| |||
---|---|---|---|
משתתף-משתתפת יקר/ה שלום רב, אנו שמחים לשלוח אליך את חוברת התקצירים של הכנס:
נפלאות המוח ההוליסטי
שמחנו לארח אותך, ומקווים לראותך גם בכנסים הבאים אנחנו מבקשים להודות: למנחה, ד"ר אורה בן אליהו ד"ר אורה בן אליהו, ליסה גרוסמן, ציפי כץ וד"ר גיל מאור.
לשרותך,
*כל החומרים המופיעים בחוברת זו, התקצירים והמצגות, הם לשימושך האישי בלבד | |||
נפלאות המוח ההוליסטי חוברת תקצירים
משתתף-משתתפת יקר/ה שלום רב, ההרצאות שבחרנו להציג בפניך ובפני יתר באי הכנס נועדו לשקף את המגוון הרחב והעשיר של העשייה שמתבצעת בשטח בתחום זה, בארץ וגם בעולם, ולאפשר חשיפה ונגישות אל ההיבטים השונים שלה והתכנים המרתקים. הכנסים שלנו בנויים באוריינטציה מעשית, יישומית ופרקטית. הכנסים המקצועיים שלנו מקיפים כלים ממשיים לעבודה ולפרקטיקה, עם דגש על היצע של כלים חדשים כגון שיטות שהוכחו מחקרית, ספרים טיפוליים ו/או מקצועיים חדשים שיוצאים לאור בארץ ובעולם, סיפורי מקרים, מסקנות ותוצאות של מהלכים שקורים בשטח בזמן אמיתי, ועוד. אנו תקווה שהצלחנו לתת לך טעימה ממגוון גישות, שיטות ודעות, ושבכל אחת מהן הצלחת למצוא את המעט או ההרבה, לאמץ, לקחת ולהפוך לשלך, במטרה להעשיר את ארגז הכלים ולפתוח אפיקים חדשים ונוספים. הכנסים של Family-care, מבית אמציה הוצאה לאור, מיועדים לכל מגוון המומחים והמטפלים בתחום בריאות הנפש, העצמה רגשית, אימון אישי לצמיחה והצלחה, התמודדות עם הפרעות כגון הפרעת קשב וריכוז, התמודדות עם תסמונות שונות ומצבי חיים מאתגרים, הדרכה וליווי רגשיים, משפחות והורים ועוד, כל זאת ברמת הפרט, המשפחה והקבוצה, בילדים, מתבגרים ומבוגרים, כולל בין היתר: פסיכולוגים קליניים, פסיכולוגים חינוכיים, פסיכיאטרים, תרפיסטים, רופאי משפחה, רופאי ילדים, נוירולוגים, קלינאי תקשורת, עובדים סוציאליים, מטפלים אישיים, קבוצתיים ומשפחתיים, מאמנים בהפרעות קשב ובלקויות, מרפאים בעיסוק, מטפלים באומנויות, ביצירה, במוזיקה ובתנועה, מטפלים בעזרת בעלי חיים, ביבליותרפיסטים, יועצים חינוכיים, צוותים חינוכיים בבתי ספר ובגנים רגילים ומיוחדים, מנתחי התנהגות, מאבחנים וגורמים המפנים לאבחון, מאמנים אישיים, קבוצתיים ומשפחתיים, הורים ומתעניינים. אם השמטנו מישהו, אנא אל תעלבו אלא הודיעו לנו. נשמח לעדכן את הרשימה, כולכם חשובים וכולכם עוסקים בעבודת קודש יומיומית! **** אם חוברת זו התגלגלה לידיך אף כי אינך מנוי/ה על רשימת הדיוור שלנו, נשמח לצרפך. מרגע העדכון תוכל/י לקבל מאיתנו מידע שוטף על הפעילויות הבאות שלנו. ניתן להסיר את השם מרשימת הדיוור בכל עת, בלחיצת כפתור. להרשמה לרשימת הדיוור לחצו כאן:
פתחנו עמוד פייסבוק!
Family-Care מבית אמציה הוצאה לאור הוא ארגון שהוקם במטרה להעניק לך חוויה של ידע. לכל שאלה או בירור אנחנו עומדים לשרותך אמציה כהן, מייל - amazia@netvision.net.il טל' 052-8087052
Family-Care
|
|||
נפלאות המוח ההוליסטי מטפלים יקרים, כולנו נולדים עם תפקודים ניהוליים: אשכולות של יכולות שבעזרתם אנו צולחים את היומיום. חלקנו רוכשים אותם באופן טבעי, וחלקנו זקוקים לעזרה בפיתוחם. לקות או עיכוב ברכישה של תפקודים ניהוליים יכולים להיגרם ממגוון סיבות, החל מסיבות גנטיות ועד אינספור גורמים סביבתיים, בריאותיים, נפשיים ועוד. תהא הסיבה אשר תהא, תפקודים ניהוליים מעוכבים או חלשים או לוקים הם מפתח להבנה של קשיים רבים שחוצים את כל תחומי החיים, ומציבים בפני המתמודדים עמם - מכשול אחר מכשול. בכנס זה אנו הצענו לכם מגוון כלים, תובנות, דוגמאות, שיטות וגישות חדשניות, לעבודה עם ילדים, מתבגרים ומבוגרים (בדגש על ילדים צעירים) על פיתוח תפקודים ניהוליים גבוהים, כנכס לחיים. מטרתו של הכנס הייתה להציג את התחום שמקבל עכשיו תאוצה גבוהה, האינטלגינציה התפקודית FQ, ממגוון זוויות ועולמות ידע שיספקו לכם תמונה גדולה, רחבה ומקיפה של הנעשה בתחום, יחד עם כלים מעשיים ופרקטיים שאפשר להתאימם לעבודה עם כל מטופל ומטופלת. בכנס השתתפו מרצים בכירים מובילים בתחומם בעשייה, בחשיבה, במחקר, בפיתוח ובעבודה בשטח. הכנס פנה לכל המומחים בקשת הרחבה ביותר של עולמות הטיפול, כולל: פסיכולוגים חינוכיים, פסיכולוגים קליניים, פסיכולוגים שיקומיים ורפואיים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, מטפלים ביצירה, בהבעה, בתנועה ובאומנויות, מטפלים קבוצתיים, קלינאי תקשורת, מטפלים משפחתיים ומנחי הורים, מרפאים בעיסוק, יועצים וצוותים חינוכיים - כולל מורים וגננות בחינוך הרגיל והמיוחד, מנתחי התנהגות, רופאי משפחה, נוירולוגים, מאמנים, מנחי קבוצות טיפוליות ו/או חברתיות, הורים ומתעניינים. לידיעתכם: ההרצאות בכנסים מבית אמציה Family-Care לא נועדו להיות אקדמיות אלא הרצאות העשרה בלבד. בכנסים אנו פותחים לכם צוהר להתפתחויות שקורות בארץ ובעולם בתחום הידע שבו עוסק הכנס, בעזרת מרצים שעשייתם ושמם הולכים לפניהם. מטרתנו ושליחותנו הם להנגיש לכם ידע, מידע, כלים - וביניהם גם ספרות מקצועית - וחשיפה ראשונית לתחומי עניין עדכניים, לגישות שונות, לוויכוחים, לזוויות ולנקודות מבט ואף לקונפליקטים -אשר יחד יספקו את התמונה השלמה. ההרצאות מוגשות באוריינטציה יישומית - חווייתית ומלוות בהדגמות והמחשות. ***כל החומרים המופיעים באתר זה הם לשימושכם האישי בלבד ולא לצורכי הוראה או הכשרה או לשימוש מסחרי כלשהו.
