הזוהר היומי - סיכום עמודים רל"ה-רל"ז - מה הסוד שרבי שמעון רצה לגלות?
חותם הוא קשר קבוע. התחייבות עולמית. קשר שחייב שתהיה בו קנאה. צריך שילוב של מים ואש. כשהגיע ר' שמעון שמע את הדברים ואמר להם שרוצה לגלות להם סוד גדול...
הזוהר השבועי - סיכום נבחר (תובנות השקפה)
ויחי – קצ"ט-ר"א
השמירה מהקליפה נובעת מכוח ההתבטלות וקניית האמונה.
בעל אמונה זוכה שבחינת הדין תופיע אצלו כרחמים, ואותה מציאות תופיע כדין אצל מחוסר אמונה. היהודי שבנפש, מוכן לקבל ביקורת לגילוי חסרונותיו כרחמים שבאים לכוון ולעורר אותו לעבודה, והגוי שבנפש, רואה את הביקורת כעונש.
הקליפות באות לאמן את האדם להתגברות, ובכך לשכלל בהשפעה את הקשר עם הבורא יתברך. לצורך תכלית האדם – לשון אֲדָמָה לָעֶלְיוֹן, יש להגיע לגדלות אך בלי גאווה, דהיינו יראה וביטול בדרך להשוואת צורה של אהבה.
האדם נזקק לצורך הקיום בחסדים שזהו הלחם. אך לֹא עַל הַלֶּחֶם לְבַדּוֹ יִחְיֶה הָאָדָם, שבא לעולם לצורך שיכלול, לצורך תיקון והתקדמות, לכן צריך את היין – כִּי עַל כָּל מוֹצָא פִי יְהוָה, יִחְיֶה הָאָדָם, להגיע לגדלות והשוואת צורה.
כאן מלמד על שני תיקונים של המוח ושל הלב, כמו קטן שפועל מעל טעם ודעת . במצב קטנות ניתן כוח שמירה מיוחדים לחיבור מוח ללב כראוי, בכך שהקטן מתבטל ומכבד את הגדול, ופועל הן מבחינת מוח והן מבחינת לב למעלה מדעתו, ובכוח האחדות נכנעים כוחות הגאווה והאנוכיות הפועלים בנפש.
שלום רב, נשמח אם תתנו יד בשותפות להפצת הפנימיות, יש הרבה גולשים ועומס על האתר והשרתים, חשוב לנו שהאתר יעבוד מהר וטוב, יש באתר מאות ואף אלפי שיעורים בחינם לציבור הרחב לשם הפצת החכמה. אנו פועלים בהתנדבות מלאה לשם הפצת הפנימיות בעולם כמשנתו של בעל הסולם.
נשמח מאוד ויעזור לנו אם כל אחד יכנס בלינק למטה ויבחר להיות שותף למהלך של החזקה והפצת הפנימיות בעולם.
כל תרומה תתקבל בברכה, אפילו הוראת קבע של 52 שקלים כבר נותנת עוד כוח הפצה.
או תרומה חד פעמית עם הקדשה.
התרומות ילכו לדברים הנ"ל: הנגשת אפליקציית הסולם למכשירי אייפון, שיפור מהירות האתר והשידור חי, שכלול הפלטפורמות באתר והמערך הלימודי ובעיקר הפצת הפנימיות לעוד יהודים.
אין לנו שום תרומות או כסף מהמדינה, אנו מפיצים ומחזיקים את הדברים בכוחות עצמנו בהתנדבות מלאה, נשמח לעוד שותפים יקרים.
מומלץ למתחיל ולמתקדם כאחד, לכל הרוצים לטעום את פנימיות הפרשה, לקחת את נפשם למסע קוסמי מעבר לסיפורי התורה, מעבר לזמן ומקום. אל המקום הנארג בו הנפש חפצה.