{{preheader}}

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

חברות וחברים יקרים,


היום התקיימה פגישה נוספת ברשות המיסים בראשות הסמנכ״ל המקצועי רולנד עם שלם והדרגים המקצועיים ברשות, יחד עם נציגי ענף המסעדות ונשיא הלשכה יוע״מ ירון גינדי.
ירון הציג במהלך הפגישה את עמדת הלשכות המקצועיות (לאחר שהגיע להבנות בנושא עם לשכת עו״ד ולשכת רו״ח), בניסיון להביא לוודאות ולבשורה משמעותית לענף המסעדות. אנו מזמינים אתכם להתעדכן על הדברים, כפי שפורסמו בהרחבה באתר גלובס

על מנת שתוכלו להתעדכן גם מעבר לכתוב בכתבה, להלן הדברים שאמר ירון בסוף הפגישה:

״אנחנו יכולים להביא כאן בשורה של ממש לענף המסעדות, בהצעה ששמנו על שולחנה של רשות המיסים, שלשמחתי מצאה שם אוזן קשבת.
המשמעות בפועל של הצעתינו, שמתואמת מקצועית גם עם לשכת עו״ד ולשכת רו״ח - שבפועל לא יחול כלל מע״מ על הטיפים. המע״מ היחידי שיחול, יהיה אך ורק על הכספים שבעלי המסעדות לוקחים לחזקתם, מתוך כספי הטיפים, כדי לשלם את ההוצאות שלהם.
גם פה הצענו 2 שלבים. בשלב הראשון - יחויב מע״מ רק על הכספים פיזית שבעלי המסעדות לוקחים לחזקתם, לדוגמא כדי לשלם את עלויות פנסיית המעביד וכיוצ״ב. ובשלב השני, וזה יקרה רק בעוד שנה, כדי לתת לענף המסעדות, שנמצא במצב שביר מאוד להסתגל למצב החדש - ישולם מע״מ גם על כספי שכר המינימום שבעל המסעדה משתמש מתוך כספי הטיפים. מסעדות, שמשלמות שכר מינימום שלא מתוך כספי הטיפים, ברור שיהיו פטורות מתשלום המע״מ הנ״ל.
במסגרת ההסדרה הזאת כלולה גם ההבנה, שהשווי ארוחות שבו מחויבים העובדים יהיה על בסיס עלות בלבד, בשונה מהמצב הקיים היום, מה שיחסוך כסף רב לבעלי המסעדות וגם את העובדה, שרשות המיסים לא תתנגד להצעות החוק לביטול ההיטל עובדים זרים, שכאן קצרה היריעה מלתאר את ההקלה לבעלי המסעדות בעניין.
אני חייב לציין, שההסכמה כוללת גם את העובדה, שהתשר, שמשאירים הסועדים, יכול להתחלק בין כל נותני השירותים במסעדה, וכל עוד המעסיק אינו לוקח לחזקתו כספים מתוך הטיפים, כספי הטיפ פטורים ממע״מ.
הישג נוסף ומשמעותי הוא, שכל זה יחול מעתה והלאה, ושלא יצאו שומות מע״מ לבעלי המסעדות על התקופה שלפני ההסדרה. הבאנו כאן לדעתי בשורה גדולה לענף המסעדות כאשר החלופה לחוסר הסדרה ולמצב של אי וודאות והתמודדות אישית של בעלי המסעדות מול רשות המיסים, תכריע אותם ותגרום להם לנזקים קשים. אני סבור, שכל הנוגעים בדבר חייבים לגלות כאן מנהיגות אמיתית, כדי לקבל את ההחלטות הנכונות לענף״.


בברכה,
יוספה לבריק,
דוברת לשכת יועצי המס