סיכום שבועי 2.8.2019

תושבים יקרים,

הם משלנו 

לפני כשבוע התקבלה החלטה בדרג המדיני של ישראל לרכז את סמכויות הטיפול בעורף בעת לחימה או הסלמה תחת פיקוד העורף. המשמעות בישובי העוטף היא הפרדות מהעבודה המשותפת שלנו עם רח"ל- רשות חירום לאומית. השבוע שלחנו, ראשי רשויות העוטף, מכתב לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, בבקשה לעצור את המהלך הזה. פיקוד העורף, כבודו במקומו מונח. העבודה המשותפת שלנו עם כוחות הצבא ובפרט עם פיקוד העורף היא עבודה מעולה. השיח הוא ישיר ותמיד ישנו מענה מהיר ומקצועי. יחד עם זאת, בשנים האחרונות, רח"ל היו הגוף המשמעותי ביותר באזור. מעבר למענה, קיבלנו מרח"ל סיוע בקידום צרכי התושבים בכל הקשור למרכיבי ביטחון וחוסן. רשות החירום הלאומית היא איננה גוף צבאי. עמדה זו מאפשרת לה הבנה רחבה יותר של צרכנו, הן הבטחוניים והן האזרחיים. גם טווח היכולות שלה הוא אחר. אנחנו יודעים ואוהבים לעבוד מול פיקוד העורף, אך אין זה אמור לפגוע בעובדה מול רח"ל. כולי תקווה שההחלטה תתהפך בקרוב ושהעבודה מול רח"ל לא תפגע. אמשיך לעדכן.

קשרי קהילה
השבוע התקיים פורום מנהלי קהילה ומזכירים בבית החינוך שער הנגב. הנהגות הישובים פגשו לראשונה את יעקב חדד, מנהל החדש של התיכון ולמדו ממנו על התכניות לקראת שנת הלימודים הבאה. מפגש הפורום דווקא בתיכון, דווקא בקרית חינוך של שער הנגב, הוא מהלך משלים לתפיסה החינוכית של המועצה. הילדים בשער הנגב מקבלים מעטפת חינוכית מלאה שמלווה את הילד מגיל לידה ועד גיל 18, מהבוקר ועד שעות הערב המאוחרות, 365 ימים בשנה. במעטפת מלאה שכזו חשוב וראוי שגם הקהילות תהינה פעילות ומעורבות. מנהלי הקהילות והמזכירים הם שותפים מרכזיים בכל הקשור לתפיסה החינוכית שלנו. היה מפגש מעניין ומוצלח מאוד. השנה הבאה הולכת להיות משמעותית מאוד לילדינו ולנו.

כוחנו בקהילתנו
ביום שני השבוע התחלנו להקים בפועל את קהילת העסקים בשער הנגב. קבוצה של עשרה בעלי עסקים התקבצה והתחילה לחשוב על צרכי הקהילה. בפגישה הראשונה הכירו בעלי העסקים זה את זה בצורה טובה יותר. בהמשך העלינו את האתגרים אתם מתמודדים בעלי העסקים, אתגרים שבהם תוכל לסייע הקהילה לחבריה. דנו באתגרים כמו מרחק ממרכז הארץ, מקום פיזי להקמת עסקים, גיוס עובדים, מצב בטחוני ועוד. את שלב בנית החזון ותכנון הקהילה מנחה ומלווה נעמה שקד-לוי מקיבוץ גבולות, והוא ממומן ע"י הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ומעוף. הקמת קהילת העסקים היא עליית מדרגה ביכולת שלנו כמועצה לקחת אחריות על החיים פה באזור. תעסוקה והגשמה עצמית בתוך המועצה הם מטרה מרכזית שלנו ומתוך הידיעה שכוחנו בקהילתנו, החלטנו על הקמת קהילת עסקים שתלווה באופן רציף על ידי מנהלת היחידה ללווי עסקים ויזמויות במועצה- נגה גולסט. השבוע התחלנו לצעוד בדרך הנכונה.

