

 סוף שבוע נעים לכולם, מאתנו

עו"ד ג'מילה הרדל ואכים וליאורה אמיתי

מנהלות עמותת אזרחים למען הסביבה 

 
http://cfenvironment.org.il/     חפשו אותנו בפייסבוק