{{preheader}}

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה || 27.11.19 כ"ט בחשוון תש"ף

דף אנרגיה מס' 326

ארה"ב מובילה, למרות הכול

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כינה את הפקת הנפט מפצלים בארה"ב כתהליך "ברברי". את הקביעה יוצאת הדופן הזאת השמיע ביום רביעי שעבר, יחד עם ההכרזה שמוסקבה תמשיך לשתף פעולה במסגרת ההסכם לקיצוץ התפוקה. עם זאת, נראה שרוסיה לא מצייתת לגמרי להנחיות ההסכם, משום שהיא מפיקה יותר מ-11.18 מיליון חביות ליום שנקבעו לה. הדאגה המפתיעה מצד נשיא רוסיה לאיכות הסביבה מתייחסת לתהליך השבירה אשר לטענתו מייצר נזק סביבתי אדיר. "רוסיה לעולם לא תשתמש בשבירה (Fracking), יש לנו מספיק נפט במדף הארקטי ומעבר לזה, אין צורך להוסיף נפט לשוק העולמי". בינתיים, ארה"ב ממשיכה להפיק יותר מכל מדינה מפיקה כרגע.

חברת 'סינופק' הסינית תתחיל לבנות מתחם זיקוק חדש בשווי 5.7 מיליארד דולר ברבע השני של 2020 ואת הנפט הגולמי שתעבד בו היא תקנה מכווית, כך לפי בכירים בחברה.

 

במגזר התעופה שואפים להגיע גבוה יותר בכל הקשור בדלקים נקיים יותר

אחרי שהיו למגזר הראשון בתעשייה אשר הסכים לטפל בטביעת הרגל הפחמנית שלו באמצעות מדדים מבוססי-שוק (CORSIA שייכנסו לתוקף ב-2020), תעשיית קווי התעופה ממשיכה להעלות באופן קולקטיבי את המחויבות שלה לקיימות. דיווח על פליטות הוא צעד הכרחי להפחתתן, אבל השחקניות הגדולות נוקטות עוד צעדים פרט לדיווח, כך התברר בכינוס של פורום דלקי התעופה העולמי בניו-אורלינס מתחילת החודש. צוותי התעופה יבקשו מהנוסעים להזמין ארוחות מראש, כדי שלא להעמיס מטען מיותר וכן להקפיד על תריסי החלון במטוס סגורים, על מנת לשמור על טמפרטורה נמוכה. עם זאת, המוקד העיקרי בכינוס היה "העתיד של דלקי התעופה בשאיפה להגיע לדלק תעופה בר קיימא- sustainable aviation fuels ". כיום יש חמש טכנולוגיות ייצור מאושרות להמרת חומר זינה בר קיימא לדלק תעופה. הטכנולוגיה המעניינת ביותר מאפשרת לבתי הזיקוק להפוך מספר סוגים של פסולת לדלק תעופה בר קיימא, שאותו אפשר לשלב עם מקבילו הפוסילי בתערובת של עד חמישים אחוזים.

הסוג הזה של הדלק מכונה גם "דלק מן המוכן" משום שהוא יכול להיכנס לתמהיל הדלקים מבלי לשנות את התשתית הקיימת וכבר כיום שימש ב-180 אלף מהטיסות המסחריות מאז חודש יוני 2019.

 

 

 

חדשות המכון והענף

בעוד שבועיים - כנס תחזיות משק האנרגיה 2020

הכנס ייערך זו השנה השמינית ברציפות, והשנה נביט קדימה בתקווה להקמת ממשלה חדשה ולתחילת ההפקה בשדה לוויתן.


נוסף על הנושאים הבוערים במשק האנרגיה, נעסוק בתחזיות ופעולות הממשלה לקידום הענף תוך התייחסות לאפשרויות הגלומות של ייצוא גז טבעי, מיסוי דלקים, מבנה השוק, רגולציה ותחרות, תמהיל האנרגיה העתידי, הרפורמה במשק החשמל, תהליכים גיאופוליטיים ועוד.

יום שלישי, 10 בדצמבר 2019, במלון דן אכדיה, הרצליה פיתוח

 

ובינתיים, מוזמנות ומוזמנים לצפות בסרטון המסכם את הכנס בשנה שעברה

לתכנית הכנס ולהרשמה

נפט, גז וקומוניזם: מאחורי המאבק על ים סין הדרומי

כתבה מעניינת ומאירת עיניים (עם מפות!) על הסכסוך בים סין הדרומי, שעליו כתבנו פה מספר פעמים.

עדכונים ממשרד האנרגיה

המסלול להפחתת פליטות גזי חממה והתייעלות באנרגיה 2019:
בתמיכת משרדי האנרגיה, הכלכלה והתעשייה והגנת הסביבה - 108 מפעלי תעשייה ורשויות מקומיות יזכו למענק כולל של כ-62 מיליון שקל עבור בחירתם לייעל את צריכת האנרגיה ולהפחית פליטת גזי חממה

אתגרי האנרגיה כיום: מהפכת התחבורה החשמלית, הטסה חשמלית, שימוש נרחב באנרגיה סולארית ותרומת המדע הישראלי לאתגרים הללו

מרצה: פרופ' דורון אורבך, מהמחלקה לכימיה הינו חבר סנאט ודירקטור של מרכז קלינטק בבר אילן במכון לננוטכנולוגיה (BINA).

