אנו שמחים להודיע שכחלק מהתרחבות הפעילות של משרדנו, התמזג משרד עורכי הדין אייל שטרנברג ושות' אל תוך מחלקת דיני עבודה במשרדנו. המיזוג הינו בשורה חשובה עבור משרדנו, ויביא להרחבת פעילותה של מחלקת דיני עבודה. בתוך כך, אנו מבקשים לקדם בברכה את הצוות אשר הצטרף למשרדנו:
"פסגת הנדל"ן" של "גלובס" הינה הוועידה החשובה ביותר בתחום הנדל"ן במשק הישראלי, והיא משמשת במה לשיח אפקטיבי של מקבלי החלטות, אנשי עסקים ובכירים במשק, במטרה להעלות על סדר-היום הציבורי את האתגרים העומדים בפני השחקנים בענף הנדל"ן.
עו"ד שחר בן-עמי ועו"ד אילן שרקון השתתפו בפאנל "רגולציה ומחירי הדיור בישראל" בפסגת הנדל"ן של גלובס.
עפ"א 52857-07-15 מדינת ישראל נ' אונגר ואח' (מאוחד עם עפ"א 52840 מדינת ישראל נ' תמר רחל פרידמן)
בית המשפט המחוזי מרכז (כב' השופטת בוסתן) הכריע לאחרונה, כי המחלקה לאכיפת דיני המקרקעין בפרקליטות המדינה מוסמכת להגיש כתבי אישום בהליכים פלילים ולאכוף את חוק התכנון והבניה וזאת במקביל לסמכותה של הועדה המקומית. כמו כן, נקבע כי שיקול דעתה של פרקליטות המדינה אינו תחום למקרים ספציפיים בלבד והיא אינה חבה בחובת דיווח חיצונית כלשהי בהפעלת שיקול דעתה, פרט לחובת הדיווח הפנים ארגונית בהתאם לנהליה הפנימיים.
עמ"נ 49831-04-14 ועדה מקומית לתכנון ובנייה מודיעין נ' בן שושן ואח'
במקרה דנן, ערערה הועדה המקומית לתכנון ובנייה מודיעין על החלטת ועדת הערר שביטלה חיוב שהוטל על המשיבים, בהיטל השבחה בגין מתן היתר לבניית בריכת שחייה.
בבסיס הערעור עומדת השאלה האם קמה חבות בהיטל השבחה בגין "זכויות מותנות", במועד אישורה של התכנית המקנה את הזכויות או במועד בו מתקיים התנאי מכוחו הופכות אותן הזכויות לזכויות ודאיות לפי אותה תכנית.
הצעת חוק הלוואות לדיור (תיקון – הלוואה כהון עצמי) הוראת שעה), התשע"ו-2016
בימים בהם מחריף הקושי בהשגת הון עצמי הנדרש לרכישת דירה ראשונה, הצעת חוק זו באה לסייע למחוסרי הדיור, באמצעות הקטנת ההון העצמי הנדרש לרכישת דירה ראשונה, כך שסכום ההלוואה לדיור הניתנת לזכאי על ידי המדינה לפי חוק הלוואות לדיור, תהווה הון עצמי ובתנאי שההלוואה לדיור בתוספת המשכנתא מהבנק לא יעלו על 90% משווי הדירה, המועד מתן ההלוואה וכן בתנאי שמחיר הדירה הנרכשת לא יעלה על 1.4 מיליון שקלים.
שחזור זכויות בתכנית איחוד וחלוקה – מאת עו"ד אלון חג'בי
כב' השופטת בוסתן בפסק דין רוט הגדירה שחזור זכויות כמנגנון דו שלבי בו מתוכננות שתי תכניות עוקבות. התוכנית הראשונה מסדירה מטרה ציבורית בלבד ומפקיעה מקרקעין לצרכי ציבור, כשהפיצוי בגין ההפקעה ניתן בדרך של הקצאת זכויות במסגרת התכנית השנייה, היא התכנית המשביחה – שהיא תכנית רחבה יותר המקיפה הן את מקרקעי התכנית הראשונה, המפקיעה, והן את המקרקעין הסמוכים לה. התכנית השנייה, מעניקה זכויות סחירות, במסגרת הוראות האיחוד והחלוקה גם למקרקעין שנכללו בתחום התכנית המפקיעה ובדרך זו זוכה הבעלים הנפקע לפיצוי בעבור השטחים שהופקעו הימנו.