אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן \ נרשם חדש? יש לאשר הצגת תמונות במייל
ניוזלטר: 264 תצווה - זוגיות אינה מוצר מדף
בס"ד
שלום ידידים יקרים
אנו בעיצומו של חודש אדר א'.
בימים שלישי ורביעי יחולו פורים קטן ושושן פורים קטן. מהם תאריכים אלה? האם יש לציין אותם? בהמשך תשובה לשאלה זו במאמר קצר.
הרב אדם סיני מחשיב מאד את ההשקעה של אדם בזוגיות שלו. המשפחה היא התא שדרכו נבנית האחדות של כל עם ישראל. על התא הזה להיות מוזן ויציב. אנו מביאים לכם בהמשך פוסט שהרב העלה בנושא זה השבוע. קריאה מועילה לכולם!
פרשת השבוע היא פרשת תצווה. בימי שלישי, כפי שסיפרנו לכם, מתקיים שיעור בפרשת השבוע על פי הזוהר הקדוש בבית מדרשנו. בכל שבוע אנו לומדים כיצד פרשה זו נוגעת לחיינו, לעבודה שעלינו לעשות, לתובנות החשובות העולות ממנה. השבוע הרב דיבר על שמן הזית המוזכר בפרשה. בתוך כך, הזכיר שיש עניין לא להרבות באכילת זיתים, ואם אוכלים זיתים, יש לאכלם עם שמן זית. חז"ל אמרו שהזיתים גורמים לשכחה. זוהי הלכה מאד מוזרה. כיצד אכילת זיתים, נוגעת למערכת הזכרונות שלנו? אלא שהסביר הרב בשיעור שהזיתים הם מרים. כשאדם מריר, הוא שוכח את הבורא יתברך, מרירות בבחינת "מגיע לי ולא קיבלתי" מפרידה אותנו מתפיסת הכלל, מתפיסת היחד ומטביעה אותנו לתוך אנוכיות.
הצטרפו אלינו לשיעורים ביום שלישי, אלה תובנות שראוי להתאמץ כדי לזכות לשמעם. נשמח מאד לראותכם איתנו!
אנו מאחלים לכם פורים קטן מלא בשמחה גדולה!
בהמשך קטע משיעור קודם של הרב על הפרשה. קריאה מועילה!
אנו מאחלים לכם ולכל עם ישראל חודש טוב, מבורך ומאד שמח!
משפט השבוע:
"יסוד חשוב מאוד בעבודת האדם היא הידיעה, שכל דבר שאני צריך לקבל עליו בעלות, אני צריך לשלם עליו"
התורה האדם ומה שביניהם, פרשת תצווה עמ' 171
ציטוט נבחר:
הדבר היחיד בו האדם יכול לזכות בבעלות הוא התכונה של הג'- גומל חסד. תכונה זו אינה טבעית לאדם, על כן זקוק הוא להגביה אותה מעל האנוכיות שלו. זקוק האדם למאמץ, ליגיעה מעבר לטבע של יצר לב האדם, שהוא רע מנעוריו. על האדם לוותר על אנוכיותו, להכניס לכור ההיתוך הנפשי את הרצונות שלו ולצרפם. כור ההיתוך הוא המאבק והחיכוך בין ב' רצונות בתוך האדם, המכים ובוטשים זה בזה. מצד אחד הרצון לפעול את האמת, מצד שני הרצון לאנוכיות, להשיג בעלות על החומריות בעולם הזה. הוא ההבדל בין דעת בעלי בתים לדעת תורה.
התורה האדם ומה שביניהם, פרשת תצווה עמ' 171
הזוגיות אינה מוצר מדף
הפוסט השבועי של הרב אדם סיני שליט"א
הגיע אליי זוג נחמד לייעוץ ,העונים לשמות רוני ודנה (שמות בדויים).
תוך השיחה הקולחת, רוני התריס בפניי ובפני אשתו: "אני התחתנתי בשביל שיהיה לי טוב בזוגיות ואני מוצא את עצמי כל הזמן צריך לטפל בבעיות, בשביל מה הייתי צריך את זה?"
"אתה צריך לטפל בדנה". פסק ודפק קלות על השולחן.
אני הבנתי שבשפת הגוף הוא אומר: "ככה זה וזהו".
והמשיך במונולוג שלו "אם היא תשנה את התנהגותה הכול יהיה בסדר, אני בכלל לא יודע מה אני עושה כאן?"
