{{preheader}}

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

חדש בבלוג!

איך המצלמה שלי הפכה אותי לכותב טוב יותר

בחיים שלי לא חשבתי שתהיה לי מצלמה. למעשה, אם הייתם שואלים אותי עד לפני כמה שנים כמה תמונות יש לי באייפון, הייתם מגלים שהמספר הוא 0.

בחיי.

הכפתור הזה לא היה קיים מבחינתי, כמו גם האופציה להנציח רגעים וזכרונות במשהו שאינו מילים וסיפורים.

אבל כשהחלטתי שאני לא רוצה שהגיבור של הספר החדש שלי, ״כולם לחייך״, יהיה כותב אלא דווקא צלם, החלטתי לנסות, רק לרגע, לראות את העולם דרך עינית המצלמה.

ובלי שהתכוננתי ובלי שהתכוונתי, זו הייתה אחת ההחלטות הטובות ביותר שעשיתי בחיים.

המצלמה שלי שינתה את כל ראיית העולם שלי, והיא הפכה אותי לכותב שמעולם לא חשבתי שאני אוכל להיות. ואם אתם כותבים ועדיין לא מחזיקים מצלמה בתיק, כולי תקווה שהפוסט הזה ישכנע אתכם שאתם עושים טעות איומה.

 

לקריאת הפוסט המלא

ערב כתיבה חד פעמי!

איך לכתוב את הספר שלך

"לחוץ חתונה״ חוגג ארבע שנים בחודש הבא, וזו נראית לי הזדמנות מספיק טובה לעשות סדנת כתיבה חד פעמית (כלומר, זה קורה פעם אחת. כלומר, זה לא יהיה יותר) שבה נכתוב את הסיפור שרק לך יש את היכולת לספר.

לא ״מה שעובד״. לא ״רב מכר״. הספר שרק לך יש את היכולת לכתוב.

אז איך מגלים מהו? ואיך הופכים את עצמך לדמות ספרותית? ולמה דווקא החיים שלך - כן, כן, שלך! - שווים ספר? ואיך עושים את זה נכון, ואפילו נהנים בדרך?

מספר המשתתפים בסדנה מוגבל, ואני אשמח מאוד לראות אותך שם.

 

להרשמה ולפרטים נוספים

דברים שנתקלתי בהם השבוע

1. מכירים את סאם אנדרסון? לא? חבל, כי הוא אחד הכותבים הטובים ביותר על הפלנטה, ובוודאי אחד הכותבים האישיים הטובים ביותר שנשארו בעיתונות. ואם עוד לא התוודעתם לכותב האדיר הזה, אני חושב שהטקסט הזה, ״אני ממליץ לאכול צ׳יפס״, הוא קריאת חובה.

 

2. אוהבים כלכלה? לא יכולים לקרוא את העיתון הכלכלי האהוב עליכם יחד עם הקפה של הבוקר?
יופי, כי גם אני לא.
ובדיוק בשביל אנשים כמונו, כנראה, הומצא הניוזלטר היומי והמעולה Morning Brew, שמצליח להפוך את כל המספרים המשעממים האלה לכמה מהכתבות המרתקות ביותר שיצא לי לקרוא.
 

3. בניגוד לישראל, מסתבר שבכל המדינות האחרות בעולם מכירות הספרים דווקא היו בעלייה השנה. בגלל שכל טרנד מגיע אלינו באיחור אופנתי של בין שנתיים לעשרים, זה אומר שהעתיד שלנו די ורוד.

 

4. ה״אטלנטיק״ בדק מה מניע כותבים לשתות. אני לא מבין גדול בתחום, אבל הייתי אומר שזו העובדה שהם צריכים לכתוב.

 

5. לא רבים יודעים זאת עלי, אבל הסטייה האמיתית שלי היא תיקים. כן, תיקים. כן, כן, הזה שאתם שמים בתוכו את הדברים? אז כזה. לשמחתי אני לא לבד בתשוקה המטורפת הזו ובמסע הבלתי נגמר אחר התיק המושלם, ואחד המקצוענים בתחום (כן, יש תחום) הוא בו איסימונו, שבוחר את חמשת התיקים הטובים ביותר של 2020. חייב להודות שהבחירות השנה לא מרגשות במיוחד וגם בתחום התיקים ידענו שנה די צולעת, אבל זו הזדמנות נפלאה להתוודע לאיש ולפועלו, ולהתחיל לעקוב אחריו. 

6. אה, כן, ועכשיו, באופן רשמי, טראמפ הוא הנשיא האמריקאי הגרוע ביותר בהיסטוריה. זמנים מרגשים לחיות בהם, אין מה להגיד.

כמו תמיד, אתם מאוד מאוד מוזמנים לעקוב אחרי בכל פלטפורמה (הנה, כאן למטה) שבה תמצאו לנכון.

תודה שקראתם, ואם מצאתם איזשהו ערך בניוזלטר הזה אני אשמח מאוד אם תעבירו אותו לחברים או אנשים שיש להם עניין לקנות את הספרים שלי או לכתוב איתי בתוכנית הדיגיטלית לתכנון ספרים.

אם המייל הזה הגיע אליכם בפעם הראשונה ואתם רוצים להצטרף לרשימת התפוצה, כאן עושים את זה.