שלום חברות וחברים, مرحبا أصدقاؤنا وصديقاتنا

תקופה עמוסה וגדושה עוברת עלינו בחודשים האחרונים. אמנם הצוות שלנו (בשכר) הצטמצם, אבל המעגל של הפעילים והמתנדבים מתרחב כל הזמן, והפעילות הולכת וגדלה ולצידה גם הרבה אתגרים והצלחות.

אחד הנושאים המרכזיים שהתעסקנו בו בעבר ועדיין ממשיכים להתעסק בו הוא מפגעי הפסולת ושריפות פיראטיות. אחד המקרים החמורים שהגיעו אלינו לאחרונה הוא שריפות קשות בשפרעם. אנחנו מקבלים תלונות על בעיות פסולת באופן כמעט יומיומי ולצערנו לא מצליחים לעזור לכולם.

עדיין, אם אתם סובלים ממפגע כזה או מפגע אחר בתחומים הבאים: זיהום אוויר, תעשיה, קרינה, פסולת או מחצבות, אל תהססו לפנות אלינו, להצטרף כחברים בעמותה ונמצא את הדרך ביחד לטפל בבעיה.

 

 ומהפסולת ישר ל...קניות:

אנחנו מקדישים את התקופה הזו של השנה לתשומת לב מיוחדת לתרבות שלנו - תרבות הצריכה. התרבות הזו מסכנת את הסיכוי של האנושות לשרוד על פני הכדור. ולכן דרוש שינוי תרבותי שמחייב כל אחת ואחד מאתנו במטרה לקדם שיח ותרבות של קיימות, מחשבה ועשייה מקיימת והרבה פחות קניות. "יום ללא קניות" מצוין ברחבי העולם באופן סמלי בדיוק ביום בו מתקיים שיגעון הקניות הגדול בעולם - יום שישי השחור.

ביום זה נמנעים מקניות כדי להזכיר לכולנו את מירוץ הצריכה הבלתי נגמר שכולנו חיים בו ואינו הופך אותנו למאושרים יותר. להיפך. מסתבר שלא צריך את כל המוצרים הללו כדי להיות מאושר ואפשר להסתפק במעט מאד - כדי לחיות טוב.

אתם מוזמנים לעיין באלבום מיוחד שהפצנו לפני שנה שממחישים לנו איך רמות הצריכה המטורפות של האנושות משפיעות בסופו של דבר על המים והאוויר והבריאות והמזון שלנו וכמובן - על האקלים, והטירוף שלו.

אירועים רבים מתקיימים בישראל בסוף השבוע האחרון של נובמבר - סופ"ש ללא קניות.

אתם מוזמנים להשתתף בסופ"ש בחיפה או בחיריה המרכז לחינוך סביבתי, או ליזום פעילות מקיימת בקהילה שלכם.

בספטמבר השנה פרסמנו את דו"ח המפל"ס. זהו דו"ח שאנחנו מפרסמים בכל שנה בתגובה לפרסום הנתונים במרשם הפליטות של המשרד להגנת הסביבה.  אחת המסקנות החשובות שהצלחנו להראות בדו"ח היא שחלק גדול ממפעלי מפרץ חיפה הגדילו את הפליטות שלהם בשנת 2015, בניגוד לטענות המשרד להגנת הסביבה. כל הנתונים מוצגים במפה אינטראקטיבית ופתוחים לעיון ושימוש הציבור.

 

מיד אחרי יום כיפור, הכנו ופרסמנו ניתוח נתונים על מצב איכות האוויר ביום כיפור אשר ממחיש שהטענה שביום כיפור איכות האוויר משתפרת פלאים בגלל שאין תחבורה, אינה נכונה ואפילו מטעה. תחבורה היא אחד הגורמים הכי מזהמים, אבל אם אתם גרים באזור שיש בו תעשיה, או מקור זיהום אחר כמו אתר פסולת פיראטי למשל, אז ההשפעה שלהם היא הרבה יותר גדולה מהתחבורה וגם בימים כמו יום כיפור, תהיו חשופים לזיהום אוויר כבד.

 

עוד בזירה של מפרץ חיפה, ניהלנו לאחרונה קמפיין משותף (עם מגמה ירוקה, זזים ואומץ) נגד הרחבת בתי הזיקוק, ופנינו ביחד ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לאשר למועצה הארצית לתכנון ובניה קיום דיון חוזר בהרחבה. היועמ"ש לממשלה החליט ביום 2.11.16 שהמועצה הארצית מוסמכת לקיים דיון חוזר. בנוסף משרד הבריאות פרסם ביום 8.11.16 נייר עמדה שקורא למועצה הארצית שלא להיענות לדרישת המפעלים לאשר תכניות בלי התנאים שנועדו לשמור על בריאות הציבור.

 

בחודשים האחרונים נפגשנו עם מספר קבוצות של תושבים אשר עסקו במגוון רב של נושאים. בכל אחד מהמפגשים נוצרו חיבורים ושיתופי פעולה חדשים: מפגש תושבים ופעילים בקיבוץ יגור בו התארח העיתונאי מיקי מירו והקרין סרט שהוא הכין, מפגש תושבים בכפר ורדים, הרצאה לסטודנטים בטקס פתיחת שנת המשפט של המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן, אירחנו אצלנו גם את פורום נשים בסביבה  בו פעילות נשים מכל הארץ שתחום עיסוקן הוא סביבה וקיימות, מפגש עם אנשי עסקים בעמק יזרעאל ועוד... אתם מוזמנים לצור איתנו את המפגש שלכם.

תודה לנדב רוזנבלום על האיורים

ניתן לצור איתנו קשר במייל, דרך האתרדף הפייסבוק

אנא הקדישו דקה כדי להרשם בפנקס החברים שלנו - כאן >>>

סוף שבוע נעים

עו"ד ג'מילה הרדל ואכים, עמותת אזרחים למען הסביבה 

 

 
http://cfenvironment.org.il/     חפשו אותנו בפייסבוק