לאתר עיר עמים לחץ/י כאן
 

שלום חברים 

הדמוקרטיה בישראל, החברה האזרחית וארגוני זכויות האדם והשלום עוברים תקופה קשה. קמפיין רודף קמפיין, החברה מקצינה ועל מקהלת המסיתים מנצחים קברניטי המדינה. ביום שישי האחרון הגענו יחד איתכם ושורת אמנים וארגונים לאירוע 'הרשימה השחורה' והשמענו את קולנו למען חופש הביטוי וחברה פתוחה, אך מלבד הצהרות, התשובה לנסיונות ההשתקה היא המשך עשייה והבעת עמדה. 

לנוכח קיפאון ההליך המדיני, במחנה המרכז שמאל מתחילים להישמע עוד ועוד קולות הקוראים ליוזמות 'היפרדות' ומהלכים חד צדדיים בירושלים. אנחנו מאמינים בפתרון של שתי בירות בירושלים, ועשור אחרי הקמת גדר ההפרדה אפשר בהחלט לומר שהיא לא השיגה את מטרותיה ואף הפוך מכך.

הנה דברי מנכ"לית עיר עמים, יהודית אופנהיימר, על יוזמות ההפרדה החד צדדיות בירושלים: 

מאחורי תוכניתו של הרצוג עומדת השאיפה לקבע את שליטתה של ישראל באגן ההיסטורי בירושלים, לקרוע אותו מן השכונות הפלסטיניות שסביבו ולהדק את השליטה על הפלסטינים החיים בתוכו, המהווים יותר מ–90% מתושביו. מה שמוצג כהפרדה בין ישראלים לפלסטינים הוא בעצם הפרדה בין פלסטינים לפלסטינים במרחב הירושלמי, לצורך קביעת עובדות נוספות בשטח. צעדים אלה יקוממו על ישראל את העולם המוסלמי ואת הקהילה הבינלאומית, והם מתכון בטוח להבערת ירושלים.

הטור המלא פורסם היום ב'הארץ', ניתן לקרוא אותו גם כאן באתר עיר עמים 

 

   עדכונים מעיר עמים 

 

דוח מעקב בנייה והתנחלויות 2015

מדוח מעקב הבנייה וההתנחלוית לשנת 2015 שפירסמנו החודש עולה כי מספר תכניות הבנייה והמכרזים שפורסמו בירושלים המזרחית בשנה החולפת נמוך משמעותית מהשנים הקודמות. יחד עם זאת הבנייה בשטח של תכניות שאושרו בשנים החולפות נמשכה.

לעומת הירידה בתכניות הבנייה בשנת 2015 החל גל חסר תקדים של השתלטות עמותות מתנחלים על נכסים פלסטינים ופינויין של משפחות פלסטיניות בעיר העתיקה ובאגן ההיסטורי

בשכונת בטן אל הווא בסילואן הובילו אנשי 'עטרת כהנים' לפינויין של 17 משפחות פלסטיניות.

לדוח באתר עיר עמים לחצו כאן

מה יישתנה בקיץ הבא - סקירה וניתוח של האלימות הלאומנית בירושלים בקיץ 2014

קיץ 2014, שהחל בחטיפת שלושת הנערים והמשיך בחטיפת בנער מוחמד אבו ח'דיר, היה מהתקופות האלימות ביותר שידעה ירושלים בעשור האחרון.

הדוח שפירסמנו סוקר את האירועים ומדגים כיצד בחרו הרשויות הישראליות להתמקד ולהשקיע את כל מרצם באלימות הפלסטינית ולהתעלם מהזירות בהן היו הפלסטינים עצמם הקורבנות.

הדוח מתייחס לרשויות השונות, משטרה, עירייה, ממשלה ואישי ציבור מקומיים.

לדוח באתר עיר עמים לחצו כאן

 

 

אתר ובלוג חדש לעיר עמים 

 

תגידו לנו תתחדשו! יש לנו אתר חדש. 

 

במרכז המידע באתר החדש שלנו תוכלו למצוא בקלות את כל הדוחות, ניירות העמדה שלנו, גם מאמרים ופרסומים בתקשורת, מפות וסרטונים.

