התמרה- הובלת תהליכים ארגוניים

התמרה- "בוא תלמד להיכשל"

אוקטובר 2013

שלום רב,

לאורך הזמן אנו מעלים תכנים- לעיתים משולחנה של גלית ולעיתים משולחנו של צדוק.

חלקכם יודע שאנו זוג נשוי המנהל במשותף את התמרה- הובלת תהליכים ארגוניים . 

מעתה, כדי לפשט, נציג מי כותב את התוכן שמתפרסם בניוזלטר שאתם קוראים...

והפעם , משולחנו של  צדוק....

בוא תלמד.... להיכשל!

תארו לכם שלטי חוצות המזמינים אתכם בגאון להירשם לקורס שילמד אתכם כיצד להיכשל, ועוד לשלם על כך כסף, כאשר הכוכבית באה ואומרת "אין ערובה להצלחת התהליך"....

הייתם נענים להזמנה?

הייתם נרשמים?

חזיז ורעם, להיכשל? מי רוצה להיכשל? הרי זה אבסורד, כולם רוצים להצליח, הלא כן? כן כמובן, בעוד כולם מלאי כוונה כנה להצליח, הסטטיסטיקה באה ומראה לנו דווקא שהרוב המוחלט חווה דווקא כישלון אחר כישלון ונשאר מתוסכל. לא כדאי לפחות ללמוד כיצד להיכשל נכון? לעשות את זה "כמו שצריך"?

כמה מחשבות

פעם ביקרתי בשוק בצלאל התל-אביבי מנוחתו עדן. כירושלמי בן ירושלמי הגם ששוק מחנה יהודה לא היה בדיוק נופת צופים, החוויה הייתה איך לומר זאת בזהירות, הטביעה את חותמה. אחד המשפטים שהיו שגורים בפי הסוחרים היה " בזול בזול, אנחנו גנבנו בשבילכם".

רוצה לומר, יש מי שעשה כבר את העבודה השחורה, בואו ותיהנו מהבנפיט. זו לא חכמה גדולה להיכשל ככה סתם, עובדה היא שלצערי "השוק" מוצף בכאלו שנכשלו ונכשלים, כיוון שלא השכילו ליחס לעצמם את הבנפיט שסוחרי "שוק ההצלחות" נותנים להם בזיל הזול.

כולם, הרבה מספור, רוצים ללמד פחות או יותר את כולם איך להצליח. כולם גם יודעים יפה מאוד לשנן את כל האמרות הנכונות בכל הווריאציות הקימות שאומרות בגדול משפט מהסוג הזה "כשלון הוא חלק מההצלחה". אינני יכול שלא להסכים עם רוח הדברים, ברם אני מוצא טעם להבחנה בין כשלון לבין הלמידה כיצד להיכשל.

הכישלון איננו יתום, דווקא לכישלון יש אבות רבים וכאן מתחילה הלמידה כיצד להיכשל.

כולנו מכירים מי שכיום מוגדרים כמצליחנים וירטואוזים ובעברם חוו התרסקויות; הם הם סוחרי שוק בצלאל "שגנבו" עבורנו. צא ולמד, אל תלמד מהם כיצד הצליחו, למד מהם כיצד נכשלו.

למידה זו עשויה להיות לשון המאזניים, הבדל זה הוא חד כתער ולעיתים זה כל מה שצריך כדי למנוע התרסקות. שימו לב, אינני מדבר כלל על הצלחה, הלמידה תמנע ממך התרסקות, יתכן ותיכשל וזה אפילו בסדר לחוות כישלון, אבל באמת שאין צורך לחוות התרסקות, שם העניינים קצת יותר מסובכים.

מי מכם המנוי דרך קבע על תפוצת התכנים שאנו שולחים וקורא דרך קבע את הניוזלטר, יכול בודאי להיזכר בניוזלטר שכותרתו הייתה "יציאת מצריים".

שם דברנו על המציאות הכואבת שכנראה לא מן הנמנע שאדם יחווה התרסקות (כיניתי זאת "כישלון מפואר") על מנת "שירד לו האסימון", ומשם הוא יתחיל את "יציאת מצריים" הפרטית שלו לתהליך שיקום מפרך. ללמוד איך להיכשל זו בדיוק "התרופה" של היום שלפני, תהליך מניעתי, גם אם הוא בגדר לא מודע.

אם תלמד איך להיכשל מנוי וגמור שלא תגיע לידי הצורך לבצע "יציאת מצריים". זה מה שעשוי להוות את הקו המפריד בין כישלון להצלחה, ומהי הצלחה אם כבר מדברים? עזבו, זה לפעם אחרת.... הצלחה תהיה, אם הבנתם את הכוכבית בשלט החוצות ......

 

התעדכנו....התחדשנו...

האתר החדש של התמרה עלה - WWW.HATMARA.ORG.IL

ובנוסף, לשרותכם פתחתנו

דף הפייסבוק להתמרה 

אתם מוזמנים להיכנס ולהתעדכן. 


פתחנו עבורכם קבוצות בפייסבוק לפי תחומי עשייה בולטים :

ממוני אנרגיה

מגדר

יחסי עבודה  


אתם מוזמנים להצטרף ולהתעדכן.