{{preheader}}

יום שישי | 28.5.2021

שובר החומות

לפני מספר ימים הסתיים מבצע שומר החומות, במהלכו נורו אל עבר ישראל יותר מ- 4000 רקטות ופצמרים, כ- 900 מהם נורו אל עבר שער הנגב. במהלך המבצע נהרגו 13 אזרחים וחיילים. אני רוצה לשלוח מכאן את תנחומינו למשפחות ההרוגים והחלמה מלאה לפצועים. במהלך 11 הימים בהם נמשכה המערכה, צוותי המועצה והישובים, עשו הכל על מנת לתת מענה מיטבי לתושבי שער הנגב בשעות לא פשוטות. צוות החמ"ל פעל יומם ולילה לתפעל את האירועים על כל מורכבותם. במהלך המבצע הקמנו במועצה מערך הפגה עצמאי, במסגרתו כל יישוב צמוד גדר (0-4 ק"מ) יכול היה לצאת יחד כקהילה למקום אירוח משותף, זאת לצד מענה פרטני לכל תושב או משפחה שנזקקו לסיוע ופנו אלינו. כך שלצד תחושות האי ודאות, אני שמח שהצלחנו להקל ולו במקצת ולאפשר מפגש קהילתי, גם אם חלקי וגם אם רחוק מהבית. בשבוע האחרון התחלנו בתהליך הלמידה והפקת הלקחים - תמיד יש מקום ללמוד ולהשתפר.

גן הדר בניר עם

בערב השלישי של המבצע, ספג גן ילדים ממוגן בקיבוץ ניר עם, פגיעה ישירה שחדרה את תקרת הגן. בשבועיים האחרונים המקרה נחקר ונבדק על ידי צוותי ההנדסה של פיקוד העורף. ממסקנות הבדיקה עולה כי ישנם 11 גנים בשער הנגב אשר נבנו על פי התקנים העדכניים נכון לשנת 2006. למרות עדכון התקן לאורך השנים, נבדק ונמצא ע״י פיקוד העורף כי כל הגנים עומדים בדרישות המיגון והם תקניים. יחד עם זאת, לצד הקביעה המוחלטת כי כל הגנים בשער הנגב ממוגנים, החלטנו במועצה לקדם מהלך של דרישה לבניית גנים חדשים ממוגנים על פי התקניים העדכניים. לשם כך אני פועל נמרצות מול משרדי הממשלה ופיקוד העורף.

היום שאחרי

במהלך השבוע האחרון נפגשתי עם שר האוצר ישראל כץ, מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, יו"ר קק"ל אברהם דובדבני, יו״ר הסוכנות היהודית בוז׳י הרצוג ומנכ"ל המשרד לפיתוח, הנגב והגליל אריאל משעל. לשמחתי, כולם נכונים לסייע לנו בכל שידרש על מנת שנמשיך לצמוח, לבנות ולהתחזק.
בשבועות הבאים המועצה ואני נתמקד ביום שאחרי. ההתמודדות המאתגרת של ילדי שער הנגב במסגרות השונות, אומדן הנזקים למבנים ולרכוש, מתן פיצויים ועוד. זהו חלק בלתי נפרד מההתמודדות שלנו עם מצבי חירום.

זה זמן חוסן

ימים לא פשוטים עברו עלינו. אני פונה לכל מי שמרגיש צורך או סיוע בגיוס משאבי ההתמודדות ביום שאחרי- פנו למרכז החוסן שלנו, שמומחה בעזרה וטיפול. ניתן לפנות למרכז החוסן בכל שאלה או בקשה. פרטי הקשר נמצאים באתר המועצה.

אף אחד לא לבד- אנחנו יחד, קהילה. יחד נצלח את אתגרי התקופה הקרובה ונצא מחוזקים ומלוכדים יותר.

לסיום

השבוע זכיתי להפעיל את הרמזור חדש בכניסה למושב יכיני. אירוע מרגש שמקנה ביטחון לכל תושבי המושב, שהתרגשו כמעט כמוני. זהו עוד שלב משמעותי בשרטוט מפת הצמתים בשער הנגב, עליה אני עומל כבר שנתיים. אני ממשיך כל הזמן ופועל בגזרות השונות על מנת לקדם את השלבים הבאים בתוכנית- צומת איבים, צומת ספירים וכמובן צומת גבים.

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מועצה אזורית שער הנגב

אירועי חודש יוני בשער הנגב