לאתר עיר עמים לחץ/י כאן
 

 

שלום חברים

כניסת הנשיא טראמפ לתפקידו והבטחתו במהלך הבחירות להעביר את השגרירות לירושלים עוררו אמוציות וחששות רבים בשל המשמעויות הסימבוליות של המהלך. 

עיר עמים מייחלת ליום בו יתנוססו דגלי ארה"ב, מעל שתי שגרירויות בירושלים, שגרירות ארה"ב בישראל במערב ירושלים ושגרירות ארה"ב בפלסטין בירושלים המזרחית. מהלך זה יתאפשר רק במסגרת הסדר כולל לפתרון שתי המדינות. ירושלים, בירת שני העמים תהיה עיר פתוחה, רב גונית ותוססת, מנוהלת על ידי מוסדות נפרדים לשני העמים אך פתוחה לכל תושביה ומבקריה, מאכלסת שגרירויות רבות  ונהנית משגשוג פיזי, כלכלי ותרבותי.

 העברת שגרירות ארה"ב בישראל לירושלים במצב הנוכחי של קיפאון מדיני ומתח יומיומי ברחובות ירושלים אינה עולה בקנה אחד עם חזון זה. להיפך, מדובר במהלך חד צדדי מסוכן, הסותר את החוק הבינלאומי ועומד בסתירה עמוקה למהותה של ירושלים כביתם של שני עמים. בשנת ה-50 לסיפוח ירושלים המזרחית על ידי ישראל למהלך זה תהיה משמעות מתגרה ופרובוקטיבית במיוחד. בירושלים, יותר מבכל מקום אחר, ישראלים ופלסטינים חולקים מרחב אורבני יומיומי משותף ולהחלטות מדיניות יש משמעות מידית על חיי היומיום ועל שלומם וביטחונם של התושבים משני הצדדים.

לנייר העמדה המלא לחצו כאן


    

שחרור הרסן על תכניות בנייה במזרח ירושלים

השבוע הצהיר ראש הממשלה כי הוא מתכוון להסיר את מגבלות הבנייה במזרח ירושלים. לאחר כשלון שיחות קרי האטה ישראל את קצב הבנייה במזרח ירושלים. 

מכיוון שברור לכולם שבכל הסדר, תהיה ירושלים המזרחית בירתה של המדינה הפלסטינית, הרחיבו לאורך השנים ממשלות ישראל השכונות היהודיות אל שכנותיהן הפלסטיניות, והעמיקו את הנוכחות היהודית באגן ההיסטורי בכדי למנוע חלוקה כזו בעתיד. 

כעת מבקש ראש הממשלה לשחרר לגמרי את הרסן. בנייר העמדה שפרסמנו השבוע מוצגים המסמרים האחרונים שהכינה הממשלה לאורך השנים על מנת לנעוץ בארון – שורה של תכניות בנייה בשלבי אישורים שונים. המרכזיות שבהן: גבעת המטוס שיחד עם תכניות הר חומה מנתקות את ירושלים המזרחית מהגדה, ו E1 שמבתרת את הגדה לשתיים.

לנייר העמדה המלא לחצו כאן

לכתבה על הנייר באתר הארץ לחצו כאן 

עוד על מדיניות הבנייה הישראלית במפה האינטראקטיבית שלנו כאן 

 

פיגוע הדריסה והענישה קולקטיבית בג'בל מוכבר

לפני כשלושה שבועות התרחש פיגוע הדריסה הרצחני בארמון הנציב. המחבל לקח את חייהם של ארבעה חיילים.
 
בתגובה לכך חזרה הענישה הקולקטיבית לג'בל מוכבר. 30,000 התושבים נדרשו לשלם את מחיר המעשה של הרוצח. כביש בתי הספר שמוביל למרפאה ומשרת אלפי תלמידים נחסם, מבנים בשכונה נהרסו וכעשר משפחות קיבלו הודעה על תחילת הליכים להריסת ביתם, פקחים חילקו דוחות תעבורה שיצרו פקקי ענק.
 
ענישה קולקטיבית ואכיפה סלקטיבית אינן חוקיות ואינן מוסריות, אך בראש ובראשונה הן מייצרות עוד שנאה.
 
לכתבה ב'מוסף לשבת' של ידיעות אחרונות לחצו כאן  
 
לסרטון לחצו כאן או על התמונה למעלה
 
 

פריז יכולה להציל את פתרון שתי המדינות

לפני שבועיים התכנסה ועידת פריז כהמשך ישיר להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם בדצמבר.

