{{preheader}}

יום שישי | 13.3.2020

נגיף הקורונה

בשבועות האחרונים העולם כולו נמצא במצב חירום. נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בישראל. כדי להאט ואף למנוע הדבקות, משרד הבריאות הוציא מספר הנחיות חדשות בעקבותיהן דחינו למועד אחר את יום ההוקרה לנשים משפיעות ומנהיגות בשער הנגב ע"ש מרוה מיזלס ואת מרוץ שמים במים במרכז ההידרותרפי. טורניר שער הנגב נדחה בעקבות מזג האויר הצפוי וגם לו יקבע תאריך חדש בהקדם. גם שלושת בתי הספר במועצה (אלונים, קשת ותיכון) הושבתו החל מהיום. זהו מצב לא פשוט בכלל, אך לצערנו ולשמחתנו, קהילת שער הנגב יודעת איך להתנהג שלא בזמני שגרה. אנחנו קהילה אחראית שפועלת בשיקול דעת ועל פי ההנחיות. המשיכו לפעול כך ויחד, נצליח למנוע את התפשטות הקורונה בשער הנגב. קוקי זלצמן, אחראית בריאות בחירום, נכנסה לעבודה והיא נמצאת בקשר ישיר ורציף עם הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות. הנהלת המועצה יחד עם הנהגות הישובים, צוות החירום ומנהלי העמותות והמחלקות הרלוונטיים, כולם עומלים כרגע על בניית תכנית מתאימה לימים הקרובים, בהפעלת כל הכלים העומדים לרשות המועצה והישובים ובמסגרת ההנחיות של משרד הבריאות. בתוך כל חוסר הוודאות ועודף המידע ברשתות והמדיה השונה, חשוב שנזכור לפעול, כמו שאנחנו פועלים בכל מצב חירום- באחריות אישית וקהילתית. היו סובלניים, דאגו לחברי הקהילה שבבידוד ביתי מניעתי, הקפידו לתווך את המצב באופן נכון ובריא לילידכם ולמשפחה. זכרו שקהילת שער הנגב צלחה משברים גדולים בעבר. אין סיבה שיחד, כקהילה סולידרית ומלוכדת, לא נצלח גם את המשבר הזה.
לצפיה בעדכון המועצה האחרון בנושא הקורונה לחצו כאן.

אות כבוד

השבוע ציינו בכל העולם את שבוע האישה הבינלאומי. ביום חמישי האחרון יצאו כל עובדות המועצה לפעילות גיבוש במרכז ההידרותרפי שלנו. יחד הן נהנו משיעורי ההידרו לבריאות הגוף והנפש ומארוחת צהרים מושקעת. גם כלפי הקהילה, ערב ההוקרה לנשים מנהיגות ע"ש מרוה מיזלס ז"ל, שכאמור נדחה ובקרוב יקבע לו תאריך חדש, מצליח להאיר זרקור על התרומה המיוחדת וחשובה שיש לנשים בקהילה. בנוסף, השבוע פורסם כי עמותת כ"ן הפועלת לקידום נשים במרחב הציבורי, דירגה את אחוז ייצוג הנשים בתפקידים ציבוריים בכל הרשויות בארץ. אני שמח וגאה לבשר כי מועצה אזורית שער הנגב נבחרה למקום ראשון בייצוג נשים בתפקידים ציבוריים בקרב כל המועצות האזורית בישראל. אנחנו המועצה האזורית היחידה בה 50% ממליאת המועצה מורכבת מנשים. בשער הנגב ישנו גם ייצוג גבוה מאוד של נשים בתפקידי ניהול שונים. קידום נשים הוא ערך עליון אצלנו. זהו כבוד גדול לנו כקהילה ולמועצה כארגון.

מחזירים עטרה ליושנה

את השנה האחרונה הקדשנו במועצה לייעול תהליכי שירות, בניסיון לייצר פתרונות חדשניים ועדכניים להעברת מידע נגיש וזמין לכולם. במסגרת תהליך זה החלטנו להוציא את עיתון שער הנגב בפורמט מקוון על מנת שישמש במה מרכזית לתושבים שרוצים להביא את עצמם לקדמת הבמה ולתרום את יכולות הכתיבה שלהם לקהילת שער הנגב. כותבים נוספים הצטרפו למערכת עיתון שער הנגב שכוללת נציגים מהישובים ונציגי מועצה. בעבודה מאומצת וראויה של כולם, אני מציג לפניכם את העיתון המקוון הראשון של שער הנגב. בעיתון תוכלו למצוא טורי דעה של תושבים, טורים מקצועיים, כתבות מהנעשה במועצה וביישובי המועצה, עדכונים ממערכות החינוך השונות ועוד. מוזמנים לקרוא ולהתרשם. בנוסף, אני מזמין את כולכם לקחת חלק ולכתוב לעיתון. ניתן לפנות לעדי דוברת המועצה (פרטי הקשר נמצאים באתר המועצה).

לעיתון שער הנגב לחצו כאן

פורים אצלנו

בתוך כל עומס האירועים של השבוע האחרון, חגגנו את חג הפורים. זאת היתה חגיגה של ממש. בבתי הספר היסודיים, הרימו גם השנה, כמו בכל שנה, הפנינג מעשה ידיהם של כיתות ו'. הילדים הפעילו את ילדי השכבות הנמוכות בשני בתי הספר (אלונים וקשת), בשלל תחנות. בתיכון נכחתי בתחרות התחפושות המסורתית והתרשמתי מההשקעה של התלמידים, ולא פחות ממנה, מההשקעה של צוותי החינוך בשכבות השונות בתיכון. חלק מהישובים חגגו את פורים בסוף השבוע הקודם וחלק נאלצו לבטל\ לדחות את החגיגות שתוכננו לסוף השבוע הנוכחי. לשמחתי הרבה, לצד הקורונה וההנחיות, חג הפורים בשער הנגב עבר ללא אירועים חריגים או מסוכנים. תודה רבה למחלקת הביטחון- לגולן גנם, קב"ט מוס"ח וליהודה אהרוני השוטר הקהילתי, על הערכות מרשימה ויוצאת דופן. תודה לצוותים החינוכיים וכמובן לכל הילדים ונוער הנהדר שלנו.

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

13 במרץ

מרכז מיינפולנס שער הנגב
תרגול במרכז מיינפולנס שער הנגב

17 במרץ

אולם דורות
ערב הוקרה לנשים משפיעות ומנהיגות בשער הנגב -נדחה

18 במרץ

סינמטק שדרות
פסטיבל הקולנוע הצרפתי

22 במרץ

אולם הקונסבטוריון

רוק בשער

26 במרץ

מכללת ספיר
סדנת לינקדאין

27 במרץ

מרכז הידרותרפי שער הנגב

מירוץ זזים שמיים במים- לזכרו של אלון גיגי ז"ל ואיתי צורי ז"ל - נדחה

2 באפריל

אולם דורות

קולולם בשער הנגב