{{preheader}}

יום שישי | 20.8.2021

בדיקה עד הבית

לקראת פתיחת שנת הלימודים יתקיים מבצע בדיקות סרולוגיות לילדים בגילאי 3-12. בשער הנגב אנחנו מבינים את החשיבות המכרעת שיש לבדיקות, שיכולות להגדיל באופן משמעותי את איתור הילדים עם הנוגדנים ולכן, בעבודה אינטנסיבית ומהירה, הצליחה הנהלת המועצה להקים מתחם בדיקות סרולוגיות בכל ישוב בשער הנגב, כך לא תצטרכו לצאת מהישוב על מנת לבדוק את ילדיכם. זהו הישג משמעותי אליו שותפים גם פיקוד העורף והנהלות היישובים ואני מקווה שהוא יביא לכך שיותר ויותר הורים יבחרו לבדוק את ילדיהם לנוגדני קורונה. מדובר בדקירה קטנה באצבע והתשובות מתקבלות רבע שעה לאחר מכן. על פי ההערכות של גורמי משרד הבריאות כ- 20% מהילדים בטווח הגילאים המדובר נושאים נוגדנים לקורונה. ילד שיאותרו לו נוגדנים יקבל תו ירוק שמקנה פטור מבידוד בעת חשיפה לחולה מאומת. ככל שנצליח לאתר כמה שיותר ילדים עם נוגדנים בשער הנגב, כך נצליח לשמור על שגרה ורציפות לימודית בבתי הספר. אני מפציר בכל תושבי המועצה, לנצל את ההישג שלנו- להגיע למתחמים שפרוסים בכל ישוב וישוב בשער הנגב ואולי כך נגדיל את מספר הילדים בעלי תו ירוק במועצה ונשמור על שגרת לימודים ברוכה. הבדיקות תתקיימנה ביישובי שער הנגב בימים ראשון ושני הקרובים (22.8-23.8) בין השעות 14:00-20:00. ניתן להגיע רק ברישום מראש. מהרו להירשם דרך הישוב.

עוד מביקורי השבוע

במהלך השבוע האחרון פגשתי את שר התיירות יואל רזבוזוב, מרב מיכאלי שרת התחבורה, אורנה ברביבאי שרת הכלכלה ושר הרווחה מאיר כהן. בארבע הפגישות הללו שוחחתי עם השרים על ההצלחות הגדולות שלנו בשער הנגב ועל הפערים שנוצרו אחרי שנתיים ללא תקציב- מה האתגרים ומה אנחנו חייבים לקדם במיידי. מאז הוקמה הממשלה אני מקפיד לעבוד עם כל שרי ושרות הממשלה וועדות הכנסת- להביא אותם לשער הנגב, שיכירו את המועצה ויישוביה וכמובן לקדם מול המשרדים עליהם הם אמונים, את הנושאים הבוערים לנו. אנחנו נמצאים אחרי תקופה של שנתיים בהן חווינו חוסר יציבות ביטחונית, חוסר יציבות שלטוני וקיפאון תקציבי. תוכניות רבות נעצרו ללא תקצוב וכעת עלינו לדאוג לא רק להפשיר את התוכניות אלא גם לעדכן, לשדרג ולדחוף אותן במהירות האפשרית קדימה לכדי ביצוע. לשמחתי כל השרים והשרות שנפגשתי איתם עד כה (וזה לא מעט) הביעו נכונות לסייע לנו להוציא לפועל תוכניות חשובות- הקמת מתחם הייטק משותף עם שדרות, הגדלת תקציבים לצח"י, קידום התוכניות להסדרת צומת גבים ועוד. בחלק מהמקרים אנחנו כבר בתהליכים מתקדמים מאוד. בשבועות הקרובים עוד ועוד שרים יגיעו אלינו. כמו תמיד, אמשיך לעדכן בהתפתחויות החשובות.

לקראת שנת הלימודים

בשבועות האחרונים אנחנו נמצאים בתוך תהליך הערכות לשנת הלימודים תשפ"ב, הבאה עלינו לטובה. אמנם אנחנו לא יודעים באיזה אופן יוחלט על פתיחת שנת הלימודים, אך חשוב לנו לעשות את הכל כדי להיות מוכנים- פיזית ומערכתית, לפתיחת השנה וקליטת התלמידים אחרי חופש גדול שונה ותקופה ארוכה של העדר שגרה. בחודש האחרון אנחנו משקיעים מעל למיליון וחצי ₪ בתוך קרית החינוך- צביעה מחדש, גני שעשועים, ריצוף, שיפוץ ועוד. הכל כדי שהילדים שלנו יהיו שמחים יותר ובטוחים יותר. בשבוע האחרון קיימנו ישיבה עם כל מנהלי המסגרות במועצה, ובשבוע הבא יתקיימו ישיבות של כל הצוותים החינוכיים על מנת לוודא שכולם מוכנים וערוכים. קיימנו פגישת זום עם הורי המועצה מגיל לידה ועד 18, ענינו על כל שאלה ודנו עם ההורים בכל נושא שעליו ביקשו לדון. אני שמח לבשר שבשנה הקרובה ולראשונה מזה שנים רבות, מספר התלמידים בשכבה ז' מקהילת שער הנגב, יעלה על 65% מהשכבה. עד לפני שלוש שנים עמד האחוז על 37%. מדובר בעליה משנה שעברה, שמתגבשת למגמה קבועה. למרות כל האתגרים ולמרות אי הוודאות אני בטוח שהולכת להיות לנו שנת לימודים פוריה ומוצלחת במיוחד.

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מועצה אזורית שער הנגב

אירועי חודש אוגוסט בשער הנגב