בהרצאה יתאר המרצה את אתגרי האנרגיה ויסביר איך מתמודדים איתם בעזרת מדע האלקטרוכימיה. תינתן סקירה של צרכי התחבורה החשמלית הקרקעית והאווירית ומקורות הכוח המתאימים להם.

לאחר מכן נדון באגירת אנרגיה בכמויות גדולות, לצורך ניצול מקורות אנרגיה מתחדשת (שמש, רוח) ונציג את חלום חבילות האנרגיה האוטונומיות.

תוצג תרומת המדע הישראלי להתמודדות עם האתגרים הללו ונדון בפוטנציאל של מדינת ישראל לפתח תעשיית יצוא של מערכות לצבירה והמרה של אנרגיה.

ועדות המכון

ועדת גפ"מ 2.1.20

ועדת מחקרים 3.2.20

קורסים וימי עיון

מזרימים אנרגיה - פעילות בית הספר למדעי הנפט והאנרגיה

לוח פעילויות ההדרכה, הכנסים המקצועיים וימי העיון של בית הספר למדעי הנפט והאנרגיה. לפתוח יומנים!

המימן כמנוע הצמיחה העתידי של ענף התחבורה 17.3.2020

הכנס נועד לשים את נושא תחבורה המונעת במימן על סדר היום הציבורי כפי שנעשה בכלי רכב חשמליים.

בכנס, שהוא ראשון מסוגו במתכונת זו ישתתפו מומחים בינלאומיים וביניהם:


1. בארט בייבויק, אחראי תחום מימן באיחוד האירופי וראש ארגון H2Mobility, אשר יעניק סקירה עולמית, לרבות מה שנעשה במקומות הללו מבחינת הטמעה, והאופן שבו מקדמת הממשלה את הטכנולוגיה, לרבות דוגמאות מגרמניה, יפן, ארה"ב וסין. מר בייבויק יידבר על יישום טכנולוגיות מימן באירופה בכלי רכב, בתחנות תדלוק מימן והטיפול ברגולציה.

 

2. ד"ר מהנדס סי הון קים - סגן נשיא חברת יונדאי ואחראי על אגף תאי דלק, מחקר ופיתוח, שידבר על תחבורת מימן מנקודת מבט של התעשייה.

 

מועד הכנס: 17 במרץ 2020

מלון דן אכדיה, הרצליה

השתלמות חובה בגז טבעי לממוני בטיחות - מחזור 12

בהתאם לדרישת משרד הכלכלה, אגף הבטיחות והבריאות התעסוקתית לפיה נדרש ממונה בטיחות שמפעלו מבקש להתחבר לרשת ההולכה / חלוקה של הגז הטבעי או ל- CNG, להציג אישור השתלמות בגז טבעי עורך ביה"ס למדעי הנפט והאנרגיה והמכללה הטכנית לאנרגיה ובטיחות של חברת פזגז בע"מ השתלמות חובה בגז טבעי לממוני בטיחות.
בסיום הקורס ידרשו המשתתפים לעמוד בבחינה.

הקורס מיועד גם למעוניינים בהעשרת הידע בתחום הגז הטבעי ללא צורך בבחינה.

תאריך התחלה: 1.1.2020
מספ' מפגשים שבועיים: 6

ההשתתפות בקורס תזכה ב- 6 ימי כשירות

לתכנית ולהרשמה

קורס הסמכה למטרולוג 1 (נפח וזרימה)

בכוונתנו לפתוח מחזור נוסף של קורס הסמכה למטרולוג רמה 1 (נפח וזרימה) לעובדי מבדקות שירות בתחילת שנת 2020.
הנושאים הנלמדים בקורס: מבוא למקצוע והגדרת התפקיד, יסודות המדע וטכנולוגיה, מטרולוגיה חוקית – עקרונות ומטרות, יישום המטרולוגיה החוקית, ביצוע בדיקות רישום ודיווח.

בסיום הקורס ידרשו המשתתפים לעמוד בבחינה.

לעומדים בבחינה תוענק תעודת השתלמות – מטרולוגיה רמה 1 – התמחות נפח וזרימה, מטעם המפקח על משקלות ומידות במשרד הכלכלה והתעשייה

המעוניינים מתבקשים לפנות אלינו בדוא"ל: info@energy.org.il או בטלפון: 03-6414271

ברחבי העולם

ועידת האחסון ה-13 - אירופה

אמסטרדם, 22-23 ינואר

 

לאתר הוועידה
נשלח לכתובת מהכתובת info@energy.org.il
שולח: קרן גול
כתובת השולח: חיים לבנון 26, ת"א
הסרה | עדכון פרטים | דיווח דיוור לא מורשה

רב מסר מערכת דיוור ודפי נחיתה