הכוכבים שלנו
אתמול התקיים בקיבוץ רוחמה טקס העברת המקל של כוכבי המדבר. למי מאיתנו שעדיין לא מכיר, מדובר בארגון הפועל לפיתוח דור חדש של מנהיגות בדואית צעירה, שתשנה את המציאות בקהילה הבדואית ובמרחב הנגב. מתוך ההבנה שגם אנחנו נמצאים במרחב הנגב ושגם עלינו מוטלת האחריות לשינוי המציאות במרחב שלנו, הצטרף קיבוץ רוחמה, בהחלטה ראויה להערצה, לארגון. יחד פתחו בקיבוץ את בית הספר כוכבי המדבר למנהיגות בדואית. אתמול חגגנו את סיום מחזור ה' של בית הספר ופתיחתו של מחזור ו'. במסגרת שיתוף הפעולה מאומצים ילדי בית הספר על ידי משפחות מקומיות. עשרות משפחות משער הנגב כבר הצטרפו ועשו שינוי משמעותי בחיי הצעירים המוכשרים הללו. אני מפציר בכם להצטרף גם אתם להצלחה של הקהילה הבדואית ושל מרחב הנגב כולו. למעוניינים ניתן לפנות לדבי מנור- 0547995208

ותיק על הבר
השבוע התקיים בקיבוץ נחל עוז מפגש של ותיק על הבר. מדובר בסדרת מפגשים שנולדה בפרויקט "משכילים לעשות" של קבוצת סטודנטים בני שער הנגב שלומדים במכללת ספיר ועושים מלגה משותפת של מרכז צעירים והיחידה למעורבות חברתית בספיר. כל אחד בקיבוצו, הזמין ותיק בעל סיפור חיים מיוחד לספר על עצמו במפגש קליל וחברי. המפגש בנחל עוז הוא האחרון בסדרה של מפגשים מיוחדים ומלאי משמעות. הפעם סיפרה סיסילה מנחל עוז על השהות שלה בכלא הצ'יליאני בתקופת המחאה הקומוניסטית. יש משהו מיוחד מאוד בהכרה שלנו את וותיקי הקהילה. דרך סיפורי החיים ניתן להכיר באמת את האדם, את מי שהיה ואת מי שהוא היום. ההכרה שיש לנו בקהילות אנשים בעלי סיפורים כל כך מיוחדים פותחת לנו צוהר לעולמות חדשים ומסקרנים. בנוסף, החיבור הבין דורי במפגשים האלו, מצליח לגשר על פער גילאים של עשרות שנים ולקרב את כל חברי הקהילה תחת נרטיב אחד. יש לזה משמעות אדירה לקהילה ולחוסן הקהילה. זוהי יוזמה ברוכה ואני גאה מאוד שנולדה דווקא אצלנו, על ידי הצעירים שלנו. תודה לכל העוסקים במלאכה- מכללת ספיר, מפעל הפיס, גיתית חכים ומרכז הצעירים שער הנגב.

שבת שלום 
אופיר.

 

 

 


עוד מאירועי החודש הקרוב במועצה:

06 אוגוסט

אירועים חמים

שלישי חמים במתנ"ס- זרעי קיץ

 קיבוץ מפלסים

 19:00

 

08 אוגוסט

חורבן ובניה מחדש- בין אישי לחברתי

 סינמטק שדרות

 20:00

 

 

11 אוגוסט

אירועים חמים

יוצרים מוזיקאלים במתנ”ס

 קונסרבטוריון שער הנגב

 09:00

 

20 אוגוסט

אירועים חמים

שלישי חמים במתנ"ס -
"התפוזים" ערב שירי קאבר אריק אינשטיין

 קיבוץ ארז

 19:00

 

27 אוגוסט

אירועים חמים

שלישי חמים במתנ"ס יריד חושים 2019

 במדשאה מאחורי הקונסרבטוריון

 16:30

 

30 אוגוסט

פאבלמנט עם ניצן הורוביץ

 מועדון גבים

 13:00

 

 

שתף בפייסבוק