מרכז לימודי יהבים - ללמוד אחרת

יהבון מספר 7: הקיץ מתקרב, מורה טובה דייה, שיטת אירלן

20.5.16.15 - גליון מספר 7: תכניות הקיץ שלנו, מיהי מורה טובה דייה, מהי שיטת אירלן ולמי היא עוזרת

תכניות תגבורי הקיץ שלנו

ללמוד או ללמוד בקיץ - זו השאלה! מתי כדאי לתגבר בקיץ? כאשר יש פערים משמעותיים, מבחן או צורך לשפר תפקוד במקצוע הנלמד. הלימודים צריכים להיות מידתיים ובמינון שלא ירתיע את הילדים מהתמודדות. אין להציג לימודי קיץ כפרס או כעונש - אלא כהזדמנות להתקדם ולתפקד טוב יותר בשנה הבאה..

אנו מציעים לימודים קבוצתיים בחודשים יולי-אוגוסט במתמטיקה, אנגלית, שפה, הוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה. 

לחצו כאן לפרטים נוספים. 

הזמנה למפגש מיוחד עם אורית יוסף במרכז לימודי יהבים! 

החופש הגדול ואתגרים אחרים - תקשורת אמפתית  

 

 

החופש הגדול עוד מעט כבר כאן ובכל שנה כאילו תופס אותנו במפתיע.

ככל שהילדים מתבגרים, כך הוא מאתגר אותנו יותר.

כבר מהרגע שהם אינם מעוניינים בקייטנות, אנו נכנסים להתמודדות:

מה כן במקום, כיצד ממלאים את הזמן?

האם היום הופך ללילה ולילה הופך ליום?

כיצד מתמודדים עם המדיה הדיגיטלית שחדרה לעולמם

והופכת רלוונטית במיוחד בחופש הגדול...

המון שאלות, התלבטויות וחששות.

במפגש מיוחד להורים למתבגרים נשוחח על האתגרים,

נקבל כלים ליצירת פתרונות אמתיים בינכם לבין ילדיכם המתבגר, עם תוצאות מידיות.

 לחצו כאן למידע ולהרשמה!

 

 

מיהי מורה טובה דייה?

 

מתוך "הגיע זמן חינוך" - כתב: אמיר דוד

כמה מחשבות על מורים טובים דיים

  • מורה טוב דייו אינו יודע-כל בתחום הוראתו. הוא לא יודע את כל התשובות לשאלות תלמידיו תמיד, ולעתים שולח את התלמידים לחקור עצמאית שאלות שהם שאלו.

  • מורה טובה דייה לעתים תענה "אני לא יודעת" גם לשאלות שהיא יכולה להשיב עליהן. כמו אם שכבר יודעת שילדה מוכן להחזיק את הבקבוק לבד, ומחליטה לאפשר לו להחזיקו בעצמו. המורה מעבירה לתלמידיו את המסר שהיא לא אמורה להיות ברת-סמכא יחידה והפתרון לכל שאלותיהם, אלא שבתהליך הדרגתי של למידה הם אמורים למצוא את התשובות בעצמם.
  • מורה טוב דיו מקבל בהבנה כישלונות וטעויות שלו ושל תלמידיו. הוא מכיר בכך שכישלון הוא דבר טבעי, נורמלי, שיש לחוותו כדי להתפתח כאדם ושטעויות הן קריטיות ללמידה (חשוב לא להתבלבל בין קבלה להנאה: הוא לא נהנה מכישלונות או טעויות, אלא מקבל אותם כתוצר טבעי של למידה). מורה טוב דיו מבין שהכישלונות והטעויות של תלמידיו קיימים לעתים בגלל שסיפק להם סביבת למידה מאתגרת וכי אלו מהווים סימן להתפתחות, כאשר תומכים בתלמידים כראוי. מורה טוב דיו מבין גם שהטעויות או הכישלונות שלו הם פרי של צמיחה.  

 לכתבה המלאה..

 

למי שאוהב לדלג: