לאתר עיר עמים לחץ/י כאן
 

 

שלום חברים 

רגע אחרי ההכרזה של הנשיא טראמפ על הכרה אמריקאית בירושלים כבירת ישראל, ועל כוונתו להעביר את השגרירות לירושלים, זה הזמן לשאול מה המשמעות של הכרה כזו, מעבר לפן הסימבולי ואיך זה ישרת את ירושלים?

ירושלים שכארבעים אחוז מתושביה הם פלסטינים, היא מוקד הסכסוך בין ישראל לפלסטינים. ההכרזה האמריקאית מטה את הכף לצד הישראלי בסוגיית ירושלים, מרחיקה בכך את הפתרון ומקרבת גל נוסף של אלימות.

אחרי חמישים שנה של סיפוח הגיעה העת להכיר בכך שפתרון אמיתי יכול להגיע רק מהכרה בעובדה שירושלים היא ביתם של שני העמים, ונקיטת מדיניות שתקדם את האינטרסים המשותפים, במקום ליצור מציאות שבה שני הצדדים מושכים את החבל, עד שייקרע.

 איך תיראה ירושלים כבירת שתי המדינות? היכנסו ללינק לסרטון למטה 

 

 


 

 

הצהרת טראמפ על ירושלים - רכבת דוהרת לשום מקום

הבוקר, אחרי הודעת טראמפ התעוררו תושבי ירושלים, ישראלים ופלסטינים, לאותה מציאות אפורה, מסוכסכת ועניה. שום הילת זהב או פעמי משיח לא יפציעו מעל שחר יומם, אבל הסטטוס קוו העדין בעיר נמתח עוד יותר וקרוב יותר למקום בלתי אפשרי.

אפשר לשחרר בהבל פה הצהרות המפקיעות את ירושלים מהפלסטינים, אבל אי אפשר באמת לעקור אותה מליבם או אותם ממנה. ירושלים הייתה ותמשיך להיות ביתם של שני עמים. הפתרון לירושלים יהיה מורכב ויהיה חייב להביא בחשבון את חיי היומיום ואת הזיקות הסימבוליות של שני העמים לעיר ואת העובדה ששני העמים רואים בה את בירתם.

בעקבות הכרזת טראמפ - טור מיוחד של מנכ"לית עיר עמים יהודית אופנהיימר, על חיים ותקווה בין ספין לספין בירושלים. לטור המלא לחצו כאן

שגרירות ארה"ב בירושלים - רק כבירת שתי המדינות - נייר עמדה

עיר עמים מייחלת ליום בו יתנוססו דגלי ארה"ב, מעל שתי שגרירויות בירושלים, שגרירות ארה"ב בישראל במערב ירושלים ושגרירות ארה"ב בפלסטין בירושלים המזרחית. מהלך זה יתאפשר רק במסגרת הסדר כולל לפתרון שתי המדינות. ירושלים, בירת שני העמים תהיה עיר פתוחה, רב גונית ותוססת, מנוהלת על ידי מוסדות נפרדים לשני העמים אך פתוחה לכל תושביה ומבקריה, מאכלסת שגרירויות רבות  ונהנית משגשוג פיזי, כלכלי ותרבותי.

 העברת שגרירות ארה"ב בישראל לירושלים במצב הנוכחי של קיפאון מדיני ומתח יומיומי ברחובות ירושלים אינה עולה בקנה אחד עם חזון זה. להיפך, מדובר במהלך חד צדדי מסוכן, הסותר את החוק הבינלאומי ועומד בסתירה עמוקה למהותה של ירושלים כביתם של שני עמים.

לנייר העמדה המלא לחצו כאן

  

היכנסו לקמפיין של זזים - חיתמו ותמכו בירושלים כבירתן של שתי המדינות 

 

 

תמכו בפעילות עיר עמים

עיר עמים פועלת במטרה לעורר דיון ציבורי מושכל בסוגיות הפוליטיות של ירושלים ובמטרה למנוע פגיעה מתמשכת בתושבי העיר ולקדם את התנאים לעתיד מדיני מוסכם. אנו פונים לקהל הישראלי באמצעות סיורים, הרצאות, מאמרים בעיתונות, פעילות ברשתות החברתיות, קמפיינים תקשורתיים ועוד.

עזרו לנו להמשיך להגיע לקהל הרחב על ידי תרומה. תרומות יתקבלו בתודה. לתרומה, לחצו כאן.

בברכה, צוות עיר עמים. 

 

 לעדכונים יומיים, עקבו אחרינו בפייסבוק