סיכום שבועי 16.8.2019

תושבים יקרים,

חוגים רבותי, חוגים!
היום אנחנו משיקים רשמית את מערכת החוגים של מועצה אזורית שער הנגב. המערכת כוללת את כל החוגים- מחלקת הספורט, מתנ"ס שער הנגב, המרכז ההידרותרפי, חוגי המבוגרים ביחדיו ועוד. אני שמח לבשר שלמרבית החוגים ניתן להירשם אינטרנטית. כל הפרטים על כל החוגים מצויים במערכת. זהו עוד שלב במאמץ של המועצה להנגיש את כל השירותים ברמה הטובה ביותר, אליכם לנייד. המערכת מייעלת את התהליך ומאפשרת לראות את כל היצע החוגים המרוכזים במקום אחד. אנחנו עם הפנים קדימה, בתהליך אינטנסיבי של שדרוג השירות לתושב. מוזמנים להיכנס, להתרשם ולהירשם! כאן.

שותפות הדור הבא
השבוע נחתה בארץ משלחת בני הנוער של שער הנגב משהות של שלושה שבועות בסן דיאגו. הקהילה היהודית בסן דיאגו היא שותפה אמיתית של שער הנגב. הידידות שלנו איתנה וכבר שנים ארוכות שאנחנו צועדים בדרך משותפת. חלק מהקשרים בינינו באים לידי ביטוי במשלחות המשותפות והאירוח של בני הנוער משער הנגב וסן דיאגו. משתף אתכם בהודעה שקיבלתי אריאל סרי (יכיני) בן ה- 15: "אחרי טיסה מעייפת לסן דייגו נחתנו והלכנו למשפחות מארחות שאירחו אותנו ממש יפה. הם דאגו לנו להכל למשך ארבעה ימים. בארבעה ימים האלו גם עשינו סיור בסן דייגו עם אייל המדריך. היינו בקניון, בחוף הים וראינו כלבי ים. אחרי זה הלכנו למחנה הקיץ מאונטיין חי. פגשנו שם המון חברים והיתה חוויה ממש כיפית. חזרנו הביתה עם הרבה געגועים למשפחה ולחברים אבל מצד שני גם געגועים לחברים מהמחנה". קשה להפריז בחשיבות הקשר שלנו עם סן דיאגו, אבל מעבר לדברים הגדולים שאנחנו עושים ביחד, הלב מתרחב כשמבינים את ההשפעה שיש לחברות הזו גם על הדור הבא. יחד אנחנו בונים גשרים שיחזיקו לדורות, וזה מאוד מרגש.

ברוכים הבאים
התרגשות גדולה אתמול בארז, עם הגעתה לקיבוץ של קבוצה של 19 חניכי גרעין צבר- גרעין של חיילים בודדים. כבר שבועות רבים עומלת קהילת ארז על "הכנת הקרקע"- מהילדים, צעירי הקיבוץ ועד לותיקים- כולם נרתמו לפרויקט חשוב זה, פרי שיתוף פעולה של הקיבוץ עם תנועת 'הצופים' והתנועה הקיבוצית. העולים הצעירים מגיעים מאזור צפון מזרח ארצות הברית - ניו יורק, ניו ג׳רזי ופנסילבניה. חלקם לאחר תואר, וכולם מגיעים במטרה אחת- להתגייס לצה"ל! במהלך ארבעת החודשים הקרובים יעברו החבר'ה פרק קליטה בישראל בכלל ובקיבוץ ארז בפרט. בהמשך יתגייסו לצה״ל לכלל יחידות הצבא. במהלך שירותם יהווה קיבוץ ארז בית עבור החיילים במטרה שיבחרו להשתלב ולקבוע פה את ביתם- בישראל ובארז. כבוד גדול לקהילת ארז על ההחלטה והוצאתה לפועל וכמובן לגרעין צבר- בשמי ובשם כל תושבי  המועצה, ברוכים הבאים!

הילדים במרכז
ביום שלישי נפגשו פורום מנהלי החינוך החברתי בישובים עם יעקב חדד מנהל התיכון הנכנס, אורי מלול מנהל מחלקת חינוך במועצה ומנהלי אגפי החינוך השונים. המפגש נועד להעצים ולחזק את הקשר בין השלבים השונים בחיי הילדים מגיל לידה ועד גיל 18, כך שכל התחומים שעניינם חינוך יעבדו יחד ויצרו מעטפת מלאה ורציפה לכל ילד וילדה. כל אגפי החינוך השונים במועצה נערכים במרץ לפתיחת שנת הלימודים. אנחנו בונים תקשורת בריאה בין האגפים ויחד כולם הופכים לשותפים מצוינים לדרך. מוסדות החינוך הפורמליים, אגף החינוך, החינוך החברתי בישובים, המחלקה לחינוך חברתי והמתנ"ס שמאגד תחתיו את כל פעילויות ההעשרה והתרבות. כל אלו עסוקים בימים אלו בבניה של שיח משותף ואחיד. אנו מסתכלים קדימה ולא אחורה, שואלים לאן אנו רוצים ללכת, ויוצרים את התשתית לשיח מכבד ומפרה שיוכל ללוות אותנו בהמשך כאשר הילדים ובני הנוער נמצאים במרכז העשייה של כולנו.

מאירים את האזור
בחודש נובמבר יתקיים באזור שלנו מירוץ הלילה הראשון של שדרות ושער הנגב. המירוץ יתקיים במהלך הלילה של ה- 7.11.2019 ויכלול מקצי ריצה בדרגות אורך שונות. מלבד המרוץ מתוכנן גם הפנינג משפחות גדול, הופעה ודוכני אוכל מהאזור. העיר שדרות היא שותפה שלנו לפיתוח האזור כולו. שיתוף הפעולה המצליח שלנו בתחומים הכלכלה והתעשייה, עלה בשנה האחרונה שלב נוסף ויחד יצרנו תרבות פנאי ואירועי שיא לטובת כל התושבים- שער הנגב ושדרות. אני מזמין את כולם להירשם למירוץ (לפחות למקטע הקצר המיועד לקהל הרחב). פרטים נוספים כאן.

שבת שלום
אופיר.

עוד מאירועי החודש הקרוב במועצה:

16 אוגוסט

קבלת שבת מוזיקלית לכבוד טו באב.