|
|||
אינטליגנציה תפקודית ומודל המוח ההוליסטי - EF בראייה חדשה בהרצאה הצגנו את מודל המוח ההוליסטי - מודל חדש שפתחה המרצה, הפותח ראייה חדשנית המספקת תובנות על תפקידם של התפקודים הניהוליים בדרך להצלחה בכל תחום בחיים. נציג מושגים חדשים כמו אינטליגנציה תפקודית - FQ, תפקודי יסוד, והפלח המשלים, וניתן כלים להבנה כיצד ניתן לעבור מתפקודים ניהוליים לוקים שמנהלים אותנו ומציבים בפנינו מכשולים וחסימות - למודל עבודה וחיים יישומי של אינטלגנציה תפקודית פרו-אקטיבית ומקדמת. מרצה - ד"ר אורה בן-אליהו, מרפאה בעיסוק, מומחית בהתפתחות הילד, מרצה ומנחה גננות, מורים, פסיכולוגים, מטפלות והורים, משמשת מרפאה בעיסוק בגנים שפתיים במסגרת החינוך המיוחד. חוקרת תבניות למידה טרום-אקדמיות ותבניות תנועתיות בילדים. מחברת הספר נפלאות המוח ההוליסטי, בהוצאת אמציה. תפקודים ניהוליים – להגיע למחוזות האמצע לכולנו יש תפקודים הנקראים בשפה המקצועית "תפקודים ניהוליים". המונח תפקודים ניהוליים מתייחס לכמה אשכולות של יכולות, שבעזרתם בני האדם צולחים את היומיום: היכולת ליזום התחלה של פעולה חדשה, היכולת לתכנן, היכולת להתמקד במטרה, היכולת לזכור רצף הוראות ופעולות לביצוע כדי להגיע אל מטרה כלשהי, היכולת להתאפק ולחשוב פעמיים לפני תגובה, והיכולת לבקר את איכות ביצוע כל משימה ותוצאותיה. השאלה היא, האם תפקודים אלו יעילים? האם הם יאפשרו לי לעבור את משוכות חיי? כולנו נמצאים אי שם על הרצף, בין ה"פדנטים" ל"מאותגרי הסדר". אך אלה מאיתנו שנמצאים בקצוות, מלאכתם קשה פי כמה וכמה מכל היתר. כל משימה שירצו לבצע תתארך אלפי מונים, מכיוון שהתפקודים הניהוליים שלהם מנהלים אותם, במקום שהם ינהלו את התפקודים הניהוליים. הספר "נפלאות המוח ההוליסטי" שכתבתי, מאפשר לילדים כבר בגיל הצעיר לרכוש אסטרטגיות וכלים למיקסום התפקודים הניהוליים שלהם, על ידי פעילויות משחק המכוונות לגירוי ועירור סינפטי של שתי ההמיספרות במוח. בכל פעולה שאנחנו עושים, שתי ההמיספרות, המחצית הימנית והמחצית השמאלית של המוח, פעילות . השוני הוא בתהליכי העיבוד של כל אחת מהן . ההמיספרה הימנית מתקשרת ליצירתיות, ויזואליות, אמנות, אימפולסיביות ויזמה, וניכרת אצל אנשים החולמים בהקיץ ובלתי מאורגנים. אנשים בעלי עיבוד פעיל יותר בהמיספרה זו, מעלים רעיונות רבים במקביל, אולם מתקשים להתמקד בפעולה אחת ולכן מתקשים להוציא לפועל את רעיונותיהם. לעומתה, ההמיספרה השמאלית מתקשרת לסדר וארגון, וניכרת אצל אנשים ורבליים, לוגיים, מסודרים, אנליטיים, ושולטים היטב בשפות. נשאלת השאלה , איך ניתן לכוון את הפעילות המוחית כדי לשלוט בה ממחוזות האמצע? אחד מהתהליכים עליהם אני ממליצה כדי לחזק את מנגנוני היציבה הפנימיים שלנו הוא, עיגון תחושת האיזון בנקודת האחיזה הפנימית. מנגנוני היציבה הפנימיים – גוף ורגש חני חני בת השתיים-עשרה נכנסה למרחב הטיפולי המיוחד שהקמתי. בכוונה תכננתי את המפגשים שלנו במרחב הנוחות שלה, כלומר בחצר המשחקים. פניה קרנו כשראתה את שלל המתקנים שהיו פזורים על הדשא. היא רצה בהתלהבות בין כל המתקנים, קפצה על הטרמפולינה, טיפסה על הסולם ומיהרה לקפוץ אל תוך ברכת הכדורים. באותה המהירות שבה עברה ממתקן למתקן, ובאותו סגנון של קפיצות מהירות מנושא לנושא, חלקה עמי אנקדוטות ממשפחתה ומהחוויות האחרונות מהקייטנה שבה בילתה בחופשת הקיץ. על הנדנדה, תוך כדי נדנוד איטי שבמהלכו נדרשה לשמור על תגובות שיווי המשקל שלה, שיקפתי לה את חשיבותה של היציבות. כדי לתת לה תחושה גופנית של קו האמצע, העברתי את כף ידי על עמוד השדרה שלה. "כאן," הסברתי לה, "מתרכזים שני החלקים של הגוף שלך. תקפידי על קו האמצע במרכז גם כשאת מתנדנדת, וכך תשמרי על שיווי המשקל. כאשר צד ימין של הגוף נוטה ימינה – שמאל ממהר לעזור לו ושומר עליו כדי שלא תיפלי. לזה אנו קוראים – שמירה על איזון. האיזון נוצר כאשר עמוד השדרה יציב." "עכשיו," המשכתי והסברתי לה, "לאחר שתרגלנו את השמירה על האיזון בנדנדה, שימי לב איך את שומרת על האיזון שלך כאשר הילדים מציקים לך בכיתה. כאשר את נוטה לכיוון שלהם את 'נגררת' למריבות. לעומת זה, אם תשמרי על היציבות שלך בעזרת קו האמצע, תוכלי לבחור להגיב בדרך שלך, מתוך שליטה, כי תוכלי להישען על הרגשת האיזון שתשמור עלייך. עכשיו, בואי נחשוב באיזו דרך את בוחרת."
