{{preheader}}

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מורות יקרות, מורים יקרים!

שנת הלימודים הנוכחית עומדת להסתיים. זו נקודה בזמן שיש לה משמעות חשובה, בטח בשנה זו שהיתה, כמו שנה שעברה, שנת קורונה. בתוך המציאות המטלטלת ניסינו לשמור על יציבות, על למידה ועל קשר ריגשי וחברתי. אין ספק שהשנה מסתיימת בקושי רב לכולם/ן.

העלון הנוכחי מוקדש לסיכום ופרידה, אבל גם למחשבה והתכוננות איך לפתוח את שנת הלימודים בקשר עם ההורים. לפניכם/ן מספר הצעות לסיכום השנה,והזדמנות להתחיל חשיבה על הקשר עם ההורים – בזום שנקיים בחודש אוגוסט.

אז מה היה לנו השנה? מערך שיעור עם תחנות סיכום

מטרת השיעור היא לסכם את השנה באופן אישי וכיתתי: להיזכר בשנה שהייתה, להתבונן על אירועים ורגעים משמעותיים שהיו בה, וגם להודות למי שליוו אותנו ועזרו לנו במהלך השנה. הפעילות מתאימה לגילאי על יסודי ויסודי מכיתה ד' ומעלה.

לפעילות תחנות סיכום שנה

על מושג החופש: מערך שיעור לעל יסודי!

בסיום השנה המורכבת הזו ולקראת 'החופש הגדול', חשבנו שזאת הזדמנות לדון בשאלה: מהו חופש? מהי המשמעות הפילוסופית של חופש וחירות? ומהו חופש עבורי? לשם כך בחרנו להשתמש בהמשגות הפילוסופיות של ישעיה ברלין. בשיעור נכיר את ההמשגות, ונקשור אותן לחיינו ולמשמעות של חופש עבורנו.
המערך מתאים לגילאי על יסודי.

למערך שיעור בנושא חופש

חרוזי הערכה - פעילות לסיכום השנה לכיתות א-ג

במערך שיעור זה נציג כלי להערכה עצמית באמצעות המחשה. מטרת הכלי היא להטרים את אירוע ההערכה החיצוני על ידי הערכה עצמית מונחית, תוך שימוש בשפה הקרובה לשפת ההערכה הבית ספרית. בשימוש בכלי הערכה זה התלמידות/ים יכינו צמידים צבעוניים המייצגים את התהליך שעברו במהלך השנה.

למערך שיעור: חרוזי הערכה

מפת האוצר שלי: פעילות סיכום אישית

מערך שיעור זה עושה שימוש בכלי להערכה עצמית מילולית. הוא מבוסס על רפלקציה עצמית במספר תחומים ומלווה על ידי שאלות מנחות. ניתן להעביר את המערך בשיעור אחד כפול, או לפצל אותו לשיעורים שונים.
למערך שיעור: מפת האוצר שלי

השנה הקרובה תיפתח על רקע אירועי השנה החולפת: הקורונה והלמידה מרחוק, המלחמה והאלימות בין יהודים וערבים. חשוב שנשאל את עצמנו איך השפיעו האירועים האלו על הקשר שלנו המורות/ים עם ההורים? מה נרצה לשמר? ומה נרצה לשנות?

וכמובן כמו בכל שנה "רגילה" גם הפעם אנחנו עסוקות/ים בשאלות: איך לפתוח את השנה עם ההורים? איזה סוג של קשר אנחנו רוצות/ים עם ההורים? האם אנחנו רוצות/ים בשותפות איתם? שיהיו מעורבים אבל שלא יתערבו? ואיך נתכנן את אסיפת ההורים הראשונה? בין אם זו כיתה חדשה עבורנו ובין אם המשכנו עם אותה כיתה, פתיחת השנה היא הזדמנות נהדרת לרענון ולחיזוק הקשר עם ההורים.

במפגש נכוון את עדשת הזום לקשר עם ההורים לאורך השנה ובפרט בפתיחת השנה, שבה נקבעות נורמות התקשורת, ומונח הבסיס לקשר של אמון למהלך השנה כולה. נבין את המורכבות שבקשר עם ההורים במיוחד על רקע השנה הספציפית הזאת, ונקבל כלים וטיפים איך להתנהל עמה.

מנחות: ד"ר חגית גור-זיו, מרצה באוניברסיטת ת"א, מנחה ומפתחת תכניות לחינוך ביקורתי, דמוקרטי ושוויוני.
ענת מן, MBA, מרצה, מנחת קבוצות ומדריכת הורים.

תאריך: 19/8/2021 יום חמישי
שעות: 09:30-11:00
איפה? בזום (הכניסה באמצעות קישור שיישלח אליכן/ם)
מחיר המפגש: 30 ש"ח

להרשמה ולתשלום

חברה שוויונית זקוקה לשוויון הזדמנויות בחינוך!

אנחנו זקוקות לתמיכתך כדי להמשיך לחזק ולהרחיב את מעגלי המחנכות/ים הפועלות/ים למען חברה טובה ושוויונית יותר דרך החינוך, ובו בזמן לתת לתלמידים/ות של קדמה את הכלים והתקווה שהם/ן צריכים/ות כדי לבנות לעצמם/ן ולקהילות שלהם/ן עתיד טוב יותר.

אנחנו מזמינות אותך להקדיש את התמיכה שלך למי שתבחר/י. לאחר התשלום אפשר לכתוב הקדשה ואת השם של מי שההקדשה מיועדת לו/ה. איך זה מפורסם? אפשר להתרשםבקישור הזה.

הצטרף, הצטרפי לקהילה של קדמה! הקהילה שלנו מיועדת לא/נשים כמוך שמודאגים/ות היום, יותר מתמיד, מהפערים החינוכיים ושואפים/ות שישראל תהיה חברה המבוססת על עקרונות של צדק ושוויון.

אני רוצה לתמוך בקדמה ולהקדיש את התמיכה שלי!

הצטרפו לקהילה של קדמה וקבלו את העלון למורה עם אג'נדה:  

לקבלת העלון בווטסאפ
לקבלת העלון במייל

עמותת קדמה לקידום השוויון בחינוך ובחברה בישראל

קדמה היא עמותה חינוכית-חברתית הפועלת למען השוויון והצדק החברתי בישראל בדרך של חינוך. העמותה מלווה ותומכת בבתי ספר הפועלים בקהילה עם רמת חינוך גבוהה, עם זיקת למסורת ולתרבות של התלמידים, ועם תפיסת עולם חברתית-שוויונית. כמו כן, העמותה מפתחת חומרי למידה עם אג’נדה של צדק חברתי, ומכשירה מורות/ים המאמינות/ים בשינוי חברתי בדרך של חינוך.