לאחר שנודע ליעקב כי "עוד יוסף חי וכי הוא מושל בכל ארץ מצריים" מתכוננת משפחת יעקב לרדת אל יוסף מצרימה. כחלק מן ההכנות שולח יעקב את יהודה אל יוסף "להורות לפניו גושנה". רש"י מבאר כי יהודה נשלח "להקים בית הוראה" - לפתוח ישיבה בגושן . יעקב אשר חושש מאוד לרדת למצרים עד שמפני כך זקוק הוא להבטחה מפורשת "אל תירא מרדה מצרימה" יודע הוא כי ההגנה המשמעותית ביותר מפני רוחות תרבותיות שליליות ונמוכות במצריים הוא הקמת בית מדרש - מקום בו נאחזים בנצח ומרוממים מבט. אמנם יש מן הפרשנים המסבירים את שליחותו מעט אחרת. אם נדייק בפסוק נראה כי השליחות היתה "אל יוסף להורות לפניו" כלומר המטרה אינה האחים אלא יוסף עצמו. יהודה נשלח לבית יוסף "להשלים פערים". במשך שנים רבות יוסף היה מנותק מבית המדרש. אוירת הקדושה ולימוד החכמה בבית יעקב המשיך לפעול ולהתפתח - ויוסף מנותק היה כל השנים. צריך לקשרו ל"מסורת האבות" ולכך נשלח יהודה.
על דרך המשל ניתן לומר כי תפקידו של בית המדרש כפול הוא - להוות אלטרנטיבה לעולם חיצוני ולתת לעולם החיצוני מקום בעולם בית המדרש. יהודה מייצג את עולם הקדושה הישראלי הפנימי ויוסף את עולם המעשה . בית המדרש נותן עוז וכוח לבל יכנסו רוחות זרות ובמקביל מעשיר הוא את עולם התרבות והמעשה בחכמתו ובעומק ערכיו.
הישיבה התיכונית עוסקת בשתי סוגיות אלו. עולם בית המדרש מהווה מקור אור לעיצוב הווי'ה של תורה ישראלית מקורית ומתוכה מקבל עולם המעשה - ערכיות וכוון שלם ומכוון. בימים אלו זוכים אנו להפגש עם תלמידים צעירים חדשים הבאים להתקבל לבית מדרשנו למשפחת "נתיב מאיר" להצטרף למהלך נפלא זה שבע"ה יבנה עולמות מפוארים בחינוך דור העתיד יחד
ברכת שבת שלום הרב מאיר טויבר ראש הישיבה
מחזון למעשה - זווית שבועית מדרכה החינוכית של הישיבה
הרב ערן פרינס, סגן ראש הישיבה
אחד הדברים החשובים בישיבה הוא היחס והקשר האישי.
אתחיל באנקדוטה, בשעת כתיבת שורות אלו התקשר אלי בוגר שסיים לפני כארבע שנים ולומד בישיבה גבוהה. הבוגר נקלע לבעיה אישית מסויימת והתקשר לבקש עצה טובה. בסוף השיחה אמר שאצלו ראש הישיבה בישיבה הגבוהה ושאר הצוות לא עוזרים עד כדי כך ולכן היה ברור לו, על אף השנים שעברו, שחוזרים אל נתיב מאיר.
נקודה חשובה של יחס אישי בישיבה היא בניית תוכנית לימודים אישית.
על מנת להביא כל אחד למיצוי יכולותיו, יש צורך בבניית תוכנית אישית. לכל תלמיד בחטיבה העליונה נבנת תוכנית אישית שכמובן לקראת כיתה י"ב נעשית אדוקה וצמודה יותר על מנת שכל אחד ואחד יוכל להוציא תעודת בגרות מיטבית. הרכז הפדגוגי, ד"ר יוסי כהן, יושב בפגישות אישיות עם תלמידי הכיתות הגבוהות ובונה לכל אחד את מפת בחינות הבגרות שלו בהתאם למועדים השונים והמצב האישי של כל תלמיד. ב"ה תוכנית זו יוצרת קידום והצלחה משמעותית אצל התלמידים.
תחרות סייבר ארצית
נבחרת מגמת הנדסת תוכנה (סייבר) של הישיבה, ביצעה את השלב הראשון של תחרות הסייבר הארצית. נאחל לבני החבורה הצלחה בשלב הבא בעוד שלושה שבועות.
פרס הצטיינות
ברכות לבוגרנו מלפני חצי שנה, אסף ספייב, שקיבל פרס הצטיינות מנשיא המדינה, ראובן רבלין, על עבודת הגמר שלו בהיסטוריה על לוחמת הלח"י, גאולה כהן. יישר כח גם למורה להיסטוריה, ד"ר יוסי כהן, על העזרה.
חלוקת חגורות בקראטה
כפי שמאסטר פונקושי מיסד הקרטה היה אומר , ״אין מטרת הקרטה ניצחון או הפסד אלא השאיפה לשלמות האופי של המתאמן״ חוכמה זו שניתנה בגויים אנו צריכים להאמין ולאמץ, הדרך של התמדה ומעבר שלב אחר שלב עד בניית האופי מופיעה אצלנו ביהדות בהמון אופנים דבקות בשם , התמדה בלימוד התורה, מוסר ועוד. השילוב בין תורת חיים לחוכמת הקרטה מאפשרת לתלמידי הקרטה להצליח בחיים ולבנות אופי שלם יותר דבר אשר יוביל אותם להצלחה בכל אשר יפנו . קבלת הדרגה הינה התקדמות בגרם מדרגות ארוך לכיוון הבניה העצמית, יישר כח
בלמונטה
שיתוף הפעולה עם מעבדות בלמונטה נמשך, כיתות ט' היו גם לפני חנוכה וגם השבוע ביום שני, ביום עיון נוסף וכך גם תלמידי המגמות השונות במסגרת הסבב שלהם.
גיבוש חנוכה
זו כבר מסורת בישיבה, גם השנה התקיים בנר שמיני של חנוכה ׳זאת חנוכה׳ יום כיף וגיבוש לתלמידי כיתות ו׳ מכל ירושלים, התלמידים עברו תחנות אתגר רבות ומגוונות אשר הופעלו על ידי תלמידים מהחטיבה והמורה לחנ״ג אשר התנדבו והגיעו למרות החופש. התלמידים שמעו שיחה מפי הרב אליהו שרביט על השפעתו של לחץ חברתי ולסיום נפגשו שוחחו והתברכו מפי ראש הישיבה.
כבר מחכים לשנה הבאה.
כולל אברכים
ביום ראשון בערב נערך טקס הסרת הלוט ע"י התורם המרכזי לכולל האברכים הלומד בסדרים עם תלמידים מהחט"ע, ע"י נציגי משפחת צימרינג שכל בניהם למדו ובגרו בישיבה וכהכרת הטוב תורמים את מרבית המלגות לאברכים יחד עם מספר הורים נוספים. יעקב, שסיים את לימודיו בישיבה לפני 12 שנה דיבר בפני התלמידים ושיתף בחוויותיו מהישיבה והתרומה המשמעותית של הישיבה בהמשך דרכו.