לאתר עיר עמים לחץ/י כאן
 

 

שלום חברים

שנת תשע"ז מציינת את שנת החמישים למלחמת 1967 ול"איחוד ירושלים". תחת מצהלות החגיגות המתוכננות לשנה זו נשכחת ומושכחת המשמעות המקורית של היובל - שנה של תיקון חברתי כולל: ו"קראתם דרור בארץ לכל יושביה". (ויקרא, כ"ה, י'). השנה הנפתחת היא נקודת זמן ייחודית המזמינה אותנו להתבונן אחרת על העיר ולחפש נקודת התחלה חדשה של חרות ושוויון לשני העמים החולקים בה. השבועות האחרונים, ועל כך יצביעו גם הנושאים הנסקרים בהמשך גיליון זה, מעידים עד כמה המציאות הנוכחית רחוקה מחזון זה. פניה של ירושלים בתחילת העשור השישי לסיפוח מזרח ירושלים הן של מאבק בלתי פוסק על שליטה, התקפה גוברת על חיי היומיום הפלסטינים בעיר ועל סמליהם הקולקטיביים והיגררות למעגלי אלימות חוזרים ונשנים הפוגעים בשתי אוכלוסיות העיר. השנים האחרונות הוכיחו כי המדיניות הנוכחית מובילה את העיר למבוי סתום. בתחילת השנה האזרחית (2016) פרסמנו נייר עמדה תחת הכותרת: "ירושלים ביתם של שני עמים ובירתם העתידית". נייר זה קרא לדחות פתרונות חד צדדיים ולשתף את שתי אוכלוסיות העיר בבניית מסגרות חיים המכירות בזכותן הנמשכת לעיר ומאפשרות לשתי הקהילות החיות בה להתפתח כקולקטיב ולפתח את המרחב שלהן, במציאות הנוכחית וכבסיס להסדר מדיני בר קיימא. זוהי המשמעות העמוקה של שנת היובל – הזדמנות להתבוננות פנימה, הכרה באחריות,  קריאת דרור וחיפוש תיקון ל"כל יושביה" - בל נחמיץ אותה. 

שנה טובה

יהודית אופנהיימר, מנכ"לית עיר עמים

 

 

כניסה לשכונות פלסטיניות במסגרת הסיורים תתקיים בהתאם למצב והאירועים בעיר.

ההשתתפות בסיורים בחינם, מספר המקומות מוגבל, ההרשמה באתר עיר עמים - 

 

מאוחלקת 

מאוחלקת  

הענק וגנו 

חלוקה לרסיסים

הפוליטיקה הגדולה והכפר הקטן 

מאוחלקת 

חלוקה לרסיסים

14.10

18.10 

הסיור יוצא מת"א

18.10

19.10

הסיור יוצא מת"א

19.10

20.10

 

21.10

9:00 - 13:00

8:30 - 14:30

9:00 -

13:00

8:30 - 14:30

9:00 - 13:00 

9:00 - 13:00

9:00 - 13:00

להרשמה לחצו כאן להרשמה לחצו כאן להרשמה לחצו כאן להרשמה לחצו כאן

להרשמה לחצו כאן

להרשמה לחצו כאן להרשמה לחצו כאן

 

  

עדכונים מעיר עמים 

מכה בבטן - דוח משותף עם שלום עכשיו על מעורבות המדינה בהתנחלות בבטן אל הווא

בין השנים 2014 ל 2016 פונו 20 משפחות פלסטיניות מבן אל הווא שבסילוואן, ובמקומן נכנסו אנשי עטרת כהנים. כ 100 משפחות נמצאות בסכנת פינוי. המטרה מאחורי נסיונות ייהוד השכונה, כמו כלל המאמצים לייהוד האגן ההיסטורי, היא מניעת כל אפשרות להסדר מדיני עתידי באיזור. 

