אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן \ נרשם חדש? יש לאשר הצגת תמונות במייל
ניוזלטר: 260 בשלח - ט"ו בשבט שמח
בס"ד
שלום ידידים יקרים
ט"ו בשבט שמח!
הרב אדם סיני אומר שראש השנה הוא זמן של דין, בראש נעשה בחינת דין לגבי שאר השנה. לגבי כל דבר וכל נושא, יש שנה מסוימת משלו. כל דבר החוזר על עצמו נקרא "שנה". שנה מלשון שהדבר שונה על עצמו, שיש בו חידוש. מהו "דבר שאין בו חידוש"? השנה, השמש, יצירה, שכֶל, מדע בהם אין חידוש, הם קבועים. לעומתם החודש, הלבנה, הרגש, האמונה, יש מאין, אלו הדברים שמתחדשים כל פעם.
בראש השנה לאילנות כל אחד עושה לעצמו חשבון נפש. כל אחד צריך לשאול את עצמו: "מה אני בוחר?", ולא "מה בחרו לי מלמעלה?". צריך לשאול "לְמה אני דן את עצמי? האם לשבט או לחסד? לְמה אני רוצה לדון את עצמי? האם ללכת בדרך החסד, בדרך ה', או בדרך של טומאה?" כל אחד צריך לעשות לעצמו ראש השנה כזה בכל יום, לעשות לעצמו בחירה מחודשת.
צריך בכל יום החלטה מחודשת להיות עץ נותן פרי!
מחר בשעה 16.30 נקיים בבית מדרשנו סעודת ט"ו בשבט חגיגית. סעודה שהיא סגולה לבחירה נכונה של הפירות שאני רוצה להפיק מעבודתי השנה.
בואו הצטרפו אלינו לסעודה זו, העשירה בפירות גשמיים והיא סימן טוב לפירות רוחניים.
לפרטים – קרן – 0503141111
בנוסף, בהמשך, פוסט על ט"ו בשבט מתוך ספרו של הרב, העתיד לצאת בקרוב בע"ה, "מועדי ישראל, האדם ומה שביניהם". הפוסט הוא הכנה טובה לכוונה שעלינו לעשות ביום זה.
לבסוף, אנו מצרפים מאמר השייך לשבת שירה, שעברה עלינו כעת. המאמר מסביר בפנימיות את משמעות המנהג של להאכיל צפורים לפני שבת שירה. קריאה מועילה לכולכם!
אנו מאחלים לכם ולכל עם ישראל ט"ו בשבט שמח! שתזכו ביום זה להתחלה של צמיחה חדשה של פירות מתוקים ועסיסיים של השפעה ואהבה אמיתית.
שבוע טוב!
משפט השבוע:
"זאת תכונת יצר הרע, מוכן לוותר כשרע לו, ומיד, כשמרים מעט את ראשו, שב לסורו."
התורה האדם ומה שביניהם, פרשת בשלח עמ' 143
ציטוט נבחר:
יצר הרע עובד רק בנקודת זמן מורגשת בהווה. לאחר שהֵרְגש הסכנה חולף, חוזר הוא לסורו, שב הוא על קיאו. זאת תכונת יצר הרע. מוכן לוותר כשרע לו. ומיד, כשמרים מעט את ראשו, שב לסורו. צריך להיזהר מיצר זה באדם, צריך לשים אותו בתוך מסגרת ברורה, שצריכה לפעול מעל הדעת, שאם לא כן, משתלט חזרה על האדם, עם תרוצים טובים לכאורה, גם אם צריך להמציאם מתחת לאדמה.
מדוע עשה כך הקדוש ברוך הוא?
היות ואין האדם יכול למגר את הרע בפעם אחת, על כן גורם לו לשוב לסורו בכל פעם מחדש. כך ניתנת הזדמנות לאדם, לפעול שוב כנגדו, להתאמן שוב כנגד יצר הרע. יוצא מכך, שיצר הרע בא לטובת האדם. כמובן, בתנאי שמשתמשים בו כמאמן ולא כמלך.
