{{preheader}}

יום שישי | 7.2.2020

מבט פנימה

בשבועות האחרונים התחלנו בתהליך פנים ארגוני של חיזוק החוסן האישי והקהילתי בתוך המועצה. בהובלת מרכז החוסן ומחלקת משאבי אנוש, התחלנו החודש סבב סדנאות חוסן, בכל אחת ממחלקות המועצה שלנו. הסדנה נועדה לשיתוף, התחזקות והבנה עמוקה יותר של הצרכים לסיוע בהתמודדות עם המצב הבטחוני. פתחה את הסבב נבחרת הנהגים ממחלקת התחבורה. אלה שמסיעים כל יום, את ילדינו במועצה, בבטחה, אהבה, אחריות והמון מקצועיות. אחר כך הגיע תורם של הסייעות, המזכירות והצוות הלוגיסטי של בתי הספר היסודיים. גם זה היה מפגש חשוב ומרגש, של עובדים מחויבים שנותנים את הנשמה ואת הלב. אין ספק שהם חלק נכבד בחוסן של הילדים שלנו. בחודש הקרוב תעבורנה את הסדנה הנהדרת גם מחלקות המתנ"ס, ההנדסה, החינוך והמחלקה המוניציפלית, כאשר כל המחלקות צפויות בסופו של דבר לקחת חלק. אני רוצה להודות למחלקת משאבי אנוש במועצה וכמובן למרכז החוסן שער הנגב על חשיבה יוצאת דופן שמביאה תוצאות מדהימות!

מרוסיה באהבה

ביום שלישי הגיעה אלינו משלחת ענקית של תגלית הלל מרוסיה. יותר ממאה צעירים הגיעו לאזורינו לסיור, מפגש עם תושבים וכמובן ארוחת צהרים. צעירי תגלית הילל לא הסתפקו רק בסיור, אלא ביקשו לתת משהו בחזרה ולהשאיר את חותמם אצלנו. למשימה התגייסה כמובן, שירלי עוקב האחת והיחידה, ויחד עם הקבוצה הענקית ארגנה יום כיף אמיתי של צביעת מיגוניות ברחבי קרית החינוך שלנו. הצעירים הנהדרים הללו צבעו לא פחות מ- 15 (!!) מיגוניות שונות, כולן במרחב בו נמצאים ילדינו במהלך היום. אין ספק שהרבה יותר נעים לראות מיגונית צבעונית מאשר מיגונית בצבע הבטון. הציורים הופכים מיוחדים יותר, כאשר יודעים מי עומד מאחוריהם. אני רוצה להודות מכל הלב לשירלי על שליוותה את הקבוצה הענקית, בשני סבבים שונים וארוכים, במהלך יום אחד. שאפו לכל אלו שסייעו מטעם המועצה- צוות התחזוקה של הקריה, דפנה סיבוני מנהלת מחלקת הספורט ואייל חג'בי קבט המועצה. וכמובן, תודה ענקית לצעירי תגלית הילל שהגיעו ונתנו מזמנם וממרצם, למען ילדי שער הנגב.

ללמוד מאיינשטיין

"טיפשות היא לעשות את אותו הדבר ולצפות לתוצאות שונות" (אלברט איינשטיין). מדיניות ההכלה של השנתיים האחרונות נכשלה. אנחנו בעיצומה של התמודדות יום יומית, עם בלוני נפץ וירי טילים (יותר מ- 15 טילים רק השבוע). השתיקה של ממשלת ישראל רועשת יותר מהאזעקות והבומים. זהו מצב אבסורדי ולא מוסרי. בשבועות האחרונים אני, יחד עם פורום ראשי רשויות העוטף, פועלים לקבל התחייבות מכל מפלגות ישראל שמבקשות לקחת חלק בהנהגת המדינה, לשים את תושבי מדינת ישראל המתגוררים בעוטף עזה, בראש סדרי העדיפויות שלהן. לפני כשבועיים חתמו על האמנה, חברי מפלגת העבודה-גשר-מרצ והשבוע הגיעה אלינו מפלגת ישראל ביתנו. ביום שני האחרון הגיעה משלחת מכובדת של חברי כנסת מהמפלגה ובראשה יו"ר המפלגה ח"כ אביגדור ליברמן. ליברמן שמע על האתגרים שאנו מתמודדים איתם בשנתיים האחרונות, ובכלל בשני העשורים שחלפו. בסיום הפגישה חתם ליברמן על האמנה שמחייבת את ישראל ביתנו לקדם את עוטף עזה- לפעול לייצר שקט ובניה של חוסן אישי, קהילתי, כלכלי ודמוגרפי. יחד עם ראשי רשויות העוטף אמשיך להיפגש עם עוד מפלגות, מהימין, המרכז והשמאל. לא נחדול עד שנבטיח כי בכנסת הבאה תהיה התחייבות לייצר מציאות מוסרית ואיתנות כלכלית לתושבי עוטף עזה ושדרות.

הוא משלנו

בחודש פברואר כולנו חוגגים את חג הכלניות של צפון הנגב- חג דרום אדום. השנה הפסטיבל המושקע ויפה שלנו, סובל ממזג אויר אפרורי וגשום, שמפחית את מספר המבקרים. המציאות הבטחונית שאנו מצויים בה מקשה עוד יותר על הגעת מבקרים לימי הפסטיבל. ובכל זאת- בעזרת כוחות מקומיים ולא מעט מעם ישראל, הגיעו בסופ"ש האחרון כ- 20,000 איש ופקדו את הישובים, אתרי הטבע ועסקי עוטף עזה. סוף השבוע הקרוב מציע עשרות פעילויות שמותאמות למזג האויר הצפוי, והכל מחכה למשפחות, המבקרים והילדים. בין אם תכננתם לטייל ובין אם לא, אני מפציר בכם להגיע לאחת מפעילויות דרום אדום. יש פעילויות תחת גג, במקומות סגורים ואפילו כאלו שלא צריך לצאת מהרכב בשבילן. אל פספסו הזדמנות להיות חלק מפסטיבל דרום אדום של כולנו.

לתכניה המלאה לחץ כאן

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

7 בפברואר

אולם אשכול

מופעי דרום אדום- ברי סחרוף, מופע צהרים

7 בפברואר

הנגריה בדקל

מופעי דרום אדום- דניאלה ספקטור

12 בפברואר

סינמטק שדרות
החסיד שמכר את השטריימל שלו- יובל דיין פותח הכל

13 בפברואר

אולם אשכול
מופעי דרום אדום- בלקן ביט בוקס

14 בפברואר

אולם דורות
מופעי דרום אדום- יהונתן גפן ושם טוב לוי

14 בפברואר

אולם דורות
מופעי דרום אדום- ישי ריבו

15 בפברואר

מתחם הבריכה בקיבוץ ברור חיל
קרנבל טרופיקל בקיבוץ ברור חיל