{{preheader}}

יום שישי | 16.4.2021

בין זיכרון לעצמאות

השבוע שנחתם היום הוא השבוע המורכב ביותר בשנה, כל שנה. המעבר בין זיכרון ואבל, לעצמאות ושמחה הוא מעבר קשה להכלה. לא בכדי שני הימים האלו קשורים יחד. שנדע תמיד ובוודאי השבוע, שהחגיגה שלנו את עצמאותנו קשורה קשר ישיר ולצערי גם מתמשך, באלו ששילמו את המחיר הכבד ביותר. גם כאן בשער הנגב, אנחנו מגינים יום יום בעזרת ההתיישבות, החקלאות והפיתוח, על גבולה של המדינה. גם בתוך הקהילה שלנו, כקהילה היושבת על גבול, שילמנו מחיר בגוף ובנפש. אך גם השנה, כמו ב- 73 השנים שעברו, התכנסנו לחגוג יחד את עצמאותינו. זהו הכוח שבוער בחברה הישראלית- אז וגם היום. לזכור את הנופלים ולזכור למען מה נפלו.
השנה אנחנו מציינים 20 שנה לקאסם הראשון. 20 שנה שחיילות וחיילי צה"ל עושים לילות וימים כדי לאפשר לנו לחגוג כל שנה את יום העצמאות יחד. גם השקט היחסי שאנו נהנים ממנו בשנה האחרונה הוא תוצר של אינספור לילות ללא שינה במוצבים, בבסיסים ולאורך הגבול. על הביטחון, על תחושת הביטחון, על השגרה ועל העצמאות שלנו- אני רוצה להודות לכל חיילי ומפקדי צבא ההגנה לישראל. אני מאחל להם ולכל קהילת שער הנגב- חג עצמאות שמח!

מפת הדרכים

השבוע חנכנו את הפעלת הרמזור בכניסה לקיבוץ ניר-עם. בשביל תושבי ניר-עם מדובר ביום ניצחון של ממש. אחרי שנים של מאבק, שבמהלכן הם לא ויתרו ולא התייאשו, גם כאשר סורבו. גם בשבילי מדובר בהצלחה- הצלחה בקידום התהליך שהתחיל השנה וימשך בשנים הקרובות. הרמזור בניר-עם, הוא רק ההתחלה של תהליך רחב יותר להסדרת כל הצמתים ברחבי שער הנגב. ממש בימים אלו מתחילה העבודה על הקמת רמזור בכניסה למושב יכיני, כך גם העבודות על הכיכרות בכניסה לקרית החינוך מכיון ספירים ואזור התעשייה. ניתן כבר לראות עבודה בשטח. נמשיך לקדם את הסדרת הכניסות לברור חיל, אור הנר וארז (34), שנמצאות בימים אלו בתכנון, ובעתיד הלא רחוק גם רמזור בכניסה לקיבוץ גבים וצומת איבים. מועצה אזורית שער הנגב הכפילה את עצמה בעשור האחרון. גם שדרות מתפתחת. יש להתאים את הכבישים והצמתים לכמות הרכבים- אנחנו כבר לא פריפריה עם תנועה דלילה, אלא מוקד תעסוקה והתיישבות מרכזי בדרום. אני מאחל לתושבי ניר עם מזל טוב ושתהיה לכולנו נסיעה בטוחה.

הבית רחוק מהבית

אחרי שנה של שיחות מרחוק, קשרי החוץ של שער הנגב חוזרים אט אט לשגרה. הקשרים שלנו עם הקהילה היהודית בסן דיאגו ועם קרלסרוהה שבגרמניה, תמיד היו חזקים ומשמעותיים. לשמחתי, צלחנו גם את אתגרי השנה החולפת. את יום העצמאות שלנו חגגו השנה גם בסן דייגו, בחגיגת דרייב אין גדולה, עם שי שנשלח כל הדרך לסן דיאגו, תוצרת שער הנגב. בעוד כשבועיים תגיע משלחת של בני נוער מסן דיאגו לביקור בשער הנגב. את ערב לג בעומר הם יבלו בדורות ויתארחו אצל ילדי הנעורים של דורות. מפגש של הנהלת המועצה עם הנהלת קרלסרוהה התקיים השבוע, בו התחלנו לדון על החזרה הדרגתית של משלחות בני הנוער ושל הביקורים. בנוסף, התחלנו השבוע את תוכנית של לימוד עמיתים בין צוותי ההוראה מתיכון שער הנגב ותיכון בקרלסרוהה. אני רוצה להודות למחלקת קשרי החוץ שלנו על הארגון וההפקה ובכלל- על ההתמודדות עם מורכבות השנה האחרונה. תודה גם לצוות החינוך החברתי ולבני הנוער בדורות על הנכונות ועל האירוח החם. אין ספק שזוהי התחלה נהדרת לעוד המון פרויקטים עתידיים.

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מועצה אזורית שער הנגב

אירועי חודש אפריל בשער הנגב