סיכום שבועי 17.5.2019

תושבים יקרים,

בשבוע האחרון השתתפתי בקונגרס הציוני העולמי שהתקיים באוטווה בירת קנדה. נפגשתי עם ראשי הקהילות היהודיות בעולם ועם דמויות מפתח בעולם היהודי. נציגי הקהילות השתוקקו לשמוע על החיים שלנו בעוטף ועל האתגרים איתם אנו מתמודדים. סיפרנו להם על החיים עצמם, הגידול במספר התושבים והקהילתיות החזקה שיש לנו, ולצד זה ההתמודדות היום יומית עם המצב הביטחוני וההשלכות שלו על התושבים. ג'ייסון גרינבלט, שליח טראמפ למזרח התיכון דאג להתעדכן באופן אישי על הנעשה בשער הנגב ועל מצב החוסן שלנו. מבחינתי שיא הביקור היה כשהקונגרס קיבל את הצעתי לתמיכה רשמית בישובי עוטף עזה. הקונגרס היהודי העולמי אישר בהצבעה רשמית שהם תומכים בנו, מחזקים את ידינו ותומכים בדרישתנו לשקט ושגרה. החיבוק שקיבלנו מהקהילה הבינלאומית הוא לא מובן מאליו ואני מתכוון להמשיך ולפעול מול קהילות יהודיות כדי לחזק את תושבי האזור. עוד כמה שעות אנחת בארץ. היה ביקור חיובי וחשוב אך תמיד טוב לחזור הביתה. התגעגעתי.

שוב קיץ

הקיץ מבשר את אותותיו, ולצערי איתו חזר גם טרור השריפות ובלוני הנפץ. אני יודע שהצבא עושה כל שביכולתו לנסות לצמצם ואף למנוע את מספר ההצתות, אך זה לא תמיד מספיק. לא נפסיק לדרוש שקט אמיתי. שקט אמיתי כולל גם שמיים נקיים מבלוני נפץ ושדות נקיים מפיח. אני דואג לעלות זאת בכל דיון ובכל פגישה ואני מקווה שהקיץ הבא עלינו לטובה יהיה שונה מקיץ אשתקד. זוהי זכותינו!

שלושה בסירה אחת

באודיטוריום שער הנגב התקיים השבוע כנס "שלושה בסירה אחת" שעסק במנטלזציה היחסים בין הורים ,ילדים ואנשי חינוך. הכנס הייחודי הוא תוצר של שותפות בין מחלקת החינוך, הרווחה המתנ"ס והשפ"ח. הכנס נולד במסגרת הפורום הרב מקצועי. לראשונה ישבו בתוך חדר אחד כל האנשים הרלוונטיים לחיי הילדים שלנו ועסקו בדיאלוג הקיים ביניהם- איך הוא מושפע מבחוץ (מצב בטחוני ועוד) ואיך הוא בא לידי ביטוי בטובת הילד. התגובות לא אחרו לבוא. הכנס היה מצוין ומלמד ואני מצפה בכיליון עיניים להמשך הדיאלוג. תודה לכל המעורבים בארגון הכנס.

חינוך, חברתי!

השבוע התכנסו כלל צוותי החינוך החברתי במדרשת הדרום ליומיים של יציאה מהשגרה, הכשרה, למידה והכנה לקראת הקיץ. הסמינר כלל הכשרה מהותית וכלים פרקטים לאנשי החינוך החברתי במועצה- ממדריכי הילדים, הנעורים, רכזי תנועות הנוער ועד למנהלי החינוך בישובים. זו הפעם הראשונה מזה זמן רב שמתקיים סמינר חגיגי כזה והוא כלל בין היתר ביקור חשוב ומשמעותי של לילך מנכ"לית המועצה ואריה חודרה מנהל המתנ"ס, שהגיעו לפגוש את הצוותים ולשוחח עימם. הסמינר הוא חלק מתהליך שאנחנו מובילים ביחד במועצה- תהליך של קידום וחיזוק החינוך החברתי והחינוך בכלל. חינוך הוא בראש ובראשונה איכות, מקצועיות ותחושת השליחות של המדריכים שלנו. זו ההזדמנות להגיד תודה לכל המדריכים, המדריכות, הרכזים והמנהלות שעושים עבודה יומיומית באהבה גדולה בלב של הקהילות שלנו.