שתקתי לרגע ולאחר מכן שאלתי אותו בשקט כך שיתאמץ לשמוע:
"באיזו חנות רכשת את הזוגיות"?
"מה?" שאל אותי רוני, וקצת קרא אותי לסדר באומרו: "אני מדבר ברצינות".
"גם אני" עניתי לו והוספתי: אני הבנתי מדבריך, שהזוגיות שלך היא מוצר שקנית והוא משמש אותך לא כראוי".
"מה זאת אומרת?" שאל רוני.
האמת שגם דנה הייתה מופתעת מדבריי.
אני מבקש לחלוק עמכם את ההסבר שנתתי להם
הזוגיות היא חומר גלם ולא מוצר מדף.
כפי שאתם מייצרים אותה, דהיינו הצורה שאתם נותנים לחומרי הגלם שבזוגיות קובעת כיצד נראית הזוגיות שלכם.
התפיסה, שהזוגיות באה להעניק לי, שגויה ביסודה. מי שבא לספק עצמו מהזוגיות מוצא את עצמו מאוכזב מאוד.
האתגר האמיתי טמון בשאלה שלכם את עצמכם: מה אני רוצה ויכול לתת לזוגיות - ליחד - לאני המשותף?
באתם לייצר מוצר ולא ליהנות ממוצר מוגמר.
אתם יכולים ליהנות מיצירה אלוקית בחיבור בין זכר ונקבה, מתוך כבוד הדדי, פעולה בתוך גבולות מוסכמים, גאווה ביחד שתייצרו, המיוחד רק לכם וזאת מתוך אידאה שמובילה אתכם, שהיא מעבר לזמן ומעבר לפרטים וכו'... כפי שצריכה להיראות זוגיות, דהיינו המוצר שאתם תייצרו.
אני מבטיח לכם שאם תהיו אומנים ראויים יתנו לכם מלמעלה חומרי גלם מאתגרים יותר, ותמשיכו לייצר.
באתם לזוגיות כדי ליצור, זוגיות היא לא מוצר מדף מוגמר.
אם תתייחסו אליה באופן זה תתמלא זוגיותכם באור הנובע מהיחד, השכינה הקדושה תאיר לכם.
בצלאל האומן הגדול, הוא הבונה את בית המקדש ואתם הבצלאל של הזוגיות שלכם.
היו אומנים, היו יוצרים , היו אוהבים.
רוני היה המום, חייך ואמר, מהיום אני אומן, הסתכל על דנה, דמעה בצבצה מעינה, הם התחברו למסר.
ואתם?
מהו פורים קטן?
מתוך דברי הרב אדם סיני שליט"א
פורים חל בי"ד באדר. בשנה מעוברת, בה יש שני אדרים, חוגגים את פורים באדר ב'. יש מחלוקת למה לעשות אותו באדר ב', כי לכאורה אדר א' הוא חודש השנים עשר. אלא, אמרו חז"ל, כדי לסמוך גאולת מרדכי לגאולת משה. כלומר, כדי שפורים ופסח יהיו סמוכים.
פורים זה לשון פריה. מוחין דחכמה. במוחין דחכמה צריכה להיות שמחה, היא חייבת להיות מצד הגוף, לא רק מצד הנשמה, מצד הלימוד.
ראוי שאדם ידע שזהו יום של שמחה, בבחינת "זה הקטן גדול יהיה". ראוי שנתחיל להכין את עצמינו לפורים הגדול.
בפורים קטן כל אחד צריך לחשוב גם על יום פורים הגדול ולהכין את עצמו. אדם חייב להיות שמח, התכלית הבריאתית לא באה אלא כדי שאדם יהיה שמח. לא שמחה של בדיחות הדעת של אחרוני העם, אלא צריכה להיות שמחה של אמת. אבל כשאדם הוא אמיתי, אז כמעט כל דבר שהוא עושה – הופך להיות שמחה מטעם הקדושה. איך להיות שמח ביום פורים קטן? ראוי לעשות סעודה, ניתן לצאת לטיול, לעורר את השמחה בדרכים שונות. יש גם עניין להתחיל ללמוד עניינים של פורים, הלכות פורים. כמובן אצל כל חסיד, עניין גדול גם – לשמח את החברים, זה אף גדול יותר מלשמח עצמו כמובן.
מנהגים אלה מעוררים את הלב, הנשמה מבינה יותר ממה שאנו מבינים במודעות שלנו.