סיכום שבועי 23.8.2019

תושבים יקרים,

שגרת חירום

את שגרת הקיץ הנמרצת שלנו, שברו השבוע מספר אזעקות צבע אדום. לצערי אנחנו כבר מורגלים היטב במצבים שכאלו. המעבר בין שגרה לחירום מתרחש בשניות והינה, הכיף שהיה לפני כמה דקות כבר נשכח. רק התנהגות נכונה ואחראית של תושבים מנעה נפגעים בגוף. השבוע האחרון הוכיח באופן שאינו משתמע לשתי פנים שמדיניות ההכלה נכשלה כישלון חרוץ והמשוואה חייבת להשתנות. 12 סבבי לחימה בשנה אלו לא שגרה. לא נסכים שתושבי עוטף עזה, על ילדיהם, עסקיהם ושגרת חייהם, יהוו מטרה לטרור מתמשך (בממוצע אחת לחודש השנה!) ולא נתרגל למעבר החד בין שגרה לחירום. את העמדה שלנו אני מעלה בכל פגישה או שיחה עם נציגי הדרג המדיני או הצבאי. עמדתנו נשמעת חזק וברור בכל שולחן דיונים אליו מוזמנים ראשי רשויות העוטף.

אין כמו הקיץ

אין כמו הקיץ בחינוך החברתי. קשה לעמוד בקצב הדברים. כל כך הרבה פעילות עשירה ומגוונת שהתרחשה במועצה ובישובים בחופשת הקיץ מגיעה בקרוב לסיומה. בקיץ הזה יצאו כל ילדי המועצה לטייל, יחד עם קק"ל, עם תנועת הנוער ובניצוח המחלקה לחינוך חברתי. בני הנוער שהתחרו במירוץ למיליון (כל הכבוד לנעורי ניר עם ונחל עוז שהגיעו ראשונים). הצגות מקסימות לילדים שהגיעו עד אלינו לאולם דורות, טורניר ספורט לנוער, מחנות קיץ, קייטנות, פעילות יישובית ועוד. שמחנו גם הקיץ להשתתף בתוכנית של משרד החינוך "בית הספר של החופש הגדול" לילדי כיתות א-ג באופן שאינו פוגם בחינוך החברתי היישובי. כיף להיות ילד בשער הנגב כשכל יום בבית הילדים מטיילים למדינה אחרת, מספרים סיפור חדש, וצוברים חוויות עם כל הקבוצה. בימים הקרובים יתקיימו ימי הערכות בישובים לקראת שנה הבאה. זו הזדמנות להודות לצוותי החינוך בישובים, למדריכים, למדריכות ולמנהלי החינוך וכמובן למחלקת החינוך החברתי של המועצה ולנעה דגן העומדת בראשה, שהשקיעו ביצירתיות במחשבה ומכל הלב בתוכניות חינוכיות עשירות עבור הילדים ובני הנוער.

קהילה 2.0

בחודש הבא יתקיים אצלנו בחממת ה- southup ההאקתון השני של התנועה הקיבוצית. רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית יזמה בשנה שעברה את ההאקתון שנועד להתמודדות עם אתגרים השונים במרחב הכפרי והקיבוצי. ההאקתון הראשון היתה הצלחה גדולה והשנה הוא מגיע אלינו. מעבר לכך שמדובר בכבוד, מדובר גם בהזדמנות גדולה בשבילנו. אז מה הולך לקרות? מרתון של 24 שעות בו כל יעמדו מיטב המנטורים והמומחים לרשות היזמים. בסיום המרתון, כל רעיון יהפוך למיזם. תוך כדי ההאקתון תתקיים תחרות בין המיזמים. אם יש לכם רעיון הקשור לחיים במרחב הכפרי והקיבוצי בכל תחום- תיירות, חינוך, תעסוקה, תרבות ועוד. אם יש לכם כיון למיזם שיכול לשדרג או לשפר את החיים בקהילה, זה המקום להרים אותו. רישום ופרטים נוספים כאן.

אין כמו תש"פ!

אחרי שההכנות הפיזיות הסתיימו, נכנסו לימי ההערכות של הצוותים החינוכיים לשנת תשפ. ההכנות בעיצומן וככל שהזמן עובר ההתרגשות עולה. השנה אנו מפעילים בפעם הראשונה את תוכנית "רגע של בוקר", תוכנית מובנית שהושקעו בה המון משאבים וזמן ונועדה לתת מענה לחצי השעה הראשונה של הבוקר (בין 7:30-8:00). במהלך כל בוקר שש סייעות תפעלנה הפסקה פעילה (מוסיקה ומשחקי כדור). בנוסף, החל מהשעה 7:45 תתקיים גם תורנות מורים שנתית. השבוע גם קיבלנו, הורי שער הנגב, את השיבוצים של הילדים לשנה הבאה בכיתות א' ו- ז'.השיבוצים נערכו ע"י צוות מקצועי ומיומן שבראש מעייניו על טובת ילדינו, תוך דגש על הראיה הכוללת את בתי הספר והכיתות.זהו לא סוד התחלנו בתהליך היפרדות ממועצה אזורית לכיש כך שכבר בשנת תשפ"ג בית הספר התיכון לא יקלוט יותר תלמידי חוץ. מועצה אזורית לכיש, שותפה חינוכית שלנו בשנים האחרונות, גם היא נערכת לעניין. תודה לצוותי התחזוקה והבטיחות בבתי הספר וכמובן לצוותים החינוכיים העמלים בימים אלו ממש.


שתהיה לכולנו שנה נפלאה ושקטה,
שבת שלום
אופיר.

 

 

 


עוד מאירועי החודש הקרוב במועצה:

23 אוגוסט

פסטיבל כדורים פורחים- הנחה לתושבי המועצה

 פארק הבשור

 05:30

 

27 אוגוסט

אירועים חמים

שלישי חמים במתנ"ס יריד חושים 2019

 אמפי תיכון שער הנגב

 17:30

 

29 אוגוסט

טורניר קיץ כדורעף חופים עוטף עזה

 חוף דלילה אשדוד

 17:00

 

30 אוגוסט

פאבלמנט עם ניצן הורוביץ

 מועדון גבים

 13:00

 

30 אוגוסט

טורניר קיץ כדורעף חופים עוטף עזה

 חוף דלילה אשדוד

 08:00

 

09 ספטמבר

הרצאת הורים בנושא ויסות חושי

 בשירות הפסיכולוגי

 20:00

 

19 ספטמבר

ההאקתון הקיבוצי השני בשער הנגב

 חממת southup

 14:00

 

 

 

 

שתף בפייסבוק