איך נראה ונשמע תהליך הייהוד? לסרטון לחצו כאן

הדוח החדש שפירסמנו השבוע מפרט את השיטה להשתלטות על הנכסים בשכונה והאמצעים בהם מסייעים משרדי הממשלה השונים לעמותת המתנחלים:

משרד המשפטים העביר לעטרת כהנים באמצעות האפוטרופוס הכללי ורשם ההקדשות נכסים בשכונה שהיו בבעלות הקדש יהודי שאליו לעמותת המתנחלים לא היתה כל זיקה.

משרד השיכון מממן אבטחה פרטית לתושבים בעלות של אלפי שקלים למשפחה בחודש, ובתוך מציאות זו שיוצרת חיכוכים ועימותים בין הצדדים פועלת משטרת ישראל להגן רק על צד אחד - הצד של המתנחלים.

לדוח המלא לחצו כאן

להאזנה לעו"ד אשרת מימון מתעמתת בנושא עם מתי דן ראש עטרת כהנים בגלצ לחצו כאן 

לקראת חגי תשרי - המלצות כיצד לשמור על השקט סביב הר הבית

בשנים האחרונות היה הר הבית ברקע ההידרדרות הבטחונית, בעיקר סביב חגי תשרי. בשנה האחרונה חלה רגיעה סביב ההר, אך החגים המתקרבים והאירועים בשבועות האחרונים מאיימים לפגוע בשקט השברירי.
 
לצד הענישה הקולקטיבית שראינו בשבועות האחרונים, אנו חוששים מחזרה לדפוסים ישנים של הטלת מגבלות קולקטיביות על כניסת מתפללים מוסלמים להר, שמהוות גורם מפתח בסטטוס קוו בהר.
 
בשנה האחרונה עלה בעשרות אחוזים מספר המבקרים היהודים בהר, והחשש המרכזי הוא שלשם כניסתם תגביל המשטרה את כניסתם של המתפללים המוסלמים.
 
לסרטון בנושא לחצו כאן
 
נייר שפירסמנו לאחרונה מציג שורה של המלצות לשמירה על השקט לקראת ובמהלך חגי תשרי תשע"ז 2016, לתמצית ההמלצות ולנייר המלא לחצו כאן

 

אביב טטרסקי על ההמלצות במעריב לחצו כאן

למכתב בנושא לשר לבט"פ ולמפקד מחוז י-ם לחצו כאן

  

עיר עמים בתקשורת

 

 

 

 

בעל חנות לכלי בית נעצר כי מחבל קנה אצלו סכין

המחבל הירדני קנה סט סכינים לחיתוך פירות וסט כפיות מבעל החנות, שנעצר והורחק מהעיר העתיקה למשך שבוע.

 

למי שאינו מנוי על העיתון, הידיעה באתר עיר עמים

תועדו מנפצים מראות קטנוע בעיר העתיקה והושעו ממג"ב

שני לוחמים שתועדו מנפצים מראות קטנוע בעיר העתיקה הושעו ממג"ב ונחקרו במח"ש

ברקת התגאה באמצעי ענישה של העירייה נגד תושבי ירושלים

ראש העירייה סיפר לפעילי ליכוד כי קיים מנגנון תיאום של העירייה המשטרה והשב"כ להפעיל סנקציות נגד תושבים במזרח העיר שקרוביהם חשודים בטרור

למי שאינו מנוי על העיתון, הידיעה באתר עיר עמים

 

 

תמכו בפעילות עיר עמים

עיר עמים פועלת במטרה לעורר דיון ציבורי מושכל בסוגיות הפוליטיות של ירושלים ובמטרה למנוע פגיעה מתמשכת בתושבי העיר ולקדם את התנאים לעתיד מדיני מוסכם. אנו פונים לקהל הישראלי באמצעות סיורים, הרצאות, מאמרים בעיתונות, פעילות ברשתות החברתיות, קמפיינים תקשורתיים ועוד.

עזרו לנו להמשיך להגיע לקהל הרחב על ידי תרומה. תרומות יתקבלו בתודה. לתרומה, לחצו כאן.

בברכה, צוות עיר עמים. 

 

 לעדכונים יומיים, עקבו אחרינו בפייסבוק