התורה האדם ומה שביניהם, פרשת בשלח עמ' 143
ט"ו בשבט
פוסט מאת הרב אדם סיני שליט"א
חשיבות הפירות אינה נמדדת בגודלם וחשיבותם העצמית, אלא בתרומתם לכלל.
ישנו בלבול גדול בהולכים בדרך רוחנית. המחשבה שרוחניות לכשעצמה הנה פרי ראוי, שגיאה היא. גם רוחניות יכולה להיות פרי באושים. זאת, בהיותה רוחניות פרטית, רוחניות בה מבקש האדם את גדלותו האישית ולא את טובת הכלל. זאת רואים אנו באותם הלומדים, שאינם משויכים לכלל אליו הם מחויבים. מעדיפים הם את בדידותם, למרות הצהרתם כי טובים הם ומבקשים את רצון הכלל. באין שיוכם לכלל, המכתיב להם דרכם וכפופים הם אליו, אין נפשם מְתַרְגֶּלֶת שיוך זה אל הכלל. החסד שעושים, לעצמם הם עושים. הוא שאומרים לנו חז״ל על בחינת הגוי, ״כל חסד דעבדין, לגרמייהו עבדין״.
ראש השנה לאילנות הנו זמן ההזרעה וכיוונה. ההזרעה הנה של סוג הפרי אותו מבקש האדם. עם הבנתנו שההמתקה צריכה לבוא מבחינת החסד האמיתי ולא ״חסד לעצמם״, ראוי שיכוון האדם לבחינת הכלל אליו רוצה הוא להשתייך, שיראה בעיני רוחו את מטרותיו העתידיות כמשויכות לכלל.
ההתחזקות במידת החסד, היא המאפשרת פירות של ״עץ פרי עושה פרי״, כפי הכתוב בזהר ״בראשית״ וב״הסולם״ אות פ״א: ״הכתוב עץ פרי עושה פרי, יורה על צורות זכר ונקבה, אשר דמות פניהם הוא פני אדם. עץ פרי, הוא הנוקבא דז"א. עושה פרי, הוא היסוד דז"א שהיא דכר, העושה בה פירות״. דהיינו, כך שהעץ עצמו מוציא פירות, שבהם עצמם טמון הפוטנציאל לייצר פירות נוספים, ולא עץ שהוא כשיח, הגדל רק לעצמו, נגמר וקמל ואינו משאיר לאחריו קיום הדומה לו. ואף אם רואים אנו התרבות השיחים, אין להם קיום אמיתי לחיך האדם, והם כקוץ ודרדר, בהם נתקללה האדמה ואינם ראויים למאכל אדם. כקליפות הם, כפי שמתארם הזוהר הקדוש.
מתוך ספר חדש שיצא בע"ה בקרוב "מועדי ישראל האדם ומה שביניהם"
כל הזמנה מזרזת את סיום הוצאת הספר!!! היו שותפים בזכות!
הכנה רוחנית לטו בשבט:שיעורים הרצאות מאמרים ועוד המון!!!
החברים כותבים: שו"ת פשוט
החברים כותבים - פרי זהב
החברים כותבים: שביל הזהב
בשלח- שבת שירה ומתנות לציפורים
מתוך דברי הרב אדם סיני שליט"א בבואי כלה, תשע"ה
אנחנו עומדים אחרי שבת שירה, שבה מנהג מיוחד לתת לציפורים לאכול לחם.
לפי החסידות, הסיבה לכך קשורה בשתי בחינות בעם ישראל, שישנן גם בכל אדם, שנקראות דתן ואבירם.
דתן ואבירם, כידוע לפי המדרש, באו להפריך את דברי משה רבינו אשר הנחה את עם ישראל לאסוף כמות כפולה של מן ביום שישי, שכן ביום שבת, לא ירד המן מן השמיים. דתן ואבירם באו ביום שבת ופיזרו מהמן ביום שישי ובכך לכאורה הראו לעם ישראל שדברי משה אינם אמת. הם אמרו לעם ישראל ללכת ללקט את המן, אך הציפורים מיד באו ואכלו את כל המן.
דתן, אבירם והציפורים - תודעה גשמית מול תודעה רוחנית
דתן זה מלשון "דת תן", דהיינו, הדת היא שאתה תיתן לי, שהקב"ה ייתן לנו. זוהי בחינת האנוכיות שבאדם. אבירם מלשון "אבי רם", ומהווה את בחינת הגאווה, "רם לבבך...". שתי בחינות אלו רוצות להראות שהאמונה - בחינת משה רבינו - היא לא דבר אמתי.
שבת היא מקום התכלית של האדם, דהיינו, האהבה מבחינה אמונית. אי-אפשר להגיע לאהבה שהיא אהבה חיצונית, אלא רק מבחינה אמונית.
הציפור מסמלת נקודה רוחנית, מנותקת מהארציות, מהארץ שהיא בחינת הרצון לקבל, הפרטיות של האדם. כשהאדם רוצה לפזר את הכוחות שבאים מן השמיים אל הארץ, הוא שואף בכך להראות שהכוחות הן מן הארץ ולא מן השמיים. אך אותה נקודה רוחנית, יש בכוחה כדי לסתור רצון כוזב זה. אי-אפשר להילחם נגד הגשמיות באמצעות הגשמיות, אלא רק באמצעות הרוחניות. כלומר, המדרש מספר לנו שלא צריך להילחם בצורה גשמית ולנסות לחפש סיבות גשמיות למה התורה אמתית, אלא רק סיבות רוחניות.
כי עם מה נלחמת התפיסה הגשמית - אותה תפיסה שרואה את המצבים עצמם כאילו הם האמתיים? התודעה הגשמית נלחמת בתפיסה האמונית, שהיא תפיסת ה'מעבר למקרה'.
שמעתי פעם שגילו אופנים בים סוף ויש שאומרים שאולי זה סימן ליציאת מצרים - הנה, הוכחה שאולי זה היה נכון! לא צריך את ההוכחות הגשמיות שמקורן פה בארץ. אז מה כן צריך? הוכחות רוחניות.
הציפורים באות ומלקטות. כשבפרשת "בשלח" באים לנהוג את מנהג מתן הלחם לציפורים, צריך לכוון על-כך שאנו נותנים ומעריכים את ההוכחה הרוחנית שנקראת "ציפור", שנקראת עוף, שזה בחינת יוסף הצדיק - שעוף הוא בגמטריא "יוסף". עלינו לכוון את ליבנו לכך שאנו מעריכים את הנקודה הרוחנית הזו, שזוהי הרוחניות שמוכיחה לי את האמת ולא הגשמיות.
הליכה בדרך של הוכחה רוחנית
כשאדם הולך בדרך זו ומחפש הוכחה רוחנית, עליו גם להעריך את הרוחניות. אדם שרוצה להעריך את הרוחניות צריך גם לפעול אותה. אי-אפשר להעריך אותה מבלי לפעול כלפיה, מבלי להתייגע, מבלי לפרסם אותה כדבר אמתי ונכון. כדי ללכת בדרך זו, עלינו לעשות פעולות שמייצגות את התפיסה הזאת שאני מאמין שהיא דבר חשוב, עלי להראות שהיא חשובה בעיני. איך? לייצר מסגרות חיים שמראות שנקודה זאת בעלת ערך עבורי. להיות אדם ערכי זה לפעול את הערך גם כשהוא לא מורגש אצלי כרגש חיובי או שיש לי השתוקקות אליו. החשק שלנו פועל בעיקר על הנקודה החיצונית ולכן אנו צריכים לכך ברית, מחויבות פנימית לפעול את אותו ערך למרות שאין לי השתוקקות גדולה אליו.
