{{preheader}}

יום שישי | 26.6.2020

מוכנים יחד

שגרת הקורונה החדשה הביאה עימה שינוי הרגלים, לא רק של אזרחים אחראיים אלא גם של המועצה, מוסדותיה ויישוביה. ביום שלישי האחרון התקיימה ישיבה של ועדת מל"ח (משק לשעת חירום) המורכבת מנציגי מליאה, הנהלת המועצה, מחלקת ביטחון ומרכז חוסן. מלבד האתגרים הברורים של שמירה על ההנחיות שמתעדכנות כל הזמן, התעסקנו גם בהתאמות הנדרשות ובמוכנות לאירועים חריגים אם יהיו- פינוי בתי ספר, התפרצות קורונה בישוב, מתן מענה לצרכים של הגיל השלישי ועוד. אני שמח לומר כי מועצה אזורית שער הנגב משתדלת לעשות הכל על מנת להיות מוכנה לכל תרחיש. המחלקות שלנו ערוכות לתת מענה מותאם לכל האוכלוסיה בלווי תוכניות עבודה מאושרות על ידי הגורמים הרלוונטיים. שיתוף הפעולה שלנו עם הנהגות הישובים הוא מרכיב משמעותי וחשוב בכל ההערכות שלנו לשגרת הקורונה החדשה. זהו שיתוף פעולה יוצא דופן שרק הולך ומתחזק. אני רוצה להודות להנהגות הישובים ונציגי המליאה על העבודה המשותפת. בשער הנגב, כולנו ביחד נתמודד עם הקורונה.

מוכנים לכל תרחיש

ועדת המל"ח דנה גם בהתפתחויות המדיניות האחרונות. בעוד שבחודש האחרון עולה השיח סביב תוכנית (השלום) של טראמפ (או הסיפוח), בגזרה הדרומית שלנו, לאורך גבול עזה, נערכים לכל תרחיש. במסגרת השותפות המצויינת שלנו עם כוחות הצבא באזור, הדרג הצבאי מקפיד לעדכן אותנו באופן שוטף. השבוע נפגשתי עם אלי רגב, מנהל מינהל חירום וביטחון במשרד הפנים. שוחחנו על ההערכות האזרחית, על הצרכים שלנו ועל התרחישים האפשריים בגזרתנו. במקביל שוחחתי השבוע גם עם רב טפסר דדי שמחי, נציב כבאות והצלה, כדי להסדיר איתו את צעדי החישוף הנדרשים סביב הישובים שלנו, על מנת להקטין את הסיכויים לשרפות.
אנחנו נמצאים בשגרה רצופה ומבורכת שנמשכת זו תקופה ארוכה יחסית. כולי תקווה שהשקט ימשך. לצד זה, המפתח להתמודדות נכונה וטובה עם אתגרי המצב הבטחוני, תמיד היה ותמיד יהיה- מוכנות. מוכנות מערכתית היא אפשרית ואף רצויה. אני בטוח שמועצה אזורית שער הנגב בשיתוף כוחות הביטחון והצבא באזור, תדע להתמודד עם אתגרים אליהם נדרש, בתקווה תמידית שלא נדרש.

שלום (וירטואלי) כיתה א'

לאור הגבלות הקורונה, התבשרנו כי השנה הילדים העולים לכיתה א' לא יוכלו להגיע בתקופה הקרובה לסיור מקדים בבתי הספר היסודיים שלנו. בתי הספר קשת ואלונים לא נשארו חייבים והחליטו להערים על הקורונה. בבית ספר קשת יצרו סיור וירטואלי בבית הספר. כל ילד קיבל מארז אישי הכולל את "המחברת הראשונה שלי" וכל גן קיבל אלבום ברכות מתלמידי בית הספר קשת לילדי הגן. במקביל נערכו פגישות זום של ההורים עם לימור דרמן מנהלת בית הספר, היועצת הבית ספרית והפסיכולוגית. הצוות הציג את בית הספר, את התפיסה החינוכית והעקרונות למעבר מיטבי מהגן לכיתה א'. גם באלונים נערכים בימים אלו לקליטת תלמידי כיתות א' החדשים, בדרכים יצירתיות ונפלאות. מבטיח לשתף אתכם גם בתוצרים האלו בקרוב מאוד. כל מעבר משמעותי הוא תמיד רגיש. הוא יכול להיות מקור לפחד או הזדמנות לצמיחה אישית, בגרות ותחושת הצלחה. אני גאה בצוותי בית הספר קשת ואלונים, על היצירתיות וחשיבה המקורית, ביחוד בימי קורונה המאתגרים. אין ספק כי אתם עושים את המעבר לכיתה א' מרגש יותר ומפחיד פחות, גם לילדים אבל גם להורים. ולמי שעדיין לא ביקר בבית הספר קשת, אני מצרף לכם את הסיור הוירטואלי. ממליץ בחום לצפות.

לחצו כאן לצפיה בסיור הוירטואלי

שביל הצינור המערבי

אתמול התקיימה ישיבה של מנהלת פארק השקמה. המינהלת בראשותי מאגדת בתוכה את הגופים האחראיים על פארק השקמה המשתרך לאורך שטחי שער הנגב ועד דרום מועצה אזורית חוף אשקלון. מדובר בשיתוף פעולה לקידום האזור כולו- שמירה על הטבע הייחודי והנוף הכפרי, לצד קידום תיירות ויזמות באזור. במנהלת שהתקיימה אתמול בבית עג'מי שבזיקים, הצגנו את הפרויקטים שאנו מקדמים כרגע, והתחלנו לדבר גם על שביל למטיילים שיעבור בנקודות התיירות האזורית שלנו. הכוונה היא שהשביל ילווה בפעילויות, תצפיות, חידונים ומסלולי טיולים. הוא יתחיל בנחל עוז- בתצפית על הגבול ובמרכז המבקרים (שפתיחתו מתקדמת אודות לפעילותו הנמרצת של יענקל’ה כהן). השביל יעבור בנקודות מרכזיות כמו חץ שחור, חניון ארהלה צוקרמן, נביה מרעי, מצפור אסף סיבוני ז"ל, מוזאון המים בניר עם, גבעת המרדפים, בין המגדלים בארז ועוד. יחד נאגד את כל האתרים המיוחדים האלו לכדי מסלול מרתק- הן במידע העשיר שהוא מציע להולכים בו, הן בתצפיות והנוף והן בפעילויות שיותאמו לכל הקהלים. זהו תהליך ארוך שיוצא לדרך בהתרגשות גדולה ואני מבטיח להמשיך לעדכן בהקדם.

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מועצה אזורית שער הנגב

נפתחה ההרשמה לבקשת מלגה של קרן גרשוני לשנת תשפ"א!

27.6

אולם דורות

קונצרט מיוחד לסיום עונה

30.6

מתנ"ס שער הנגב

ביתמלאכה ומרכז צעירים בסדנת פוטותרפיה ייחודית עם אלה רסקין

2.7

ישובי שער הנגב

מדע על הבר שער הנגב

6.8

אולם דורות

ערב הוקרה לנשים מנהיגות פורצות דרך בשער הנגב ע"ש מרוה מיזלס