אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן \ נרשם חדש? יש לאשר הצגת תמונות במייל
ניוזלטר: 263 תרומה - ממה מורכב הקשר שלנו עם הבורא
בס"ד
שלום ידידים יקרים
חודש אדר א' כבר כאן. אדר חודש סוער. בהמשך מובא פוסט שהרב העלה אתמול המבהיר את העבודה שיש לעשות בחודש זה. קריאה מועילה!
השבוע אנו קוראים בתורה את פרשת תרומה. בכל שבוע יש לנו הזדמנות ללמוד דרך הפרושים הפנימיים של הפשט, כיצד עלינו לנהל את חיינו הרוחניים. הרב אדם סיני שליט"א מלמד בכל שבוע, ביום שלישי ב-19.15, שיעור מרתק של הפרשה על פי הזוהר הקדוש. הנכם מוזמנים מאד להצטרף. כל שיעור עומד בפני עצמו.
אנחנו מקדישים כל כך הרבה זמן לחיינו הגשמיים, הבה נשקיע ברוח. נאפשר לעצמנו שיעור שבועי שיסייע לנו לכוון את נפשנו למקום אמיתי.
אנחנו מחכים לכם! לפרטים: קרן- 050-314-1111
בהמשך קטע משיעור קודם של הרב על הפרשה. קריאה מועילה!
אנו מאחלים לכם ולכל עם ישראל חודש טוב, מבורך ומאד שמח!
משפט השבוע:
"מה שאמור להניע את האדם, הוא הרגש של האדם, המבקש לפעול את האמת"
התורה האדם ומה שביניהם, פרשת תרומה עמ' 165
ציטוט נבחר:
מה שצריך להניע את האדם אינו הרצון שלו לקבל את האור. רצון זה סותר את תפקידו של האדם. מנוגד הוא לצורת הכלי אותה צריך לתת האדם לאני המשותף. הכלי החש "אני רוצה, כי אני רוצה ליהנות" נמצא בשינוי צורה מהבורא. אי לכך, אינו יכול לקבל את האור. האור יכול להתקבל רק במסגרת של אהבה ולא של ניצול, של אגואיזם. מה שאמור להניע את האדם, הוא הרגש של האדם, המבקש לפעול את האמת. האמת היא ביצוע התפקיד שלי באני המשותף, בין אם אני מרגיש שאקבל מכך תועלת ובין אם לאו.
התורה האדם ומה שביניהם, פרשת תרומה עמ' 165
ראש חודש אדר – המצב הקוסמי והאתגר
הפוסט השבועי של הרב אדם סיני שליט"א
נעים אנו בזמן לכיוון חודש אדר.
עצם המחשבה, שאנו הם שנעים בזמן ולא הזמן הוא שחולף, מאפשר לנו לראות את עצמנו אחראים לתנועה זו או לכל הפחות לראות תנועה זו כהזדמנות לכוון את נפשנו למחוזות הרצויים לאדם שבנו.
אדר הוא מלשון אדרת שיער, זמן של סערת נפש הנובעת מגילוי החיסרון.
חודש השנים עשר הוא בחינת הנקבה שרק בשיתוף איתה ניתן להשיג את האושר העילאי. הדרך לעשות זאת היא ע"י קשירת נקבה זו הנקראת צדק (הכוכב השולט על חודש אדר – יש האומרים נפטון), לבחינת כוח ההשפעה הטהורה הבאה מבחינת יעקב או בחינת אברהם או בחינת מרדכי, או בחינת משה ועיקרה היא יסוד דאבא.
הכוכב השולט על מזלו של האדם מפגיש את האדם עם הצורך בעבודה.
צדק הוא בחינת מלכות, כאשר היא במצב הקטנות, ע"כ מבטאת צד של דין. דין זה הוא סערת הנפש וגילוי החיסרון השייכים לחודש זה.
העבודה הנצרכת היא כוונת ליבו של האדם לצדקה שהיא תיקון הצדק.
בכל זמן אליו נע האדם הוא פוגש ב' מצבים. האחד הוא המצב הקוסמי אליו הוא מגיע. השני היא העבודה הנצרכת במצב זה.
מצב הא' - על האדם לעשות עבודה נפשית של פתיחות וגמישות נפשית כדי להתחבר לכוח זה. בחודש אדר על האדם להתחבר עם הכוח של ראיית החיסרון. להתחבר לתנודות המפגישות את האדם עם דינים קשים. לבושי הדינים יכולים להתראות בעולמנו כבעיות גשמיות כמו פרנסה, בריאות, פירוד קשרים רצויים, וכו'. החיבור הוא לא לפחוד להרגיש מצבים אלו לא לברוח מהם, אלא לראות בהם הזדמנות לעבודה.
היכולת שלנו לראות שמצבים אלו הם גם צד של קדושה בבחינת צדק מצד הקדושה, מלכות במצב הקטנות, מאפשרת לנו לעבור למצב הב' שהוא העבודה הנצרכת ממצב זה.
אם אנו לא פתוחים למצבים אלו הם מגיעים גם ללא רצוננו. עדיף שאנו נעורר את השחר ולא שהוא יעורר אותנו.
מצב הב'- העבודה היא כאמור צד החיבור לצדיק. הצדיק צריך להיות מחובר למידת ההשפעה הטהורה שהיא בחינת נס. (אגב כך נאמר שגם נס חנוכה בכסלו קשור לצדק). מכוח האמונה של הצדיק ניתן לייצר נס.
