{{preheader}}

יום שישי | 20.3.2020

בשבועות האחרונים מדינת ישראל מתמודדת עם משבר חדש ולא מוכר- התפשטות נגיף הקורונה. אנו בעיצומו של משבר בינלאומי, שמביא לשינוי מציאות בכל מקום בעולם. גם בפיסת גן העדן הפרטית שלנו, אנו נאלצים להתמודד עם שגרה חדשה, שגרת חירום כמותה לא הכרנו עדיין. אנחנו למודי משברים שמשנים לנו את המציאות. אנחנו למודי הנחיות התגוננות ויודעים היטב את משמעותן. מי אם לא אנחנו יודעים, שהתנהגות נכונה ובהתאם להנחיות, מצילה חיים. אז נכון, אלו לא הנחיות פיקוד העורף והן לא תקפות רק עלינו בעוטף, אך אלו הנחיות חשובות שבכוחן להאט את התפשטות נגיף בקורונה בישראל ובשער הנגב בפרט. גם במשבר החדש והלא מוכר בו אנו נמצאים היום, עלינו לדעת לשמר את האחריות האישית והקהילתית שהיא מקור גאוותנו בשני העשורים האחרונים. לצערי ולשמחתי, קהילת שער הנגב הוכיחה אין ספור פעמים בעבר, שבעתות חירום ומשבר, אנו יודעים לתת יד, לסייע, לתמוך במי שצריך ולקחת אחריות על כולם. זה הסיפור שלנו. זוהי שעתה של קהילת שער הנגב. תמשיכו לקחת אחריות על עצמכם, משפחותיכם והקהילה. דאגו לוותיקים, אל תסכנו את עצמכם ואותם. הקפידו להישמע להנחיות. השארו בבתים! אנחנו יכולים ויודעים להיות ביחד, גם כשאנחנו כל אחד בביתו שלו. שער הנגב תמשיך להיות קהילה מלוכדת וסולידית גם מהבית.

קהילה ברשת

בשבוע האחרון, מפעילה המועצה דרך דף הפייסבוק המועצתי ודרך האתר, את מיזם "קהילה ברשת". עשרות תכנים ומפגשים מקוונים, המיועדים לילדים בכל טווח הגילאים, צעירים ומבוגרים. בכל יום מתפרסם לו"ז המפגשים הצפוי בפייסבוק של המועצה. הבקרים נפתחים עם מפגשים המיועדים לילדי הגן, במהלך היום עולים תכנים המיועדים לילדים בגילאי בית ספר ותיכון, ובערב מפגשים מקוונים והרצאות בשלל תחומים למבוגרים. באתר המועצה תוכלו למצוא מאגר של תכנים ופעילויות על פי תחומי עניין ועל פי גילאים. בכל יום שעובר, אנחנו מגדילים את ספריית התכנים שלנו. מדריכי ומורי שער הנגב פועלים כל הזמן באחריות והתגייסות יוצאת דופן, על מנת להקל ולגוון לכם את השהייה הממושכת בבית. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה- צוותי הספורט, השפ"ח, ההידרו, חינוך חברתי, חינוך פורמלי ויחדיו. לצוות מתנ"ס שער הנגב על הרמת הכפפה, היוזמה וההפקה הנהדרת. באמת שאפו ענק. לאלו מכם שעדיין לא נחשפו לשלל הפעילויות, חפשו עוד היום "מועצה אזורית שער הנגב" בפייסבוק.

אמנם לא יחד, אבל גם לא לבד

אין ספק שאלו ימים מורכבים לכולנו ובכל זאת, אנחנו יודעים שיש כאלה שקשה להם יותר. לשמחתי הרבה השבוע הוכחנו שוב שבשער הנגב ערבים זה לזה. השבוע יצאו משלוחי מזון וציוד בסיסי למשפחות נזקקות, שאי הודאות הכלכלית והשהייה של הילדים בבית, מקשה עליהן במיוחד. מדובר ביוזמה של המועצה, אליה הצטרפו הישובים- יכיני, מפלסים, נחל עוז, כפר עזה, דורות, רוחמה, ברור חיל, אור הנר, ארז וגבים. מחלקת הרווחה ניהלה את המבצע המורכב (מבלי לעבור על הנחיות משרד הבריאות כמובן) ונהגי מחלקת התחבורה של המועצה חילקו את החבילות ביממה אחת של עבודה אינטנסיבית. זאת היתה התגייסות יוצאת דופן. לא רק שהיא מחממת את הלב אלא גם מלווה בגאווה גדולה. תודה רבה לכל מי שלקח חלק במבצע- ממחלקות המועצה ועד הישובים שהתגייסו ברצון ובמהירות. תהיו כולם גאים בעצמכם. אשריינו שזוהי הקהילה שלנו.

היום שאחרי

בימים אלו, כאשר יש לנו בעיקר אי ודאות וקושי, אני מציע להתעכב על הדברים הקטנים. ביום חמישי האחרון, עצרנו כולנו ובמשך שתי דקות שלמות, מחאנו כפיים לצוותי הבריאות שעובדים קשה מאוד וללא הפסקה. את מחיאות הכפיים שמעו בכל מדינת ישראל. השבוע האחרון ישנן עשרות פניות של בני נוער וצעירים משער הנגב שמבקשים ומחפשים מקום להתנדב בו. הם מגיעים לבתי קשישים, מסייעים בהתקנה של תוכנות שיחה מרחוק, מפיגים בדידות ומגלים אכפתיות אדירה למתרחש. אני נוטה להאמין שנצא מהסחרור הזה, חזקים יותר ומלוכדים יותר. אני יודע בוודאות, שכך יהיה בשער הנגב. לסיום, אני בוחר לשתף אתכם עם דבריה של יעל וורגן הרבה הרפורמית של שער הנגב, על פרשת השבוע הנוכחי: "כמה אירוני שלפרשת השבוע (שהיא למעשה שתי פרשות מחוברות) קוראים 'ויקהל-פקודי'. בימים בהם אסור לנו להתקהל, והמפקד היחיד שאנו עורכים הוא מפקד החולים/ות. מעניין לראות בכל זאת כמה נקודות שעשויות להיות רלוונטיות עבורנו בימים מאתגרים אלה. בעת שאנו 'כלואים' מלהתקהל בדרכים הרגילות, מה עשוי להעניק לנו תמיכה ותקווה?"

להמשך קריאה- פרשת ויקהל פקודי

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

הנחיות מתעדכנות כל הזמן
קהילה ברשת- כל התכנים המקוונים שאתם צריכים במועצה, מתעדכנים כל הזמן

לו"ז מתוכנן לשבוע הקרוב- מפגשי פייסבוק המועצה