חבר הנהלת עיר עמים, אלון ליאל, כתב טור מיוחד בבלוג שלנו:   

"יוזמת פריז מקבעת את הקונצנזוס הבין-לאומי הגובר –המתבטא בהחלטת מועצת הביטחון 2334 ובעקרונות שהתווה מזכיר המדינה ג'ון קרי – שאם לא נעצור מיד את הבנייה בהתנחלויות, יבוא הקץ על פתרון שתי המדינות ועל על ארגוני השלום לקדם את היוזמה ב"כן" מהדהד.

בשנת החמישים לכיבוש, עלינו להגיע להסדר מדיני מוסכם לסכסוך על יסוד פתרון שתי המדינות, המבוסס על גבולות ה-4 ביוני 1967 ועל הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, עם ירושלים כבירתן של שתי המדינות, ותוך שמירה על ביטחון ישראל בתוך גבולות בין-לאומיים מוכרים".

 

לטור המלא לחצו כאן

 

 

סיום קורס לסטודנטים במרכז שלם

בשנתיים האחרונות זיהינו בעיר עמים את הצמא לידע על מזרח ירושלים, בעיקר בקרב ירושלמים, כבסיס למחשבה על עתידה של ירושלים וכבסיס לפעולה מדויקת יותר בקרב פעילים חברתיים. הרבה פעמים אנחנו נוטים לדלג על שלב הלימוד ופשוט לחרוץ דעה או לפעול מבלי שהכרנו את הנסיבות הפוליטיות והחברתיות הנוכחיות.

במהלך הקורסים, שמתרחשים בשיתוף פעולה כל פעם עם ארגון/ מוסד אחר, אנחנו צוללים למורכבות הפוליטית והמדינית של ירושלים דרך הרצאות בסוגיות שונות עם מומחים פלסטינים וישראלים, אנשי רשויות ופעילים בשטח.

לאורך הקורסים, כשהמציאות מתחוורת על מורכבותה, מתפתחת גם ההבנה שירושלים, כמוקד הסכסוך יכולה להיות גם מקור הפתרון. מניסיוננו, בוגרי הקורס לא נשארים אדישים ולא פעם ההיכרות פותחת צוהר ליוזמות חדשות ולמחשבה מחודשת על ירושלים.

רוצים גם? עיר עמים מציעה קורסים לארגונים וקהילות שרוצות ללמוד יחד על המציאות במזרח ירושלים. כתבו לנו studytours@ir-amim.org.il

 

סיורי עיר עמים

 

 

 

סיור בין המרכזים העירוניים של ירושלים

נותרו מקומות בודדים

להרשמה לחצו כאן

  

סיור להכרת הסוגיות המדיניות והפוליטיות בירושלים

להרשמה לחצו כאן

 

סיור בין המרכזים העירוניים של ירושלים

להרשמה לחצו כאן

  

עיר עמים בתקשורת

 

 

 

 

תיעוד: מאבטחי משרד השיכון במזרח ירושלים מכים נערים פלסטינים

המאבטחים בסילוואן תועדו כשהם מכים נערים פלסטינים ומאיימים על ילדים, שבוע וחצי לאחר שתושב השכונה נורה ברגלו. 

 

עדי ראייה: במשך כשעה וחצי מנעו שוטרי מג"ב טיפול מפלסטינית שנורתה

פרמדיק של הסהר האדום סיפר כי סולק מהמקום כשביקש לתת לה טיפול. תלונה הוגשה למח"ש.

הידיעה גם באתר עיר עמים

לאחר השבעת טראמפ: עיריית ירושלים אישרה 556 יח"ד מעבר לקו הירוק

לאחר שהוועדה לתכנון ובנייה הסירה תכניות בשל חשש מגינוי של ממשל אובמה, הן אושרו היום.

הידיעה גם באתר עיר עמים

 

 

תמכו בפעילות עיר עמים

עיר עמים פועלת במטרה לעורר דיון ציבורי מושכל בסוגיות הפוליטיות של ירושלים ובמטרה למנוע פגיעה מתמשכת בתושבי העיר ולקדם את התנאים לעתיד מדיני מוסכם. אנו פונים לקהל הישראלי באמצעות סיורים, הרצאות, מאמרים בעיתונות, פעילות ברשתות החברתיות, קמפיינים תקשורתיים ועוד.

עזרו לנו להמשיך להגיע לקהל הרחב על ידי תרומה. תרומות יתקבלו בתודה. לתרומה, לחצו כאן.

בברכה, צוות עיר עמים. 

 

 לעדכונים יומיים, עקבו אחרינו בפייסבוק