דף מידע מאתר מקום ינואר 2013

שלום לגולשי אתר מקום,

היום מתקיימות הבחירות לכנסת ה-19 ולא לפני שמילאתי את חובתי האזרחית, התיישבתי לסיים את דף המידע הנוכחי שצמח לו מאז ראש השנה.

בנוסף לפייסבוק שבו מתפרסמות ידיעות רלוונטיות מהתקשורת, חזר לפעול הצ'ט שאת כפתור הגישה אליו אפשר למצוא כמעט בכל דפי האתר. כל שיש לעשות הוא ללחוץ ולהשאיר הודעה או לנהל צ'ט בו ברגע במידה והוא זמין.

עיינו גם בלוח המודעות של האתר שהתמלא במודעות חשובות על אירועים והזמנות להשתתפות באירועים, מחקרים וסרטים.

כרגיל הצעותיכם תתקבלנה בברכה,

שלכם,
אילנה

ליצירת קשר עם אתר מקום:
דואל –
atar.macom@gmail.com
פייסבוק –
http://www.facebook.com/atar.macom
דף חדשות בפייסבוק - http://www.facebook.com/atar.macom.news

בגיליון זה:

קבוצות וסדנאות
מאמרים חדשים
המלצות קריאה
ארגונים חברתיים

 

 

 

 

 

 

שתף בפייסבוק

קבוצות וסדנאות

מתגבשת
קבוצה לנשים שעברו ניצול מיני בילדותן נוספת על זו שכבר רצה מספר חודשים. מי שהבשילה אחרי עבודה טיפולית פרטנית לשיח קבוצתי, מאוד מוזמנת להצטרף.  לפרטים.

קבוצה לעיבוד פגיעות רגשיות - מיועדת למי שהפגיעה שלהם לא כוללת אלימות פיזית או מינית, אלא נפשית, מילולית. כדי להפחית את שליטת המסרים השליליים שאליהם נחשפתם בילדות, נלמד להביאם למודעות ונבחר דרך אחרת, ממקום של מי שאתם היום, מי שאתם בוחרים להיות. בקבוצה יינתנו כלים להתמודד אחרת עם הדברים ותיעשה עבודה ליצירת מודעות עצמית גבוהה יותר. בנוסף, תספק הקבוצה תמיכה חברתית ככלי חיוני לליווי של שינויים ממשיים בחיים. הקבוצה פתוחה לנשים וגברים כאחד. לפרטים.

מאמרים חדשים

מקבץ מאמרים בנושא גבולות - גבולות הם סוגיה כאובה בחייהם של מי שנפגעו מאלימות בינאישית. שני מאמרים ראשונים עלו לאתר, נוספים בדרך:

מהם גבולות? הגדרות בסיסיות - במילה גבולות אין הכוונה למשמעת או ריסון עצמי בלבד. גבולות עוסקים בהגדרה עצמית, ביכולת להתנהל לצד אחרים מבלי לבטל את עצמכם או את האחר. מאמר ראשון זה בסדרה מספק מידע בסיסי על גבולות. למאמר.

מיתוסים לגבי גבולות - מטרת מאמר זה היא להעלות שאלות לגבי תפיסות שגויות שיש לאנשים לגבי גבולות, שיוצרות קושי בהצבת והגדרת גבולות אישיים. למאמר.

מאפייניה של התעללות נפשית בילדים -מדובר בנושא כאוב, שלמרות היותו שכיח למדיי, אינו מקבל כותרות בכתבות במדורי הפלילים ומלבד כתבות אישיות שנכתבות מדי פעם, הוא לא מוכר דיו לציבור. אני תקווה שמאמר זה יקנה הבנה בסיסית ויעלה את המודעות. למאמר.

הפצת תמונות אינטימיות ברשת - עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און , מסבירים על המשמעות החוקית של המעשה. אקדים ואומר שהמשמעות היא חמורה. למאמר.

המלצות קריאה

ספר חדש נולד - מתנה קיבלתי מאבא, מאת ליאור גל-כהן. בקישור כמה מילים על הספר ופרק לדוגמא.

אתר לילדים להרגעה בזמנים הקשים - את הקישור לאתר המקסים הזה קיבלתי בימי המלחמה אבל לא מעט אנשים מכירים זמני מלחמה גם בעתות שלום. שולחת לכם בתקווה שיהיה לעזר, לא רק לילדים.

מעיין - נביעת אמת - ספר שכתבה מעיין, אישה אמיצה שנחלצה מהכת של גואל רצון ומספרת על קורותיה שם. חשוב מאוד להכיר. בקרו גם בדף הפייסבוק שלה.

בלוג - מיניות גברית בצל הפורנוגרפיה: הנושא מנקודת מבטו של גבר, מעניין ומחכים.

שתי כתבות שהתפרסמו ב"הארץ" שחשוב לקרוא:

נטלי זמיר פותחת פצעים ישנים של קיבוץ כברי מאת עוז רוזנברג

"כביסה מלוכלכת" של יעל שרר: ועוד צריך לחיות בעולם מאת מיה סלע
 

ארגונים חברתיים

נשים לגופן - אירגון חשוב שעוסק בקידום בריאות נשים בישראל. הורידו את החוברת בהפקתן המדריכה נשים להתמצאות במערכת הבריאות בישראל.

ניוזלייטר "שכם אחד" - ראשי תיבות של שורדות כותבות מנסיונן, הנותן מקום למתמודדות החרדיות עם השלכות פגיעה מינית. לקבלת הניוזלייטר ניתן לפנות למייל shecem1@gmail.com ולבקש להצטרף לרשימת התפוצה.

מכון תודעה - סרטון שבו עידית הראל שמש מדברת על פעילות מכון תודעה. לסרטון.

עד כאן להפעם. נשתמע בקרוב!