ניזום פעילות שתאפשר קלט בשתי ההמיספרות בו זמנית. זו תהיה פעילות "המדברת" בשפת החושים החווייתיים תוך כדי תנועה ודמיון, בד בבד עם השפה המושכלת המארגנת והסדרתית. לדוגמה: ארגון באמצעות תמונות של רצף פעילות כדי להגיע למטרה - משלב את חוש הראיה עם פעילות סדרתית. בפעילות זו, נהיה מודעים ליכולות הילד ונשקף אותן, ויחד עם זאת נלמד אותו לשאול כדי שישתף את הפלח המשלים: "מהו הפלח המשלים שאני זקוק/ה לו כדי ללמוד טוב יותר? כדי לתקשר טוב יותר? כדי להגשים יותר? כדי להשתחרר מהגבולות שלי? מה הוא הפלח המשלים את מה שחסר בתוכי, שכאשר יתאחד עמי יקרה הקסם ויפלו חומות יריחו?" מהו הפלח שיניע אותי לפעולה ,מהו חוסר הנוחות שיידרש ממני כדי להגיע למרחב הנוחות שלי ? מהו אותו חלק שיקנה את תחושת המושלמות בביצוע משימה ? התיווך יעלה את הצרכים למודע ויגרום לילד להזמין את "הפלח המשלים", אותן יכולות הצפונות בהמיספרה הנגדית של המוח. תפקידו של הפלח המשלים יהיה לארגן את התובנות והחוויות. הפרדוקס הוא, שככל שנרחיב את הנתיבים והתקשורת בין שתי ההמיספרות, כך נרגיש יותר בחסרונו של "הפלח המשלים". כמו בכל תקשורת המתנהלת בזוג או בצוות, חלק מהותי הוא החיפוש אחר הדעה, הרגש, העשייה והמשוב המשלימים, כמו חלקים המשלימים את הפאזל. אם לא מצאנו דרך להשלים את החלקים, אנו מתרגלים להתנהל כך, כמו פאזל שחסרות בו חתיכות, שהתמונה המתקבלת בו אינה שלמה מכיוון שיש בה חורים ופערים. אולם, אם מצאנו דרך להשלים את החלקים הללו, עולה התמונה השלמה, הדוגמה, הציור, הנוף שמקבל חיים משל עצמו, הקסם שהופך את התמונה למשהו גדול יותר מסכום כל חלקיו. לסיום נזכור , כי כאשר נקודת האחיזה הפנימית שלנו, או שיווי המשקל המנטלי שלנו, אכן בטוחים, אזי אנו מסוגלים למצוא את האיזון בין כלל החלקים הנצורים בנו, החיים בתוכנו בשלום זה עם זה, ולראותם כמערכת משוכללת של מפרשים שאנו יכולים לשלוט בה ולכוון באמצעותה את ספינתנו ללב ים, ללא חשש, מתוך אמונה מלאה שנגיע לכל מקום שאליו נשאף להגיע. זו מטרתנו.
ד"ר אורה בן אליהו מרפאה בעיסוק, מאמנת NLP מחברת הספר – " נפלאות המוח ההוליסטי"
לפרטים על הספר ולהזמנה
|
|||
אסטרטגיות מבוססות מודל אימון התנהגותי אסטרטגיות לפיתוח ולאקטיבציה של מיומנויות גבוהות המאפשרות שליטה בדחפים ושיפור תפקודים ניהוליים אצל ילדים ומתבגרים. האסטרטגיות שהוצגו מבוססות על מודל אימון התנהגותי ומתמקדות בחיזוק מיומנויות מטה קוגניטיביות של תכנון, התנעה, מיקוד, גמישות, ויסות רגשי ועיכוב תגובה. מרצה - ליסה גרוסמן, MA, M.Ed פסיכולוגית חינוכית, מאמנת בכירה ומדריכת מאמנים. חלוצת שיטת האימון האישי לבעלי הפרעת קשב בארץ, עם ותק של 40 שנה בתחום ליקויי למידה. מנהלת מנהלת המרכז לאימון התנהגותי ברעננה, מדריכה מוסמכת על ידי לשכת המאמנים, ועל ידי ארגון המאמנים הבינלאומי ACO. פיתחה מודלים לאימן מבוגרים, הורים וילדים, וומרצה באוניברסיטת בר-אילן בתחום אימון להפרעת קשב והדרכת הורים בגישה אימונית.
