לאתר עיר עמים לחץ/י כאן
 

 

שלום חברים

ביום שלישי 31.05  פורסם כי ההסדר בין מארגני המצעד למשטרה הוא שהמצעד יצא ב 17:30 והמעבר מכיכר צהל לכיוון שער שכם יסתיים 18:30. לאור זאת עתרנו הבוקר לבג"צ בדרישה להסיט את תוואי המצעד מהרובע המוסלמי, להלן עיקרי הטיעונים:

• מעבר הצועדים לכיווון שער שכם יסתיים בשש וחצי, כלומר שהמעבר בתוך הרובע המוסלמי יימשך עד שעה מאוחרת הרבה יותר. גם לא נאמר עד איזו שעה ייצטרכו הצועדים לצאת מהרובע המוסלמי. התנאים הפיזיים של הרחוב המייצרים צווארי בקבוק, וחוסר יכולתה של המשטרה לשלוט על הצועדים לא יאפשרו פינוי של הרחוב למתפללים המוסלמים ויפגעו ביכולתם לצעוד למסגד אל אקצה לתפילת התרוויח.

• בשנה שעברה קבע בית המשפט שעל המשטרה לאכוף את החוק ולמנוע הסתה ואלימות. מתשובת המשטרה לפניותינו עולה כי במצעד שנה שעברה לא נעצר או עוכב אף אחד מהמשתתפים. חומרי התיעוד שבידינו מראים כי אירועי אלימות והסתה התרחשו מול עיניה של המשטרה ונשארו ללא תגובה.

• לפי ההסדר, כפי שהוצג על ידי המארגנים, סדרני המצעד אמורים לאכוף את עצירת כניסת המצעד משער שכם. התיעוד שבידינו מראה כי הסדרנים היו חלק פעיל מאירועי האלימות וההסתה ואף הובילו אותם.

• בחודש האחרון שבה וחזרה וענתה עיריית ירושלים לכל פניותינו כי אינה צד בדבר, אך לפי פרסומים מהשבוע האחרון לקח ראש העירייה תפקיד פעיל בהסדר. בכך פעלו העירייה והמשטרה בחוסר תום לב ממניעים פוליטיים זרים.


אלפי מכתבים נשלחו מאתר הקמפיין בשמכם.

עוד לא מאוחר מדי לשנות את תוואי המצעד. היכנסו ללינק ותגידו לרשויות מה דעתכם. גם אם כבר שלחתם מכתב דרך האתר, הפעם מדובר בתמיכה בעתירה שלנו: צועדים בדרך אחרת - לא צועדים ברובע המוסלמי!

http://www.jlm-yomyom.co.il/

 
העתירה המלאה כאן
 

דרושים מתנדבים לתיעוד המצעד

במקביל לעתירה אנו נערכים לתיעוד המצעד. ניסיון העבר מלמד כי החומר המצולם תורם הן לדיון הציבורי והן לנתיב המשפטי. הדרך להשפיע על תוואי המצעד בשנים הבאות היא לתעד אותו

וכאן אתם נכנסים לתמונה! אנחנו מחפשים מתנדבים לתיעוד המצעד ביום ראשון הקרוב 05.06. המעוניינים יישלחו הודעה פרטים בעמוד הפייסבוק שלנו ונחזור אליכם עם פרטים מדוייקים 

https://www.facebook.com/ir.amim.7/?fref=ts

 

תמכו בפעילות עיר עמים

עיר עמים פועלת במטרה לעורר דיון ציבורי מושכל בסוגיות הפוליטיות של ירושלים ובמטרה למנוע פגיעה מתמשכת בתושבי העיר ולקדם את התנאים לעתיד מדיני מוסכם. אנו פונים לקהל הישראלי באמצעות סיורים, הרצאות, מאמרים בעיתונות, פעילות ברשתות החברתיות, קמפיינים תקשורתיים ועוד.

עזרו לנו להמשיך להגיע לקהל הרחב על ידי תרומה. תרומות יתקבלו בתודה. לתרומה, לחצו כאן.

בברכה, צוות עיר עמים. 

 

 לעדכונים יומיים, עקבו אחרינו בפייסבוק