 

הוספנו גם בלוג אירוח חדש 'כיכר העיר', שמטרתו לעורר שיח ציבורי על הסוגיות המדיניות בירושלים והיבטים פוליטיים של החיים בעיר מעורבת.

 

תוכלו להירשם לסיורים ביתר קלות, להיכנס למפה האינטראקטיבית ולארכיון הניוזלטר, בקיצור תיכנסו, תשוטטו ותיהנו. 

 

לעמוד הבית באתר עיר עמים החדש לחצו כאן

מזרחה מכאן - קורס לפעילי ארגוני חברה אזרחית בירושלים על מזרח העיר    

לאחרונה הסתיים קורס נוסף של מזרחה מכאן בו השתתפו כארבעים פעילים בארגוני חברה אזרחית בעיר ואנשי מקצוע.

זהו הקורס השלישי שנערך בשנה האחרונה בשותפות עם ארגונים מרכזיים בעיר, ומטרתם ליצור היכרות מעמיקה יותר של אנשי העשייה בעיר, עם התרבות, החברה והפוליטיקה במזרח העיר.

לאחרונה ערכנו גם סקר עמדות בקרב פעילי חברה אזרחית במערב העיר. מהסקר עולה כי רובם רואים בפלסטינים הירושלמים חלק אינטגרלי מהעיר, ומאמינים כי תקציב העירייה צריך להתחלק באופן שווה בשני חלקי העיר.   

 

עיר עמים בתקשורת

הישראליזציה של בנט

משרד החינוך ישקיע בבתי ספר במזרח ירושלים רק אם יאמצו את תכנית הלימודים הישראלית.

היי הרצוג, בוא תכיר את השכונות בי-ם

אביב טטרסקי מזמין בשיחה מקומית את הרצוג לסיור בשכונות בירושלים מהן הוא רוצה להיפרד.

בנט דוהר בדרך ללא מוצא

טור של יהודית אופנהיימר בוואלה על מדיניות הממשלה והנסיבות הפוליטיות שהובילו לגל הטרור הנוכחי.

 

סיורים קרובים

עמותת עיר עמים מזמינה את הציבור לסיורים להכרת הסוגיות המדיניות והאנושיות של ירושלים כלב לבו של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הסיורים מזמנים מבט כן ונוקב על ירושלים, תוך סקירה וניתוח של המציאות המורכבת בעיר.

הסיור עובר בנקודות תצפית ובשכונות ישראליות ופלסטיניות במזרח ירושלים. ההדרכה מספקת את הרקע על היווצרות גבולותיה של ירושלים המאוחדת ודנה במכלול סוגיות מכריעות ביחס לחיים בעיר ולעתידה המדיני: מכשול ההפרדה, היחסים בין השלטון לאוכלוסיה הפלסטינית, בנייה ופיתוח ישראליים במזרח ירושלים ועוד.  

ההשתתפות בסיורים מותנית בהרשמה מראש ואינה כרוכה בתשלום. 

 יום שישי  19 פברואר  9:30-13:30 בין עיר מאוחדת למדיניות מפרידה 

 יום שישי  11 מרץ  9:30-13:30 בין עיר מאוחדת למדיניות מפרידה 

 

תמכו בפעילות עיר עמים

עיר עמים פועלת במטרה לעורר דיון ציבורי מושכל בסוגיות הפוליטיות של ירושלים ובמטרה למנוע פגיעה מתמשכת בתושבי העיר ולקדם את התנאים לעתיד מדיני מוסכם. אנו פונים לקהל הישראלי באמצעות סיורים, הרצאות, מאמרים בעיתונות, פעילות ברשתות החברתיות, קמפיינים תקשורתיים ועוד.

עזרו לנו להמשיך להגיע לקהל הרחב על ידי תרומה. תרומות יתקבלו בתודה. לתרומה, לחצו כאן.

בברכה, צוות עיר עמים. 

 

 לעדכונים יומיים, עקבו אחרינו בפייסבוק