{{preheader}}

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

חג שמח ליועצי המס,


רצ״ב איגרת חשובה מאת נשיא הלשכה, יוע״מ ירון גינדי, בנוגע למתווה הפיצוי בפעימה השניה לעצמאים ומידע על המשא ומתן עם האוצר והשלכותיו להמשך.

חבריי, יועצות ויועצי המס, מועדים לשמחה,

בפתח החג התרחשו מהלכים חשובים למגזר העסקי וברצוני לעדכנכם על מאחורי הקלעים של המשא ומתן עם האוצר, ההשלכות, מה מצפה לנו בהמשך ופרטים נוספים, שחיוני עבורכם לדעת.

במהלך השבוע האחרון דיווחתי לכם, שקיימתי שיחות אישיות עם שר האוצר ומנהל רשות המיסים בנוגע למתווה הפיצוי לעצמאים, ושמסתמן שינוי חיובי בגישה.

במקביל ויחד עם זאת - לא הפסקנו את המאבק והמחאה הציבורית - למען ציבור הלקוחות שלנו (עצמאים ועסקים קטנים ובינוניים) - בשילוב עם עבודה מקצועית מול האוצר, הכנסת והתקשורת, יחד ובשיתוף לה״ב וכל ראשי הלשכות המקצועיות והארגונים של העצמאים בישראל ובתמיכת מאבק השטח, שמייצרת קהילת ״אני שולמן״.

בליל יום רביעי האחרון, פנה אלי מנכ״ל האוצר וביקש ממני לקחת חלק בדיונים לגיבוש הסכמה סופית למתווה הפיצויים.

יחד עם חבריי - דובי אמיתי יו״ר נשיאות המגזר העסקי ורועי כהן נשיא לה״ב, ייצגנו את המגזר העסקי מול מנכ״ל האוצר, בכירי אגף תקציבים ומנהל רשות המיסים.

בדיונים הצגתי בעיות מקצועיות במודל החדש, ביקשתי לקבל מידע ולדבר גם על המשך התמיכה בעסקים גם מעבר לפעימה השנייה, באמצעות מודל הפיצוי לעסקים על בסיס פגיעה במחזורים.

לדיונים הפנימיים שערכנו בהפסקות הצטרפו גם אמיר חייק נשיא התאחדות בתי המלון ושר התיירות יריב לוין.

במהלך הלילה קיימתי במקביל שיחות אישיות עם שר האוצר משה כחלון ומנכ״ל משרדו שי באב"ד, כאשר השר הבהיר מפורשות, שעד שלא נסכים כולנו על מתווה הפעימה השנייה, הוא לא יצא איתה אל הציבור.

הובהר, שבנוסף למנגנון הפעימה השנייה, יהיה עוד מתווה לפיצוי חד פעמי של העסקים, על בסיס ירידה במחזורים (לא במודל חוק מס רכוש וקרן הפיצויים). מתווה, שכפי שהוצג לי אישית ע״י מנכ״ל האוצר, לדעתי אינו תואם מקצועית את המטרה שלשמה יועד ולכן לעת עתה עלינו להתנגד למתכונת המוצעת ומיד לאחר החג לפעול לשנותו.

אני חייב לציין את רצונו הראוי לשבחשל שר האוצר מר משה כחלון לצאת עם בשורה לציבור ערב החג, עם פעימה שניה של מענק משופר, שעמד בכל דרישותינו בהשוואה למענק הקודם.

עם זאת חשוב מאוד לדעת, שאמנם בהודעת האוצר נכללים בפיצוי הפעימה השנייה גם בעלי שליטה , אך בישיבה עצמה העליתי את העובדה המצערת, שהדרישה כי בעל שליטה יקבל פיצוי רק אם משך 70% מהרווחים של החברה כשכר, תביא לפגיעה בבעלי שליטה רבים, שימצאו את עצמם מחוץ למתווה הפיצוי. הצבת התנאי כאמור אינה מביאה בחשבון את תצורת הפעילות העסקית בחברות באופן מעשי ובמיוחד את הפער הקיים בין תזרים המזומנים לרווח החשבונאי.

העליתי את נושא בעלי השליטה גם בשיחה אישית עם השר ובמהלך הדיונים קבע מנכ״ל האוצר, שנצא לדרך עם פרסום הפעימה, ונושא בעלי השליטה ייסגר בין מנהל רשות המיסים לביני, וזאת לפני הבאת התקנות לוועדת הכספים של הכנסת.

זכרו, שבמענק הנוכחי ניתן לבחור את שנת 2019, כשנת הבסיס לקביעת הפיצוי, מהרו לעשות ניתוח כדאיות עבור לקוחותיכם והגישו במידת הצורך את דוחות 2019 במיידי.

לשכת יועצי המס תמשיך לפעול בכל החזיתות, כדברי צ'רצ'יל "אף פעם אסור להחמיץ משבר טוב" .

בברכה,

יוע״מ ירון גינדי,

נשיא לשכת יועצי המס