{{preheader}}

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

בדיון, שהתקיים היום בוועדת הכספים של הכנסת, השווה יוע"מ ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, את ההתנהלות של מדיניות האוצר בעת הזאת אל ההתנהלות של אמ"ן במלחמת יום הכיפורים, והתוצאה ידועה מראש.

גינדי הציג דעה נחרצת, שקובעת, שהמתווה המגוחך, שקבע האוצר, כפי שהוא מיושם כיום, יביא את המשק למשבר הכלכלי, החברתי והבטחוני החמור ביותר, שידעה מדינת ישראל.

לא יתכן ש - 125 אלף חברות מוצאות את עצמן מחוץ למתווה, ושני שליש מהעצמאים – אינם זכאים למענק הקורונה, שמלווה בקריטריונים חוסמים ובירוקרטיה סבוכה.

עצמאים, שמרוויחים 20,000 ₪ ברוטו לחודש יקבלו מענק של 3,000 ₪ בלבד, מה שלא יספיק להם אפילו לתשלום השכירות החודשי, ואילו ה"עשירים במיוחד" שמרוויחים מעל 20,000 ₪ לא יקבלו מענק בכלל.

לעומת זאת השכירים, שאינם כבולים להוצאות עסקיות כבדות, יקבלו אבטלה ללא כל תקרת הכנסה וכמעט ללא קריטריונים מגבילים וה"עשירים" שביניהם, שמרווחים 20,000 ₪ ברוטו - יקבלו בכל זאת דמי אבטלה בגובה של 9,000 ₪.

אגף תקציבים מוביל אותנו בדיוק לאותו אסון של מלחמת יום כיפור והאוצר לא מתייחס למימד הזמן: מתי יפוצו העצמאים ובעלי העסקים? למי מחכים? לעסקים שיהפכו לגוויות? כל יום אנחנו מפסידים עוד עסקים, עוד ועוד מנועי צמיחה וייצור למשק הישראלי, זהו נזק בלתי הפיך לכלכלת ישראל.

שימו לב בסרטון המצורף לדבריו הנוקבים של נשיא לשכת יועצי המס>>

https://youtu.be/KZAjs_kM1KQ

 

בברכה,

יוספה לבריק,

דוברת לשכת יועצי המס