לפרטים על חוברת העבודה האימונית שכתבה ליסה גרוסמן
|
|||
תפקודים ניהוליים מתיאוריה למעשי - בהרצאה יצאנו למסע מרתק וחווייתי למקום שבו נפגשים הספורט והקוגניציה. למידה יעילה היא פונקציה של תנועה וחוויה. תפקודים ניהוליים הם אוסף של כישורים שהשליטה בהם מקרינה לא רק על המשכל אלא על חוסן רגשי ורווחה בכל תחומי החיים. בהרצאה גילינו מהם אימונים פיזיו-קוגניטיביים בהקשר של תפקודים ניהוליים כמו תכנון, גמישות מחשבתית, שליטה עצמית, קבלת החלטות, זיכרון ועוד. התנסנו וראינו כיצד לשלב תרגילים אלה במגוון דיסציפלינות הן בפן החינוכי והן בפן הרגשי-התנהגותי. כל הכלים שהוצגו בהרצאה מבוססים על מסקנות של מאות מחקרים.
מרצה - ציפי כץ, תרפיסטית נוירו-התפתחותית תפקודית NDFA, מאמנת קוגניטיבית התנהגותית CCBT. מומחית בטיפול, הנחייה וליווי הורים בדגש על עיבוד חושי, ADHD ולקויות למידה, מטפלת ברפואה משלימה, אלבאום, רביב, כישורי למידה-רמי כץ, העשרה אינסטרומנטלית-פויירשטיין ועוד. מדריכה ומלווה צוותי טיפול וחינוך בבנייה של סביבה תומכת חושית-רגשית (חדרי הכלה) ובתפעול של חדרי סנוזלן, בשילוב דיסציפלינות טיפוליות וחינוכיות. מנהלת פרוייקטים לצוותי טיפול וחינוך ברשויות. בעלת מרכז להתפתחות הילד ולשיפור תפקודי לילדים עם צרכים מיוחדים בפתח תקווה, ומרצה במסגרות אקדמיות שונות.
|
|||
תפקודי ניהול כמנגנון נוירו פסיכולוגי לעיבוד קשב בהרצאה בחנו את מערכת הקשב כמערכת נוירו-פסיכולוגית סינכרונית שאחראית על ויסות של תפקודי המוח. סקרנו את שלוש מערכות המשנה שלה - האורגנית, המנטלית-תפקודי ניהול, והמנטלית-תפקודים קוגניטיביים ספציפיים. גילינו איך מערכת הקשב מזהה גירויים, מנהלת ומתכננת תגובות, מבצעת ומבקרת את הביצוע. בדקנו את מודל ת.ב.מ., מודל נוירו-פסיכולוגי הוליסטי, הבנו את מערכת הקשב ואת התפקודים הניהוליים מנקודת השקפה נוירו-פסיכולוגית, ורכשנו כלים משולבים, נוירו-פסיכולוגיים וקוגניטיביים התנהגותיים לעבודה עם מטופלים. מרצה - ד"ר גיל מאור, מרצה וחוקר, חבר סגל באקדמיית גליל מערבי ובמכללת תל-חי, פסיכותרפיסט CBT ומנתח התנהגות, מנהל מכון ד"ר קשב, מרכז לאבחון וטיפול בהפרעות קשב ובתפקודי למידה.
|
|||
תודה שהשתתפתם בכנס
|
|||
להוציא לאור ספר מקצועי זה... כמו לקנות אוטו מטפל/ת, איש/אשת מקצוע*: יש לך ספר במגירה? כל היתרונות של מותג חזק, יחד עם היתרונות של הפקה פרטית! *באמציה Family-Care מוציאים לאור אך ורק ספרים שנכתבו |
|||
התקשרו - אמציה, 052-7078052 או אפרת, 050-7504210 ונשמח לעמוד לשירותכם |