{{preheader}}

יום שישי | 15.10.2021

הכיתה הירוקה

אני שמח לעדכן כי לאחר עבודה שלנו מול משרדי הבריאות והחינוך, מועצה אזורית שער הנגב נכנסה לפעימה הראשונה של מתווה הכיתה הירוקה בבתי הספר היסודיים. משמעות הדבר היא בראש ובראשונה, החזרת הרציפות הלימודית לתלמידים. על פי המתווה, ילדים בכיתה בה ימצא חולה, לא יחויבו בבידוד אלא יוכלו להמשיך את הלימודים כרגיל, בתנאי שהתלמידים יבצעו בדיקת קורונה ביום החשיפה, בדיקות אנטיגן במהלך כל בוקר במהלך שבוע ובדיקת קורונה נוספת בסיום השבוע. נכון לעכשיו, המודל יחול רק על בתי הספר היסודיים "קשת" ו"אלונים", בתקווה שבעתיד הקרוב יתרחב גם לגני הילדים. חשוב לי לציין שבשלב זה הפטור מבידוד חל רק בשעות בית הספר ואינו תקף על פעילות החינוך החברתי בישובים, החוגים וההסתובבות בישוב אחר הצהרים. בנוסף, כשירות עבור ההורים ובני הנוער, ניידת חיסונים תגיע בשבוע הבא לבית הספר התיכון ותאפשר לכל מי שירצה בכך מגיל 12 ומעלה להתחסן- בכפוף לאישור ההורים כמובן.

עלינו כהורים לגלות אחריות גדולה- להמשך הרציפות הלימודית, לבריאות ילדינו, לבריאות הקהילה ולהצלחת המתווה בשער הנגב. אני רוצה להודות ליגאל דדיה, מנהל מחלקת החינוך, למנהלים ולצוותים בבתי הספר ושפועלים כל העת לטובת ילדינו ובריאותם- הנפשית והפיזית.

חוסן בכל מיני דרכים

כמו שרובכם בוודאי יודעים, מרכז החוסן שער הנגב מוביל בשנים האחרונות את תחומי ההתמודדות של הנפש. מרכז החוסן שלנו הוא בעל שם עולמי גם בגלל איכות הטיפולים ואופיים, אבל גם בזכות הדרך בה אנו בוחרים לטפל. בשנים האחרונות, מרכז החוסן משקיע משאבים רבים לפיתוח כלים להתמודדות על פי הצרכים של התושבים. החשיבה הזו מייצרת לנו סדנאות ומפגשים רבים, שמאפשרים הגעה לכל קהילת שער הנגב, יחד עם פיתוח מיומנויות אחרות ואולי אפילו תחביב חדש. בשבוע האחרון חזרה קבוצת הריצה המפורסמת שלנו "רצים אל החוסן" מפגרת הקיץ. מדובר בקבוצה איכותית של תושבי שער הנגב, שמפעיל מרכז החוסן בשיתוף עמותת הספורט שלנו. יחד המשתתפים לא רק רצים ומתאמנים אלא גם מקבלים כלים להתמודדות אישית עם אתגרים. גם סדנת הגלישה של מרכז החוסן ומרכז הצעירים שלנו יוצאת למחזור נוסף. דרך רכישה של מיומנות גלישה וגלישה יחד כקבוצה בים, המשתתפים מעבדים חויות מהשירות הצבאי והתמודדויות מורכבות נוספות. אלו רק שתי דוגמאות, מיוחדות במינן, שזמינות לתושבי שער הנגב בלבד. אני מודה למרכז החוסן על היצירתיות והעבודה הבלתי פוסקת למען תושבי שער הנגב וכמובן מזמין את כולכם להירשם לאחת הפעילויות אותן ניתן למצוא באתר המועצה בכל העת.

הדולפינים חוזרים

השנה החלטנו להחזיר את מסורת הדולפינים- מאיץ ליוזמות בקהילות שער הנגב. אני מזמין את כל מי שמחזיק ברעיון, יוזמה או חלום שיכול לשנות את המציאות בקהילות של שער הנגב, להגיש מועמדות. המועצה תדאג לכם לתוכנית הכשרה מקצועית כמו גם סביבה תומכת וקרקע מפרה להפיכת החלום למציאות. התוכנית שנבנתה במיוחד לתושבי שער הנגב, כוללת 14 מפגשי הדרכה קבוצתיים, מנטור אישי וקבוצתי, חיבור לגורמים או שותפים פוטנציאלים ועוד. לאורך השנים הקהילות שלנו בשער הנגב, התפתחו והשתדרגו בזכות יוזמות של אנשים פרטיים שהפכו לנכסים קהילתיים. הדולפינים היא ההזדמנות שלכם להיות אלו שיעצבו את הקהילה שלכם בעתיד. אל תפספסו את ההזדמנות. אנחנו מחכים לכם.

לפרטים נוספים על התוכנית

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מועצה אזורית שער הנגב

אירועי חודש אוקטובר במועצה