סיכום שבועי 26.7.2019

תושבים יקרים,

מחוייבים לשיפור

בשבוע האחרון פורסמו נתוני הזכאות לבגרות ברשויות המקומיות. על פי הנתונים הללו, בשער הנגב חלה ירידה משמעותית בזכאים לבגרות והיום אנחנו עומדים על כ- 61% מהתלמידים שלנו. לצד הצורך ללמוד את הסיבות להישגים הנמוכים ולהערך לטובת שיפור משמעותי ומיידי, חשוב לציין שבית החינוך שלנו מוערך מאוד, הן על ידי משרד החינוך והם על ידי גורמים חינוכיים. אנו מוגדרים שנה אחר שנה כפורצי דרך ומקדמי למידה חדשנית ההולמת את הצרכים של הבוגרים במאה ה-21 ומציבה את המורה כמנחה ולא כמשנן ידע. למרות הנאמר, עדיין לא פשוט לראות את הנתונים האלו, ועוד יותר לא פשוט להתמודד איתם. אנחנו, צוותי החינוך השונים ואני, מחויבים לשיפור. צוותי החינוך בשער הנגב הם הטובים ביותר שיכולנו לבקש. הם מחויבים לכל תלמיד ותלמידה. המסירות שלהם ונחישות של כולנו הביאה לכך שכבר לקראת השנה הבאה עלינו לטובה, נקטנו מספר צעדים מיידים.
1. הגדרנו מדיניות חדשה וברורה של מצויינות- גם במקצועות הליבה, גם מצוינות חברתית וגם בבגרויות!
2. מצוינות לימודית אינה סותרת יזמות חברתית או פדגוגיה פורצת דרך, אלא מתמזגת האחת עם השניה ומייצרת דמות בוגר משמעותית ואותנטית.
3. השנה נכנס לתפקידו מנהל בית ספר חדש שמחויב וממוקד למשימה.
4. כבר השנה ובמהלך השנים הבאות אנו פועלים להקטנת מספר התלמידים בבית הספר, כך למעשה יחזור בית הספר לגודלו ״הטבעי"- 1000-1200 תלמידים.
5. שמנו לעצמנו למטרה להלחם על כל ילד, כולל כמובן ילדים עם צרכים מיוחדים.
מבחינתי להביא ילד לכדי בגרות מלאה היא חובה של המערכת וזכותם של כל ילדה וילד. זוהי מטרתנו, לשם אנו צועדים בצעדי ענק.

ומילה על המצב הבטחוני
כבר תקופה ארוכה שאנחנו מזהים שהשנה הנוכחית היא שנה קשה במיוחד והיא לא דומה לתקופות אחרות. לקושי הזה יש מחירים- אנחנו רואים את זה על עצמנו ואנחנו רואים את זה על ילדינו. כולי תקווה שהשקט היחסי של השבועות האחרונים ישמר ושהשנה הבאה תהיה שונה בתכלית מזאת הנגמרת בימים אלו. זהו תנאי הכרחי לרציפות התפקודית של כולנו- ילדים, מבוגרים ובני נוער.
אנחנו לקראת שנה חדשה מרגשת אך מאתגרת מאוד. הדרך כמובן לא תהיה פשוטה אך כולנו צועדים בה יחד.

אין כמו הבית
השבוע נקלטו לחברות בנחל עוז שבעה חברים חדשים. מדובר בשמחה גדולה למשפחות, לקהילה ולמועצה. נחל עוז הוא סיפור הצלחה שעוד ירשם בספרי ההיסטוריה. הקהילה הקטנה והמלוכדת הזו, עשתה תהליך מדהים וכיום היא בקליטה ובניה מתמדת. אני מצרף לכאן קטע ממה שכתב טום דננברג, אחד מהחברים הטריים של נחל עוז, בידיעות הקיבוץ. "מצאנו בדיוק את מה שחיפשנו - קהילה חמה ועוטפת, חיי תרבות מגוונים, מרחבים ויופי אין סופי, חינוך טוב לבתנו, חברים טובים שכבר מזמן הפכו למשפחה, וכן - גם שקט ושלווה (רוב הזמן), שלא ניתן למצוא כמעט בשום מקום אחר בארץ. מאז שהגענו לא פנטזנו על שום מקום אחר. הדשא של השכן ממש לא ירוק יותר. להפך, בכל בוקר, כשאני לוקח את אלה לגן בשבילי הקיבוץ, אני צובט את עצמי כדי לוודא שאני באמת חי כאן. ואז אני מקנא בעצמי על כך שנחל עוז הוא הבית שלי".

חבר לדרך
השבוע נפרדנו מפרופ' עמרי ידלין, שלאחרונה סיים את תפקידו כנשיא מכללת ספיר. כידוע, מכללת ספיר היא שותפה אמיתית שלנו לפיתוח האזור. הקשרים של המכללה והמועצה מייצרים פעם אחר פעם הצלחות גדולות. פרופ' ידלין היה המקדם הגדול ביותר של הקשר המיוחד הזה. יזם, פורץ דרך, שחקן נשמה ומעל הכל חבר טוב. פרופ' ידלין- יזמת וקידמת תוכניות גדולות לאזור שער הנגב, בעיקר בכל הנוגע להיי טק, יזמות וטכנולוגיה. שיתוף הפעולה שלנו הניח את התשתית לתכניות הפיתוח העתידיות. אני מאחל לך הצלחה רבה ואני יודע שדרכינו עוד תצטלבנה. אני רוצה לברך את הנשיא הנכנס פרופ' שי פלדמן. אני בטוח ששיתופי הפעולה ימשיכו ואף יגדלו ואני נרגש לקראת הבאות. מצורף סרטון בו עמרי נפרד בדרכו הייחודית (כאן). 

לסיום
לא צריך להיות חדי עין כדי להבחין בשינוי הנהדר בצומת שער הנגב.
השבוע חנכנו את פרויקט צביעת המיגוניות עם מיגונית ראשונה בצומת שער הנגב. הביצוע של אליסף מיארה, המימון מתרומתם הנדיבה של JNF USA. תודה לכל העוסקים במלאכה ולידידינו מעבר לים.

שבת שלום מפורטוגל החמימה
אופיר.

 

 

 


עוד מאירועי החודש הקרוב במועצה:

29 יולי

אמדוקס שדרות מארחת
את תושבי האזור- meetup בנושא שימושי הרשת במאה ה-21

 17:30

 

01 אוגוסט

שמאל טוק

 פאב הצריף הירוק קיבוץ ארז

 20:00

 

 

01 אוגוסט

טקס העברת הלפיד- כוכבי המדבר בקיבוץ רוחמה

 18:00

 

06 אוגוסט

אירועים חמים

שלישי חמים במתנ"ס- זרעי קיץ

 מושב יכיני

 19:00

 

08 אוגוסט

חורבן ובניה מחדש- בין אישי לחברתי

 סינמטק שדרות

 20:00

 

11 אוגוסט

אירועים חמים

יוצרים מוזיקאלים במתנ”ס

 קונסרבטוריון שער הנגב

 09:00

 

20 אוגוסט

אירועים חמים

שלישי חמים במתנ"ס - "התפוזים"
ערב שירי קאבר אריק אינשטיין

 קיבוץ ארז

 19:00

 

27 אוגוסט

אירועים חמים

שלישי חמים במתנ"ס יריד חושים 2019

 במדשאה מאחורי הקונסרבטוריון

 16:30

 

 

 

שתף בפייסבוק