{{preheader}}

יום שישי | 12.3.2021

הקורונה בשער הנגב

בשבועות האחרונים אנחנו נמצאים בתהליך חזרה איטית לשגרה. בעלי העסקים שלנו פתחו לראשונה מזה זמן רב את המסעדות והעסקים, ילדי כיתות ז-י חזרו לספסל הלימודים במתכונת קורונה שמאפשרת מפגש פיזי והחל משבוע הבא אנחנו פותחים את אולם דורות ומחזירים את המופעים. כולם מוזמנים להיכנס לאתר המועצה ולהזמין כרטיסים למופע הראשון שיתקיים כבר בשבת הבאה. בנוסף, בזכות חשיבה ועבודה אינטנסיבית של מחלקת הספורט, חזרו חוגי הספורט לפעול בישובים. אני גאה לבשר שכ- 270 ילדים ובני נוער כבר חזרו לפעילות חוגי הספורט בתדירות של אחת לשבוע לפחות. הישג חשוב לא פחות, טמון בעובדה שבזכות החשיבה היצירתית סביב ההתאמה להנחיות הקורונה, פעילויות הספורט הפכו נגישות יותר. היציאה לפעילות חוגית בישובים, הביאה לכך שעוד ילדות וילדים עוסקים בפעילות גופנית, שהיא חשובה ובריאה, בייחוד בתקופה זו. זהו הישג מרשים וחשוב ואני מודה לצוות מחלקת הספורט על ההערכות המהירה והחשיבה היצירתית.

לידיעתכם

אחוזי ההתחסנות הגבוהים בשער הנגב מאפשרים לנו להמשיך ולפתוח את מערכת החינוך. על פי הנחיות משרד הבריאות, בשבוע הבא תתאפשר למידה מלאה, ללא קפסולות, בכיתות יא-יב בבתי ספר בהם ישנם מעל 90% מחוסנים. בעוד שבקרב המורות והמורים, אחוזי ההתחסנות שלנו עומדים על מעל 90%, לצערי, אחוזי המתחסנים בקרב התלמידים, עדיין לא שם. רבות דובר על החשיבות והאחריות הקהילתית של כולנו בתחום החיסונים. זה הזמן לבקש שוב ממי שטרם התחסן- לגלות אחריות אישית וקהילתית וללכת להתחסן. זהו צעד חשוב שבלעדיו לא נוכל להמשיך בתהליך החזרה לשגרה. בנוסף אעדכן שהחל מיום א' הקרוב, כניסת עובדי מועצה לקרית החינוך תתאפשר רק לעובדים מחוסנים, מחלימים או לאחר בדיקת קורונה בתוקף (72 שעות). זהו עוד צעד במאמצים הרבים שלנו לשמור על בריאות ילדינו ועל המשך החזרה לשגרה.

עוד בעניין החינוך

השבוע נבחר מנהל מחלקת חינוך חדש בשער הנגב. בסיום תהליך ארוך ומקצועי, נבחר לתפקיד יגאל דדיה, תושב אור הנר. איש חינוך בכל רמ"ח אבריו. יגאל נשוי לקרן, גם כן אשת חינוך ולהם שלושה ילדים- שהתחנכו ומתחנכים במערכות החינוך של המועצה. יגאל עוסק כבר מעל שני עשורים בחינוך בתפקידים שונים- בתחום החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. בתפקידו היום הוא משמש מנהל תיכון אורט חולון. הוא בוגר של מספר תוכניות ניהול והצטיינות ואפילו זכה באות המורה של המדינה. יגאל ייכנס לתפקידו בהדרגתיות בשבועות הקרובים במקביל לסיום תפקידו הנוכחי. יגאל כבר החל בלימוד המערכת ובליווי התהליך האסטרטגי בחינוך. עד לכניסתו המלאה לתפקיד, ימשיך מ"מ מנהל מחלקת החינוך הנוכחי סמי עטר, וזו גם ההזדמנות להודות לסמי על תרומתו בהובלת המערכת בחודשים האחרונים.

המועצה למען הטבע

ביום רביעי האחרון יצאנו כל עובדי המועצה ליום ניקיון כיפי ומגבש בבתרונות רוחמה. עשרות העובדים יצאו לשטח, חמושים בשקיות זבל. אין ספק שהמחויבות העמוקה של כולם לאזור ולטבע הייחודי שלנו, הורגשה היטב. והתוצאה- עשרות שקיות זבל מלאות פונו מהאזור לאחר מספר שעות. שמחתי במיוחד לראות את כל העובדים יחד, אחרי תקופה ארוכה בה לא יכולנו להיפגש במתכונת מלאה. היום הוגדר כהצלחה מסחררת. כולם נהנו מאוד- גם הטבע ובעלי החיים של שער הנגב. תודה לרותי גולץ מקיבוץ רוחמה, על האירוח באתר הראשונים. תודה לחברה לפיתוח שלנו ולצוות המסור של ציון בן חנן. תודה מיוחדת למחלקת משאבי אנוש על ההפקה וכמובן- תודה לכל העובדים והעובדות של מועצה אזורית שער הנגב.

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מועצה אזורית שער הנגב

אירועי חודש מרץ בשער הנגב