לאתר עיר עמים לחץ/י כאן
 

 

عيد الفطر هو عيد الفرح، الصلاة والتصالح، بين العائلات والاصدقاء.
آملين ان يعم العيد على الجميع في القدس. نبارك لأصدقائنا المسلمين - عيد سعيد ومبارك لكم ولأفراد عائلاتكم.

עיד אל פיטר הוא חג של שמחה, תפילה ושל פיוס, בין משפחה, בין חברים ובין שותפים.
מי ייתן ורוחו של החג תשרה על כולנו בירושלים. את חברינו המוסלמים אנחנו מברכים – עיד סעיד - חג שמח ומבורך לכם ולבני משפחתכם.

 
   

עדכונים מעיר עמים 

 

'מזרח' - קורס לחרדים על מזרח ירושלים

במסגרת הרחבת הקהלים ופנייה לקהלים חדשים, הסתיים החודש קורס בן שבעה מפגשים לציבור החרדי שערכנו יחד עם שותפינו מקיבוץ לש"ם ו'חרדים למדינה' על מזרח העיר.

במהלך הקורס פגשו המשתתפים מרצים ישראלים ופלסטינים שדיברו על המציאות המורכבת במזרח ירושלים. כדרכם של תלמידי חכמים הדיונים היו סוערים, השאלות נוקבות והתובנות רבות ומעניינות.

 כחלק מדברי הסיכום של הקורס אמרו חלק מהמשתתפים כי "יש פה פוטנציאל לשותפות אינטרסים בין הציבור הערבי והחרדי בירושלים. לא חייבים לחשוב רק מגזרית בעיר הזאת". 

אנו בהחלט מקווים שהקורס ייצור כר למפגשים ושיתופי פעולה בין שתי הקהילות הגדולות והחשובות האלו בעיר, שלרוב אינן נחשפות זו לזו. 

עוד מרשמי המשתתפים בקורס אפשר למצוא פה

 

עתירה מתוקנת מתחם קדם ובקשת חופש המידע 

בזמן ששרת המשפטים מבקשת לקדם את התיקון לחוק העמותות המכוון לרדיפתן של עמותות זכויות אדם הפועלות בשקיפות למען הציבור, עמותות הימין ממשיכות לפעול במחשכים. 

בעקבות ההתערבות החריגה של מנכ"לית משרד המשפטים בהליך התכנון של מתחם קדם, ואישורה של מועצת התכנון בניגוד לעמדתה הקודמת, הגשנו בקשה לחופש המידע בכדי להבין מי פנה לשרה או למשרד והאם נערכו פגישות בין אנשי המשרד לגורמים הקשורים לפרוייקט.

המשרד נעתר לבקשתנו להעביר לנו מידע הנוגע גם לצד שלישי. בעקבות זאת הגיש הצד השלישי עתירה נגד המשרד ואף ביקש שתהיה חסויה. בשלב זה נוכל רק לשער כי הצד השלישי הוא עמותת אלע"ד.  

אנו נמשיך לפעול לחשיפת המהלכים שהובילו לאישורו של מתחם קדם. וברוח זו הגשנו החודש עתירה מתוקנת כפי שהתבקשנו בעקבות החלטת מועצת התכנון, שההיבט המרכזי בו היא עוסקת הוא ההפרטה.

 

  

סיורים קרובים  

לאור המצב המשתנה בירושלים לפני כל סיור נערכת הערכת מצב לגבי מסלול הסיורים. ההשתתפות בסיורים מותנית בהרשמה מראש ואינה כרוכה בתשלום. ההרשמה דרך אתר עיר עמים

 

מאוחלקת - סיור להכרת הסוגיות המדיניות והפוליטיות בירושלים

מאוחלקת - סיור להכרת הסוגיות המדיניות והפוליטיות בירושלים

יום ו' 15.7.16  

9:30 - 13:30 

יום ו' 12.8.16  

9:30 - 13:30 

להרשמה לחצו כאן

להרשמה לחצו כאן

 

 

עיר עמים בתקשורת

 

 

 

 

יום נוסף של עימותים בהר הבית

במשטרה החליטו לאפשר כניסת יהודים להר בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן לאחר שנים בהם נמנע הדבר

 

לכתבה באתר עיר עמים

ברקע המשבר עם ארה"ב: אושרה בנייה בסילואן

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים אישרה מבנה בן שלוש קומות לעטרת כהנים בסילואן 

 

תיעוד: שוטרים הפכו דוכני רוכלים ערביים בשער שכם ברמדאן

למרות שדוכני מזון הם מנהג קבוע ברמדאן, השנה הוגבר הפיקוח עליהם. בסרטון נראית קטטה בין פקחים ושוטרים לסוחרים

 

כיכר העיר - הבלוג של עיר עמים

'כיכר העיר' הוא בלוג אירוח באתר עיר עמים שמטרתו לשמש במה לדיון ציבורי על הסוגיות המדיניות של ירושלים, ועל החיים המשותפים בעיר. הפוסטים אינם משקפים בהכרח את עמדת עיר עמים, אך אנחנו רואים חשיבות בהצפתם של התכנים. אתם מוזמנים לשלוח לנו פוסטים ל erlich.uri@gmail.com  ונשקול לפרסמם. 

"בלי קשר לשמאל או לימין תנו לעובדות לדבר" מבקש הקריין בסרטון החדש של התנועה להצלת ירושלים היהודית מהצופים, ושוטף אותם ברצף של טענות לא נכונות. אורי ארליך מתקן.

לפוסט המלא לחצו כאן 

לפי נתוני העוני במזרח ירושלים שפורסמו לאחרונה, חל זינוק דרמטי בעוני מ 76% עוני ל-82% תוך שנה. ארז וגנר, מנהל סניף ארגון העובדים מען בעיר, על האסון ההומניטרי המתרחש במזרח ירושלים, אסון שהוא תוצר נלווה של החלטת ממשלה קדמונית להצר את כמות התושבים הפלסטינים בעיר בכדי לשמור על רוב יהודי. 

 

לפוסט המלא לחצו כאן

  

תמכו בפעילות עיר עמים

עיר עמים פועלת במטרה לעורר דיון ציבורי מושכל בסוגיות הפוליטיות של ירושלים ובמטרה למנוע פגיעה מתמשכת בתושבי העיר ולקדם את התנאים לעתיד מדיני מוסכם. אנו פונים לקהל הישראלי באמצעות סיורים, הרצאות, מאמרים בעיתונות, פעילות ברשתות החברתיות, קמפיינים תקשורתיים ועוד.

עזרו לנו להמשיך להגיע לקהל הרחב על ידי תרומה. תרומות יתקבלו בתודה. לתרומה, לחצו כאן.

בברכה, צוות עיר עמים. 

 

 לעדכונים יומיים, עקבו אחרינו בפייסבוק