יוזמים חינוך

בכנס על אזורי בנושא "בריאות היא חינוך" עלו לבמה להציג לא פחות משלושה אנשי חינוך משער הנגב!! אתי קורן גננת גן רעים מכפר עזה, חיה בן לולו גננת גן חצב ממפלסים וגלעד יעקובי גנן גן סיגלון באור הנר עלו להציג את היוזמות שלהם לבריאות בחינוך הגיל הרך. מדובר בגאווה גדולה שלנו. אני שמח מאוד לדעת שאנשי החינוך שלנו הם ראש החץ בכל הקשור לפיתוח יוזמות שונות בעולם החינוך. איזה כיף להיות הורה בשער הנגב.

ביקור קצר ומשמעותי

דיויד ברמזון, היו"ר הנכנס של פדרצית הקהילה היהודית בסן דיאגו הגיע לביקור קצר בשער הנגב. פדרציית סן דיאגו מלווה אותנו כבר שנים ארוכות והקהילה היהודית שם, היא חברת אמת של המועצה. היו"ר הנכנס פגש את לילך שיינגורטן, מנכ"לית המועצה. יחד הם סיירו בישובי המועצה. ברמזון התעדכן במצב הבטחוני והשלכותיו עלינו, התרשם מהבניה בשטח ואף מתוכניות הפיתוח העתידיות של המועצה. המפגש הקצר שלו איתנו, יוליד בוודאי עוד מפגשים רבים ותוכניות גדולות. הקשר המיוחד בינינו רק הולך ומתחזק.

דוז פוואה

בשבוע האחרון מאות מתושבי שער הנגב נהנו בהופעות הארויזיון- חזרה גנרלית ושני חצאי הגמר. המופע הגרנדיוזי של הארוויזיון לא אכזב וכל תושבינו חזרו מרוצים ונלהבים. אני רוצה לנצל הזדמנות זו להודות להפקת הארוויזיון ולכאן 11 על ההטבה המיוחדת שניתנה לתושבי עוטף עזה. מדובר בזכות גדולה לקחת חלק באירוע חד פעמי והיסטורי. תודה רבה גם לאריה חודרה מנהל המתנ"ס, לחזי בוצר מנהל מחלקת תרבות ולרכזות ההקל"ה בישובים על עבודה אינטנסיבית ומהירה במיוחד. הכל למען תושבי שער הנגב. ואיך לא- בהצלחה לקובי מרימי בגמר במוצ"ש.

שלכם,
אופיר

 

 

 


עוד מאירועי החודש הקרוב במועצה:

מאי 17

סדנת מיינפולנס לקהל הרחב

 אולם השירות הפסיכולוגי

 08:30

 

20 מאי

היינו כחולמים- שיח פתוח על יהדות דמוקרטיה ועוד

 פולי קפה כפר עזה

 20:00

 

26 מאי

פסטיבל מדרום #9 לאמנות רב תחומית של מכללת ספיר

 מרכז אופקים

 00:00

 

27 מאי

ערב דהרמה- מפגש עם הנזיר גשה דורג'י דמרול

 מרכז השירות הפסיכולוגי שער הנגב

 20:00

 

31 מאי

פסטיבל תוצרת מקומית

 בית העם יכיני

 10:00

 

11 יוני

מסיבת סיום שכבה יב- תיכון שער הנגב

 אודיטוריום תיכון שער הנגב

 00:00

 

13 יוני

ערב דהרמה בנושא תנועת התודעה

 מרכז אדמה רחוב הפלמ"ח 11 שדרות

 20:00

 

 

 

 

שתף בפייסבוק