{{preheader}}

יום שישי | 28.2.2020

95% גן עדן

השבוע קיבלנו עוד תזכורת כואבת כמה השגרה שלנו היא שברירית. סבב לחימה נוסף של 24 שעות, הכניס אותנו שוב, למצב של חוסר וודאות, בלבול וכעס. הסתובבתי בישובים השונים, ראיתי איך כל ישוב וישוב מתמודד במקצועיות שיא, בדאגה אין סופית ובאחריות כלפי הקהילה. לצערי כולנו כבר מורגלים למעברים החדים שבין שגרה לחירום. המעבר הזה קיים אצל כל אחד מאיתנו ובקהילות שלנו. היום, ארבעה ימים אחרי ההסלמה, נצא כולנו לחגוג עם פריחת הכלניות, נצא לטייל עם חברים או משפחה ונזכר שוב שהאזור בו אנו חיים הוא גן עדן עלי אדמות. אלו שני הסיפורים שאנו חיים איתם כל הזמן, והמעבר ביניהם דורש מאיתנו את כל תעצומות הנפש והכוחות הפנימיים. אני רוצה להודות לצוותים החינוכיים במסגרות הפורמליות והלא פורמליות. עבודתכם המסורה מייצרת חוסן לילדינו. היכולת שלכם לבנות שגרה לצד מוכנות תמידית לחירום, המעבר בין שגרה לחירום והדאגה האמיתית של כולכם לילדי שער הנגב, לא רק שאיננה מובנת מאליה אלא היא נדבך מרכזי בבניית החוסן האישי והקהילתי של שער הנגב. תודה לכל המתנדבים בישובים ובמועצה, וכמובן לכולכם, תושבי שער הנגב, על התמודדות יוצאת דופן בעת חירום ולא פחות חשוב מכך, על היכולת לעבור שוב, חזרה לשגרה.

אחרי שלושים שנה

אתמול נפרדנו במועצה מנפתלי סיון (אור הנר) שפרש לפנסיה, אחרי שהיה אחד מעמודי התווך המרכזיים של המועצה, ומי שהיה חלק משמעותי בעיצובה. נפתלי עבד המועצה כמעט שלושים שנה. הוא היה חלק מרכזי בהקמת המחלקה לשירותים חברתיים, ריכז את העבודה עם נוער ומבוגרים בסיכון, ניהל את מחלקת ההתנדבות, היה אחראי על הצמיחה הדמוגרפית וחלק מהמטה האסטרטגי של המועצה, היה אחראי על קשר עם הישובים, ריכז עשרות תוכניות קהילתיות לאורך השנים וזוהי רק רשימה חלקית. אין פינה בשער הנגב שלא הושפעה באופן ישיר מעבודתו. הידע שהוא אוצר בתוכו הוא אדיר. שלושה ראשי מועצה זכו לעבוד עם נפתלי, לשמחתי אני אחד מהם. נפתלי, חלק ממה ששער הנגב היום, כקהילה וכארגון, הוא בזכותך. אין מילים שיוכלו לתאר את הערכתי לך. אני סמוך ובטוח שגם לאחר הפרישה תמשיך לעשות למען שער הנגב, בכל דרך שתמצא לנכון. בשמי ובשם כל תושבי שער הנגב- תודה!

המיוחדים שלנו

במסגרת שיתוף פעולה של הספיישל אולימפיקס ומועצה אזורית שער הנגב, התקיימה אתמול במרכז ההידרותרפי שלנו תחרות שחייה לאנשים עם מוגבלויות שכליות ותקשורתיות. הספיישל אולימפיקס היא תשתית ספורט אולימפי לאנשים עם צרכים מיוחדים. גון צורי האלוף שלנו מרכז אותה והחיבור שלה עם שער הנגב והבריכה ההידרותרפית הוא הטבעי ביותר. זו הפעם השנייה שאנו מקיימים תחרות מסוג זה, אך הפעם התחרות אורגנה כולה על ידי ספיישל שחייני הנגב בהובלת פיש (אמיר כהן). השחיינים שלנו השקיעו המון בארגון התחרות ובתיאום עם מערכות החינוך, אף שוחררו בשביל עניין זה מבית הספר. זהו כבוד גדול בשבילנו כמועצה. תודה רבה לפיש, למאמנת איריס נאור, לגון צורי וכמובן לספיישל שחייני הנגב, המיוחדים והנהדרים שלנו.

חילופים

מועצה אזורית שער הנגב התחדשה השבוע בשתי עובדיות חדשות. סיון כהן מקיבוץ רוחמה תחליף את חזי בוצר, מנהל מחלקת התרבות, שפורש אחרי כמעט 20 שנה בתפקיד. סיון מגיעה עם ידע רב ותשוקה אמיתית לתרבות. בעברה עבדה בבינוי קהילה באמצעות תרבות, לצד לא מעט עבודה עם נוער. השבוע תכנס לעבודתה באופן רשמי גם שלי ברנדס ותשמש מנהלת מחלקת משאבי אנוש במועצה. שלי מגיעה אלינו בדרגת רס"ן אחרי 25 שנות שירות בחיל האויר בתחום ההון האנושי. היא בעלת ניסיון עשיר בתחומי הניהול והפיתוח של ההון והמשאבים האנושיים, היא אמנם לא תושבת המועצה אך בעלה בן קיבוץ ברור חיל, כך שגם היא לגמרי משלנו. אני מאחל גם לשלי וגם לסיון הצלחה גדולה בתפקיד.

בשורה משמחת

השבוע התבשרתי באופן רשמי (וכתוב) על סיום מוצלח של מאבק ארוך שנים ובשנה האחרונה בדחיפה וקידום על בסיס יום יומי . אני שמח לעדכן כי יצא צו תחילת עבודה על רמזור חדש בכניסה לקיבוץ ניר עם. בשבועות הקרובים אנו אמורים לראות את העבודות בשטח ובקרוב מאוד יעמוד רמזור חדש שיסדיר את הכניסה לקיבוץ. הרמזור בניר עם הוא רק הצעד הראשון בתוכנית ההסדרה הכוללת של צמתי שער הנגב. אנו עמלים על קידום אי הפרדה מול הכניסה לקיבוץ מפלסים, אנחנו נמצאים בשלבים שונים של התקדמות בהסדרת הצמתים בכניסה לקריית החינוך, צומת איבים והכניסה ליכיני. בתקווה שבקרוב עבודתנו תישא פרי ונוכל לראות שינוי משמעותי בכבישי שער הנגב. אני מבטיח להמשיך ולעדכן בכל התפתחות. מזל טוב לתושבי ובאי ניר עם. תתחדשו!

לסיום

אני משתף אתכם בעבודתו הענפה ורבת השנים של שלמה נדב- איש יקר מכפר עזה. מוזמנים לקרוא ולהתרשם- כאן

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

29 בפברואר

מועדון קיבוץ נחל עוז
קבלת שבת מוזיקלית עם קהילות מחיפה וטבעון

29 בפברואר

אולם אשכול
מופע דרום אדום- עידן רייכל מופע שני

29 בפברואר

קיבוץ רוחמה

שוק הראשונים- שוק כפרי בחיק הטבע

1 במרץ

בתרונות רוחמה
נשימאמא בטבע- מרכז צעירים

17 במרץ

אולם דורות
ערב הוקרה לנשים מנהיגות ופורצות דרך ע"ש מרוה מיזלס

27 במרץ

מרכז הידרותרפי שער הנגב

מירוץ זזים שמיים במים- לזכרו של אלון גיגי ז"ל ואיתי צורי ז"ל