הצדיקים שנלחמו נגד מידת הדין המופיע בשם אלוקים מופיעים בכל ירידה וירידה, בכל כאוס הניבט לנפש האדם כסערת נפש.
אברהם כנגד נמרוד, יעקב כנגד עשיו, משה כנגד פרעה, מרדכי כנגד המן.
ואת/ה כנגד מי בתוכך?
כל אדם בחודש זה צריך למצוא את מצב הא' שהוא צד המן שבתוכו המאתגר את צד הצדיק שבו שהוא המכשיר למצב הב'.
יש בנו את הכוח בחודש זה לחולל נס בנפשנו, לזכות לגאולה נפשית שהיא שלמות ההשגה. בשונה מפסח שם שורש הגאולה בחודש זה ניתן להגיע לגאולה השלמה.
הגאולה השלמה היא רק כאשר גם צד הנקבה שבתוכנו, צד הגוף, הצדק, יכול לקבל את תיקונו ולהיות שותף לגאולה זו. או אז מטרת הבריאה תבוא על תיקונה השלם.
כל הפושט יד להשפיע ולתת צדקה לעני, זוכה להינצל ממוות בחנוכה ולהגיע לגאולה שלמה בע"ה בפורים.
אז יוכל לבוא לסעודה הגדולה שמח וטוב לבב.
חודש אדר שמח לכולם
ממה מורכב הקשר שלנו עם הבורא
מתוך דברי הרב אדם סיני שליט"א בבואי כלה פרשת תרומה תשע"ד
הזהר הקדוש מחלק את המתכות היסודיות הנזכרות על פי שם הויה באופן הבא : הזהב כנגד י'. הכסף כנגד ה' ראשונה, הנחושת כנגד ו' והברזל שאינו מוזכר כנגד ה' אחרונה.
מדוע לא הורה להביא מברזל, לכאורה בכך נפגם שם ה' המלא, היות וחסרה ה' אחרונה?
הברזל שהוא כנגד ה' אחרונה שבשם מייצג את המלכות. המלכות הוא הרצון העצמי של האדם - אנוכיותו, טרם היותו מתוקן. מספרת לנו תורתינו הקדושה שעם האנוכיות אי אפשר לבנות את המשכן בו אמור לשכון ה'.
המשכן מסמן את האני האמיתי של האדם. בנייתו צריכה להיות ממידות ההשפעה של האדם ולא מרצונו האנוכי. המשכן שהוא מקום השראת השכינה מייצג את המקום המשתף את כל נשמות ישראל. שם השכינה מורה על סימן זה. שכינה מלשון - שבה שוכנות כל נשמות ישראל.
המשכן הוא מקום האהבה בנפש האדם. מקום זה אינו יכול להיבנות מהרצון לסיפוק אישי – מאנוכיות האדם. האדם צריך לבנות את כלי האהבה הנפשי, שמיוצג ע"י המשכן, עם מידות ההשפעה שבו.
ההשפעה היא בחינת נשמת האדם, היא המתחברת, היא המייצרת רציפות עם מה שמחוצה לה. הברזל הוא המייצג את האני הכוזב – את האני הגופני היוצר פרוד. את האהבה נכון לבנות מהנשמה ולא מהגוף.
איזו הארה יש בפרד"ס?
למדנו השבוע בזוהר הקדוש: "ארבעה נכנסו לפרד"ס". רק בג' מהם ישנה בחינת הארה: ברמז, בדרש ובסוד אולם בבחינת הפשט היא איננה.
דימה זאת הזוהר לספר תורה, ואלו תמצית הדברים: ספר התורה מחולק לחומר הספר שהוא בחינת הפשט. ולאותיות תיבות ופסוקים שהם בחינת הצורה המרמזים על הרמז דרש והסוד.
ההארה מתקבלת בצורה ולא בחומר.
יש ג' מיני הארות:
א. יש את ההארה של האות עצמה
ב. יש את ההארה של התיבה
ג. יש את ההארה של המשפט
החומר עצמו הוא רק נקודה. אמנם תחילתה של האות היא בנקודה, אך כאשר זו עומדת בפני עצמה אין היא מכילה אור. הנקודה כמשל חסרת שטח היא וכל שכן נפח שיכול להכיל הארה. החומר שנמשל רק לנקודה אינו יכול להכיל אור. כזה הוא הפשט אומר הזוהר הקדוש. אין הוא מאיר.
כיצד נכון לבנות קשר של אהבה לבורא?
כאשר מבקש אדם לבנות קשר אמיתי עם חברו, טוב יעשה אם יבנה אותו ככלי, הבנוי מצורה ולא כזה הבנוי מחומר. פרטיות האדם, המבוטאת כרצון לסיפוק אישי, אינה יכולה לשמש ככלי לאהבה. את כלי האהבה – את המשכן צריך לבנות מהצורה, ממידת ההשפעה.
אם אנו מבקשים לבנות קשר עם ה' על פי התורה הקדושה, עלינו להיות מודעים לכך שלא ניתן לבנותו מהפשט. כל קשר ובמיוחד הקשר לה' הבנוי על רצון לסיפוק אישי ינחל אכזבה מרה. והחכם עיניו בראשו.
אי אפשר לבנות את המשכן מברזל, אי אפשר לבנות אהבה מרצון לסיפוק אישי - מרצון אנוכי.
בניית המשכן דבר משמח הוא. מעין נס. כך היא בניית האהבה.
כפי שאנו ניגשים לבניית המקדש בחרדת קודש, כך עלינו לגשת לבניית האהבה בין אדם לחברו וכל שכן בין איש לאשתו.