{{preheader}}

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

ידיעון אפריל 2021         نيسان ٢٠٢١             ניסן-אייר תשפ"א

 

על רקע המתיחות הביטחונית

התכנס אתמול קבינט אזרחי של תושבי הנגב המערבי

בשיתוף נשים עושות שלום

 إجتمع أمس مجلس الوزراء المدني مع سكان النقب الغربي بمشاركة نساء يصنعن السلام

תושבי עוטף עזה, חברי כנסת ונשים עושות שלום אמש בנחל עוז

תנועת נשים עושות שלום, יחד עם תושבי עוטף עזה והנגב המערבי, קיימו היום בקיבוץ נחל עוז קבינט אזרחי שהתמקד בדרישה לשינוי המציאות באזור.

במהלך האירוע ולאחר שיח וחשיבה משותפת, גיבשו התושבים רשימת דרישות נקודתיות לשיפור מציאות חייהם בנושאי ביטחון, חינוך, קהילה וכלכלה. הדרישות יוגשו למקבלי ההחלטות בכנסת ובממשלה, בשילוב קריאה להקמת שדולה שתתמקד בטיפול בהשלכות מציאות החיים המתמשכת בנגב המערבי, ובעתיד האזור. ח"כ מוסי רז (מרצ) וח"כ נירה שפק (יש עתיד) השתתפו באירוע.

חברות התנועה מול החומה בכרם שלום, 29.3  

רשמים מהמסע בעוטף עזה
انطباعات من مسار في قطاع غزة

הקבינט סיכם מסע שערכנו בחודשים האחרונים – מסע של קשב ולימוד, של היכרות עמוקה עם מורכבות החיים במרחב עוטף עזה הנתון במצב מלחמה למעלה מעשרים שנה, ועם סיפורי התושבים והישובים המרכיבים את הפסיפס האנושי במרחב. "לפני 8 שנים נפלה ביישוב רקטה, בחדשות אמרו שאין נפגעים אבל הבן שלי בן ארבע נפגע מפוסט טראומה" סיפרה שרון קלדרון מקיבוץ סופה.

>> הרוקמות בשדרות, ביקור בסעד ובנחל עוז  https://youtu.be/DDLKPNoS9ss

>> ביקור בנירים ומפגש עם נפגעי טראומה https://youtu.be/lHcj-tXlHVw

>> בין נתיב העשרה לכרם שלום  https://youtu.be/0XmbZQ24RZY

נצא לצמתים ביום חמישי הבא
الانطلاق الى المفترقات يوم الخميس المقبل

בימים אלה, מול כנסת חדשה ומאמצים להרכבת קואליציה, נעמוד שוב בצמתים

ביום חמישי, 6.5.2021

ונקרא לחברי וחברות הכנסת:

זה הזמן! הבחירות מאחורינו, באחריותכם לקדם הסכם מדיני!

סלוגנים להכנה ידנית:
חברי וחברות הכנסת - זה הזמן! באחריותכם לקדם הסכם מדיני! לא מפספסים שלום עם השכנים / נשים שלום וביטחון - במקום ראשון! / נשים - למוקדי קבלת החלטות

לפרטים: מרב 054-2308033

הגענו לטקס השבעת הכנסת ה-24
وصلنا الى اداء اليمين الدستوري للبرلمان ال٢٤

נשים עושות שלום מול משכן הכנסת ביום השבעתה, 6.4

אחרי בחירות רביעיות בתוך שנתיים, ביום השבעת הכנסת ה-24, עמדנו מול המשכן בירושלים וקראנו לנצל את חלון ההזדמנויות ולקדם הסכם מדיני בהשתתפות נשים כבר בקדנציה הקרובה! צפו בראיון עם מנו רוטשטין

בין היתר מחינו על ההודעה של סיעת נעם כי תפעל לביטול החלטת הממשלה המבטיחה שוויון מגדרי והגנה על נשים מפני אלימות. אנו חוזרות ודורשות יישום מלא של החלטה 1325 של מועצת הביטחון של האו”ם.

תרומה להמשך המאבק למען השלום

ללמוד מהצלחה - 3 מיזמים ערבים-יהודים
التعلم من النجاحات - ٣ مشاريع يهود عرب

מה גורם לא/נשים לפעול להקמת מיזם משותף? מה תורם להצלחתו? מהם הקשיים בדרך? איך מתמודדים עם פערי תרבות? נציגות ונציגים של שלושה מיזמים משותפים ענו על שאלות אלה ואחרות בערב שיזמו וארגנו פעילות התנועה באזור חוף הכרמל-מנשה-ואדי ערה.

מרבד ירוק ואדי ערה – עמותת תיירות משותפת; ג’וחא גסטהאוס – בית הארחה חברתי בג’סר א-זרקא, שבו פועלת גם גלריה זרקא. בין היתר פועלים במקום הכשרות לתעסוקה ותוכנית לפיתוח כלכלי לנשות הכפר; נשים מבשלות שלום – מיזם היכרות והידברות של גבעת חביבה. כל אלה הציגו את פעילותם והתייחסו לשאלות שלנו. קראו עוד על האירוע

מתאמנות בתקשורת מקרבת
نتدرب في دورة التواصل المقرب

כפי שדיווחנו בידיעון הקודם, נפתח הקורס לתקשורת מקרבת בהנחיית ארנינה קשתן, מנחה בכירה בתחום ובהשתתפות שיא של למעלה מ-200 נשים וגברים מהתנועה ומחוצה לה. עד כה התקיימו 2 מפגשים מתוך 8. צוות שיח של נשים עושות שלום יזם את ההכשרה החשובה הזאת במטרה לקדם את היכולת שלנו לנהל דיאלוג עם מגוון א/נשים מקהילות שונות, עם נרטיבים שונים ועמדות פוליטיות שונות.

שרה כספי - אישה עושה שלום
سارا كاسبي - امراءة تصنع السلام

"תמיד התנדבתי לפעילות ציבורית מקומית אך בצעירותי לא הייתה לי כל מודעות פוליטית. מאז שנולד יואב בני בכורי, האמנתי וקיוויתי, כמו הורים רבים אחרים, שעד שיגיע לגיל גיוס – כבר יהיה שלום. יותר משלושים שנה מאוחר יותר בעת אזעקה במלחמת צוק איתן, מצאתי את עצמי רצה אל המקלט כשאני מחבקת את נכדתי, בתו של יואב. באותו רגע קשה והזוי, אמרתי לעצמי כי אעשה כמיטב יכולתי להשגת שלום עם שכנינו הפלסטינים...." עוד על שרה כספי .