{{preheader}}

יום שישי | 7.8.2020

בית ספר קרוב לבית

השבוע סיימנו את קייטנת בית הספר של החופש הגדול, שהתקיימה השנה במתכונת קצת שונה. הנחיות הקורונה, לצד העדר המסגרת החינוכית בחודשים האחרונים, אילצו אותנו לחשוב מחוץ לקופסא ולהיות יצירתיים במיוחד. כך נולד שיתוף פעולה חשוב מאין כמוהו ויוצא מן הכלל, של החינוך הפורמלי והחינוך הבלתי פורמלי בשער הנגב. בית הספר של החופש הגדול אצלנו, פעל כמסגרת שמתקיימת בתוך הישובים, ומשלבת הנאה, כיף וגיבוש בהובלת מדריכי החינוך החברתי, יחד עם למידה פדגוגית של מורי בתי הספר, שהגיעו ללמד בתוך בתי הילדים בישובים. זהו הישג יוצא דופן ומשמעותי, במיוחד לילדים שלנו, שנהנו השנה ממסגרת חופש גדול אחראית ומיטבית. השילוב בין הפורמלי לבלתי פורמלי הוא חלק מהתפיסה החינוכית שלנו, שלאורה אנו פועלים. אני רוצה להודות לצוות החינוך הבלתי פורמלי- במועצה ובישובים. תודה גם למחלקת החינוך של שער הנגב- הצוותים בבתי הספר, במחלקת הגיל הרך ובמועצה. אין ספק שילדינו נמצאים בידיים טובות.

קהילה בריאה עושה ספורט

בשבועות האחרונים עובדים צוותים במועצה על פרויקט חדש וייחודי, פרי שיתוף פעולה נהדר של המרכז ההידרותרפי, עמותת הספורט ומחלקת התרבות. הפרויקט- "זזים ביחד!", יתקיים כל פעם בישוב אחר במועצה, כאשר הוא כולל הפנינג ספורט לכל המשפחה, משחקי ספורט קהילתי וחוגי ספורט וכושר מכל הסוגים, שיועברו על ידי מדריכי המרכז ההידרותרפי שלנו. הפרויקט הוא חלק מתוכנית שעיקרה יצירת חווית ספורט המקדמת אורח חיים פעיל ובריא, ובד בבד מחזקת את הקהילה ואת ישובי המועצה. התהליך ינוהל על ידי הצוותים של המרכז ההידרותרפי, מחלקת הספורט ונציגים מהישובים אשר יוגדרו "נאמני ספורט". דווקא עכשיו, כשאנחנו בעיצומו של משבר בריאותי עולמי, חשוב לשמור על אורח חיים בריא של הגוף ושל הנפש. השבוע נגיע לקיבוץ ניר עם וכל הקהילה מוזמנת. התהליך רק בראשיתו, ויש למה לצפות. רוצים להיות נאמני ספורט ביישובכם? מוזמנים להתעניין אצל הנהלת היישוב שלכם.

ממשיכים בתנופת הבניה

אחרי ששבוע שעבר סיפרתי לכם על התחלת העבודות להסדרת הצומת בכניסה לניר עם, השבוע אנו עומדים לקראת סיום מגרש ספורט (מיני פיצ') חדש במושב יכיני. המגרש הוקם בעזרתו של המשרד לפיתוח הנגב והגליל ובעבודה מאומצת ומשותפת של צוותי המועצה הרלוונטיים והנהגת המושב. יחד עבדנו להקים את המגרש במהירות שיא. מזל טוב לתושבי יכיני, וכמובן- תתחדשו. הרמזור בצומת ניר עם והקמת המגרש מצטרפים לרשימה ארוכה של פרויקטים שנמצאים כרגע בשלבים כאלה ואחרים- בניית המרכז למדעים בקרית החינוך, צביעת בתי הספר היסודיים, הקמת מתחם משחקים חדש לטובת הילדים, שיפוץ הבריכה בנחל עוז, הקמת מגרשי קט רגל (שחב״ק) ברוחמה, אור הנר, כפר עזה (בקרוב במפלסים) ועוד. אנחנו נמצאים בתנופת בניה והתחדשות. את התוצאות כבר ניתן לראות בשטח. יש עוד פרויקטים רבים שנמצאים בתהליכים ואני מקווה שבקרוב נוכל לצאת איתם לעבודה בשטח. כמו תמיד, גם הפעם, מבטיח להמשיך ולעדכן.

עת פרידה

השבוע קיבלנו תזכורת כואבת למציאות החיים המוזרה שלנו. ביום ראשון יורטה מעל שער הנגב רקטה אחת. לשמחתי אין נפגעים בגוף. ביום חמישי חזרו בלוני התבערה והנפץ ושיבשו את השגרה השברירית שלנו. כשברקע אירועים אלו, נפרדנו השבוע ממפקד אוגדת עזה בשנתיים האחרונות, תא"ל אליעזר טולדנו. במהלך השנתיים האחרונות הפך אליעזר לחלק מאיתנו ופיתח עם קהילת שער הנגב חברות אמיתית המבוססת על שותפות גורל חזקה. תא"ל טולדנו הוא בן בית בשער הנגב. תמיד מוכן לשוחח, תמיד פתוח ומשתף. בחירום או בשגרה, הגיע לדבר עם תושבים בישובים ואפילו עם תלמידי תיכון שער הנגב. הוא היה חלק מהאירועים המרגשים שלנו בשנתיים האחרונות- פתח איתנו שנת לימודים ולקח חלק פעיל בחגים בישובים. יחד בנינו פה מודל מיוחד שמשקף יותר מכל, את רוח העם היהודי והציונות- הגנה על גבולות מדינת ישראל בנשק לצד בניה והתחדשות. לפעולותיו של טולדנו יש חלק גדול ביכולת העמידה והחוסן הקהילתי של תושבי שער הנגב. אני רוצה לאחל בהצלחה גדולה לתא"ל נמרוד אלוני, מפקד האוגדה הנכנס. אני בטוח שהשותפות שלנו עם האוגדה רק תתחזק. אני מאחל לו ולכולנו- ימים של שגרה מבורכת.

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מועצה אזורית שער הנגב

נפתחה ההרשמה לבקשת מלגה של קרן גרשוני לשנת תשפ"א!