קריעת ים סוף - לחצות את הסופיות
פרשת בשלח מפגישה אותנו עם קריעת ים סוף. בקריעת ים סוף הגיעו בני ישראל למדרגת נבואה כזו גדולה, עד כדי שמה שראתה שפחה על הים לא ראה אפילו יחזקאל בן בוזי, שראה את המרכבה העליונה - ראה פני שור, פני אריה, פני נשר, פני אדם. הנביא יחזקאל ראה את כל ההבחנות האלה של כל המדרגות של "מחזה ולמעלה", ואילו אותה שפחה ראתה גם "מחזה ולמטה", שזו התגלות אלוקית של ממש.
אנו רואים שהיה מעמד כזה נשגב של קריעת ים סוף לעם ישראל, ודרך זה צריכים להאמין גם בביאת משיח, בבחינת "אז ישיר משה", שמראה על החיבור בין עבר ("אז") ועתיד ("ישיר"). צריכים לקחת מהפרשה הזו את התקווה הגדולה של הגאולה, שבבחינה הזאת של קריעת ים סוף, נולד המשיח.
כל אחד ייקח בעיקר מהפרשה את הטעם של קריעת ים סוף ויכולתנו להודות ולשבח את הבורא - ששירה היא בגימטריה תפילה. שירה והודיה עצומה לה' ית' על כך שנתן לעם ישראל את הכוח לעשות את החצייה - לעבור את אותה הסופיות שהיא "ים סוף", ולהגיע מהסופיות לאין סופיות.
יציאת מצרים השלמה, אחרי שבעה ימים, נותנת לנו את הכוח לצאת מהסופיות. לחצות אותה ולהתקדם לעבר האינסופי. כשאנחנו רואים את הצד הסופי בתוכנו טובע, את צד המצרי שבתוכנו טובע, ואילו עם ישראל, שהוא הבחינה בנפשנו שרוצה להיות כל כולה ישר-קל - עוברת את הסופיות הזו, אנו רואים שניתן לעבור את תפיסת החומר, לחצות אותה ולהגיע לתפיסה הרוחנית של האין-סוף.
זה מתאפשר לעם ישראל היוצא ממצרים. זה מתאפשר לכל אדם המוכן לוותר על התפיסה החומרית ולצאת לתפיסה הרוחנית השלמה ולא הקלוקלת, לתפיסה הרוחנית השלמה.
שבוע טוב! ט"ו בשבט שמח!
פניה אישית לגולשים ממנהל האתר:
שלום רב, נשמח אם תתנו יד בשותפות להפצת הפנימיות, יש הרבה גולשים ועומס על האתר והשרתים, חשוב לנו שהאתר יעבוד מהר וטוב, יש באתר מאות ואף אלפי שיעורים בחינם לציבור הרחב לשם הפצת החכמה. אנו פועלים בהתנדבות מלאה לשם הפצת הפנימיות בעולם כמשנתו של בעל הסולם.
נשמח מאוד ויעזור לנו אם כל אחד יכנס בלינק למטה ויבחר להיות שותף למהלך של החזקה והפצת הפנימיות בעולם.
כל תרומה תתקבל בברכה, אפילו הוראת קבע של 52 שקלים כבר נותנת עוד כוח הפצה.
או תרומה חד פעמית עם הקדשה.
התרומות ילכו לדברים הנ"ל: הנגשת אפליקציית הסולם למכשירי אייפון, שיפור מהירות האתר והשידור חי, שכלול הפלטפורמות באתר והמערך הלימודי ובעיקר הפצת הפנימיות לעוד יהודים.
אין לנו שום תרומות או כסף מהמדינה, אנו מפיצים ומחזיקים את הדברים בכוחות עצמנו בהתנדבות מלאה, נשמח לעוד שותפים יקרים.