האיגרת - עלון מידע מקוון לחינוך ולדורף ואנתרופוסופיה בישראל
 מופץ חינם | גיליון מספר 63, 10.9.13 | ליצירת קשר עם מערכת האיגרת
קיבלת את האיגרת מחבר? להרשמה לאיגרת ליצירת קשר עם אחראי פרסום | שתף בפייסבוק

אם אינך רואה את התמונות, יש לאפשר זאת בתוכנת הדוא"ל שלך


שעת רצון: מעגל הגנים מקיים כנס ארצי אחרי הפסקה ארוכה 

הכנס, שמפגיש אנשי חינוך לגיל הרך מכל הארץ, יוקדש למסתורי מבין כוחות הנפש: הרצון

נועם שרון

באיגרות שפיסרמו עד כה זכינו לספר על שתי יוזמות ולדורף ארציות: הפורום הארצי לחינוך ולדורף וּועד עמותות ההורים. היום נספר לכם על יוזמה שלישית וּותיקה, שחוזרת לפעילות פומבית אחרי זמן רב: מעגל ארצי לחינוך ולדורף בגיל הרך, או בשמו העממי, "מעגל הגנים". מעגל הגנים פועל למען יצירת חיבור ותקשורת בין כל הגנים בארץ הקשורים לחינוך ולדורף ולעקרונות תמונת האדם והעולם שמביאה האנתרופוסופיה, והוא פועל למען יצירת קשר בין היוזמות השונות ומתן תמיכה הדדית ביניהן, תכנון עבודה מול משרד החינוך והרשויות המקומיות, ולימוד מתקדם של נושא הגיל הרך. רוב הזמן, פעילות מעגל הגנים מתבצעת בפורום מצומצם יחסית של מרצות לגיל הרך בסמינרים ומלוות גנים. אך פעם בכמה שנים מעגל הגנים "יוצא החוצה" ומארגן כנס ארצי לאנשי חינוך לגיל הרך – והשנה התמזל מזלנו וזה עומד לקרות.

כנס חינוך ולדורף לגיל הרך יתקיים ביום שישי, 27.9.13, בין השעות 8 ל-16 בבית ספר ולדורף אורים, הכפר הירוק, והוא יוקדש ל"אימפולס הרצון בשִבעון הראשון". במסמך מקדים שנכתב לכבוד הכנס נכתב כי מטרת הכנס לחקור את נושא הרצון: מה הוא רצון? כיצד לעבוד איתו? האם אפשר לחזק את הרצון? הרצון ביחס איכויות הנפש האחרות, ועוד.

לשאלה מדוע נבחר נושא זה עונה סטפני אלון, ממובילות מעגל הגנים, כי בין שלושת כוחות הנפש – חשיבה, רגש ורצון – הרצון הוא היותר מעומעם וקשה להגדרה, אך למחנכים בגיל הרך זהו נושא מרכזי, מכיוון שהרצון הוא הכוח הבולט ביותר לפני גיל שבע. היא מצטטת את ד"ר רודולף שטיינר בספר "ידע האדם", שם נכתב כי "רק כאשר מכירים באמת את הרצון, ניתן להבין את הרגשות [...] מהו למעשה רגש? רגש קרוב מאד לרצון. ניתן לומר שרצון הוא רגש שהוצא לפועל, והרגש הוא רצון מעוכב, רצון שאינו מתבטא עדיין כלפי חוץ ונשאר בנפש. רגש הוא רצון מעומעם. לכן אפשר להבין את הרגש רק שחודרים לישות הרצון."

בהתאם לזאת, ההרצאה הפותחת של הכנס, מפי ורד שטמפר, גננת ותיקה מיודפת, תישא את הכותרת "רצון, חיקוי וחופש". ההרצאה הסוגרת, מפי סטפני אלון, קיבלה את השם "להאיר את הרצון". בין לבין, תתקיימנה סדנאות המתייחסות לנושא המרכזי, אותן ייתנו נשות חינוך ותיקות כמו נורית לייבמן, תמי הרצברג, אתי וידר, אפרת אנגרס, אושרית לפידות וסימון הורוביץ. מלבד הרצאות וסדנאות, וכמיטב המסורת, תלווה את הכנס פעילות אמנותית של שירה, וארוחת הצהריים תורכב ממאכלים וכלי אוכל רב פעמיים שיביאו עימם משתתפי הכנס. עלות ההשתתפות הסמלית – 20 ₪ – נועדה לכסות את ההוצאות, והמשתתפים מתבקשים גם להביא עבודת יד לשולחן המכירות. ההכנסות מהמכירה מיועדות לתשלום דמי חברות בארגון הבין-לאומי לחינוך ולדורף בגיל הרך, שבו ישראל חברה. לצד דוכן זה יפעל דוכן ספרים, והיי, גם אנחנו נהיה שם.

למידע נוסף ניתן לפנות לסטפני בכתובת maagalganim@walla.com או בטלפון 050-9832067. 

האיגרת מאחלת לקוראיה

גמר חתימה טובה

ומבקשת סליחה

מכל מי שנפגע מדבר שכתבנו

ביודעין ושלא ביודעין.


דבר המפרסם (דרושים, הודעות, ארועים, מוצרים)


לעמותת "חץ וקשת" (גליל התחתון)

דרושה

     גננת מובילה או להובלה משותפת לגן רב גילאי ( 3.5-6.5 ) 

    ליצירת קשר:

      מיכל רשף –  0543398023

   גלית ארז -  0544498929

 

 




 



 


 

 


 


  אדם עולם הוא בית הוצאה לאור הפועל לקידום התרבות, החינוך והחברה בישראל ברוח תפיסת העולם האנתרופוסופית. 

הוצאת אדם עולם פועלת מזה 5 שנים ומטרתה לשרת את קהילת חינוך ולדורף והאנתרופוסופיה בישראל באמצעות העמדת אמצעי תקשורת מודפסים ודיגיטאליים.

 

 
להזמנת אדם עולם להזמנת אדם צעיר להרשמה לאיגרת

לפרסום במגזין אדם עולם, אתר אנתרופוסופיה בישראל והאיגרת צרו קשר עם גיא בטלפון 054-7360846 או guy@adamolam.com או ads@adamolam.com


הגיליון הבא של האיגרת ישלח ביום שלישי, 17.9.13, בשעות הערב

חומרים נא לשלוח עד יום שני 16.9.13 בשעה 18:00

com.להתראות בגיליון הבא.www