שלום חברות וחברים,

רגע לפני שחום הקייץ מבריח אתכם לחופש, תרשו לנו לרגע להסיר את המסך מעל כמה פעולות שהממשלה מקדמת, תוך כדי שהפקידים הבכירים משתדלים - לא לראות, לא לשמוע ובעיקר לא לדבר, ולאפשר לפוליטיקאים למכור לנו את מה שיקדם את האינטרסים שלהם: במילה אחת - הון. בשתי מילים הון שלטון.

השקרים של התעשיה המזהמת במדינה, תעשיית הנפט - נחשפים בעת האחרונה יותר מבעבר, וכן גם המידע על הקשר בין הזיהום שהיא גורמת לממדי התחלואה הגבוהים של מי שחי בסמוך למפעלים המזהמים.

וראו זה פלא: במסדרונות משרד האוצר נרקמה לה בחודשים האחרונים מזימה שכל מטרתה היא להבטיח להם את היכולת לזהם בלי לשלם.

האוצר, יחד עם התאחדות התעשיינים,משרד האנרגיה ומשרד הכלכלה בישלו ביחד קומבינה חדשה שהופכת את המשרד להגנת הסביבה למיותר: מדובר בחקיקה במסגרת חוק ההסדרים, שמשמעותה ביטול שורה של הליכי אכיפה שנמצאים בסמכות המשרד להגנת הסביבה. בנוסף, יזמו משרדי האוצר והאנרגיה הצעת מחליטים לגבי עיסקי תשתית (כולל אנרגיה) לפיה התנאים ברשיונות לפי חוק רישוי עסקים, הניתנים כיום ע״י משרדי הסביבה, הבריאות, כבאות וכו׳ - ינתנו ע״י משרד האנרגיה.
 
גורמים בכירים במשרד להגנת הסביבה שהעבירו לידנו את המסמך בשבוע האחרון טענו שהמהלך נובע מהחמרת הליכי האכיפה והדרישות של המשרד להגנת הסביבה על המפעלים הגדולים במפרץ חיפה - התעשיינים גייסו את חבריהם הטובים בממשלה.
 
ואם לא די בזה - אז משרד האוצר, באמצעות מנהל התכנון, דחה בשבוע שעבר את כל שורת העררים שהוגשו נגד הגדלת התעשייה המזהמת במפרץ, מה שיאפשר לתעשיה לגדול למימדים עצומים ולסכן הרבה הרבה יותר, את חיהם ובריאותם של התושבים - שכידוע נפגעים מהזיהום התעשייתי הזה, כבר עשרות רבות של שנים.

 

 

המגמות האלו של הממשלה - לא חדשות, וגם לא מפתיעות: הממשלה מגנה על האינטרסים של הכוחות החזקים במשק במקום להגן על הבריאות של הילדים ושלנו. השבוע ראו רבים מאתנו, את שר האוצר, משה כחלון מובך ומזועזע מהתחקיר של עושות חשבון על מפעל הפייס ואומר: שמה שהכי מביך זה שהמדינה דוחפת את האזרחים שלה להתמכרות להימורים. ועוד אמר על המכונות ההימורים שצריך לגרוט אותם שלא יחזרו עוד לתפקד.

אז רצינו לשאול בעזרתכם את השר כחלון: כיצד זה שאין הוא מזועזע מכמויות החולים שחיים בעיר שלו, חיפה? גם כאן, המדינה היא זו שמפקירה את חיהם ובריאותם. מדוע אינו חושב שיש לפעול באותה מידה של נחרצות נגד התעשיה המזהמת שיושבת לו מתחת לאף? מדוע אינו פועל באותה מידה של תקיפות נגד מפעל בז"ן - שהוא גם המפעל הכי מזהם במדינה וגם המפעל שהמשרד שלו מאפשר לו לגדול ולסכן עוד יותר את מאות אלפי התושבים שחיים במפרץ, ליד ביתו?

זו הזדמנות להזכיר לכולנו... שהשר כחלון הוא גם מחזיק תיק המשרד להגנת הסביבה

ועל כן זו בהחלט ההזדמנות שאתם.ן תשלחו לו מייל בהקדם האפשר ותשאלו אותו את השאלות הקשות הללו. הנה הכתובת: sar@mof.gov.il


זו גם ההזדמנות שלנו להזמין אתכם לצאת מהאדישות ולחבור לתושבי המפרץ במאבקם על החיים עצמם: אפשר לשלוח לנו מייל ולשאול איך ניתן לעזור ואפשר אף רצוי להגיע להפגנה שמארגנים הפעילים במפרץ, שתתקיים ביום שני הקרוב 25/7 בשעה 17:30 - התכנסות בחוף מרידיאן והליכה על הטיילת עד חוף דדו דרום

איור: גיא מורד   

כל העשייה שלנו בכלל לא היתה מתאפשרת ללא התרומה שלכם, הרבה תודה לכל מי שתרם לנו עד כה

ומי שטרם - אפשר לתרום כעת למאבק שלנו למען בריאות תושבי המפרץ >>>

סוף שבוע נעים, שבת שלום

עו"ד ג'מילה הרדל ואכים וליאורה אמיתי, עמותת אזרחים למען הסביבה

 

cfenvironment.org.il    חפשו אותנו בפייסבוק