{{preheader}}

יום שישי | 11.3.2022

מדברים חינוך

בראשית השבוע קיימנו את האקתון הדו רובדי בחינוך. שמחתי לראות את עשרות האנשים שבאו לקחת חלק בבנייה וחיזוק ערכי החינוך בישובים. שמחתי על הנציגות הנאה מכל ישוב אבל הכי ריגש אותי לראות שבסופו של דבר לכולם יש מכנה משותף אחד – כולנו מחויבים לחינוך בשער הנגב והוא ערך מוביל של המועצה והנהגות הישובים. כולנו מגויסים לעתיד ילדינו. בהאקתון יצרנו שתי קבוצות עבודה – חינוך חברתי וחינוך גיל הרך. בסיום העבודה החלטנו יחד על נושאים שבהם נעסוק בתקופה הקרובה- הכשרה ופיתוח כוח אדם, גרעין חריש, הגדרה של רכזי החינוך החברתי בישובים ובחינת הפעלת מסגרת חינוכית מועצתית לילדים ונוער שכרגע אינם חלק מהחינוך החברתי בישובים. ההאתקון הוא חלק מיישום מסקנות התהליך האסטרטגי החינוכי. שיתוף הפעולה בין הגורמים המקצועיים במועצה, הנהלת הישובים והתושבים הוא המתכון לקהילה חזקה ומלוכדת יותר, וזו הקהילה שלנו בשער הנגב.

בין שער הנגב לאוקראינה

לאור מצב המלחמה באירופה, זה כבר השבוע השלישי, החלטנו שאנחנו בשער הנגב לא יכולים לעמוד מנגד. בשבוע האחרון נרתמנו, תושבים יחד עם מחלקות במועצה, לסיוע במספר דרכים שונות. ביוזמה של תלמידי שכבה ח' בבית החינוך ובשיתוף מחלקת הגיל הרך והחינוך החברתי, נאספו במהלך השבוע כמויות אדירות של ציוד לטובת הפליטים האוקראינים- ציוד חורף, ציוד היגיינה ועוד. ביום חמישי האחרון, המשלוח יצא לדרכו כשהסוכנות היהודית תעביר אותו לפליטי אוקראינה על גבול פולין. בנוסף, תלמידי שכבה ז' בבית החינוך שלנו אספו ציוד לפורים, משחקים וצעצועים לטובת ילדי בית היתומים "עלומים" מאוקראינה, שהגיעו בראשית השבוע ארצה.

אני עומד בקשר עם החטיבה להתיישבות והתנועה הקיבוצית כדי לקדם אפשרות לקליטה של ״בית ראשון במולדת״ ביישובי שער הנגב, כ-100 משפחות של עולים חדשים מאוקראינה. ההחלטה תלויה באישור ממשלת ישראל ואני מקווה שתתקבל כבר בימים הקרובים. לצערי החוויה של להיות פליט בתוך ארצנו אינה זרה לנו והסבל שאנו רואים באוקראינה הוא סבל שקהילת שער הנגב לא יכולה להישאר אדישה אליו. ואכן, הוכחנו שקהילת שער הנגב, היא קהילה חמה וסולידרית. אני מודה לכל מי שלקח חלק- הנהלות הישובים, מחלקת התחבורה, אגף החינוך ומחלקת הגיל הרך, התלמידים וכמובן לכל התושבים שתרמו למען הפליטים.

אירוח מפעל הפיס

ביום רביעי אירחנו במועצה את יו"ר מפעל הפיס, אביגדור יצחקי, ונציגי המטה שלו. הצגתי לו את הנעשה ברחבי המועצה ובישובים. שוחחנו על האתגרים וההצלחות וכמה התמיכה של מפעל הפיס מסייעת לנו לצמוח, להנגיש וליעל את שירותי המועצה. בהמשך יצאנו לסיור ברחבי המועצה. ביקרנו במרכז ההידרותרפי, במועדון "יחדיו", ב- SOUTHUP (החממה הטכנולוגית שער הנגב) וכמובן במרכז הצעירים והספורט שמפעל הפיס היה שותף בבניתו ונמצא לקראת פתיחה קרובה. אביגדור יצחקי התרשם עמוקות מהמעטפת ההוליסטית שבנינו לתושבי מועצה. הוא הבהיר כי הוא שותף לחזון שלנו ומחויב לפיתוח ולצמיחה של שער הנגב. הודיתי לו ולמפעל הפיס על החיבוק והתמיכה לאורך השנים- בעת שיגרה וחירום וכמובן סיכמנו על המשך עבודה משותפת בפרויקטים שונים וחדשים.

הנשים המובילות שלנו

במסגרת יום האישה הבינלאומי שחל השבוע, ערכנו אמש באולם בדורות את ערב ההוקרה לנשים מובילות ופורצות דרך במועצה ע"ש מרוה מיזלס ז"ל. התרגשתי לראות האולם שהיה מלא בתושבים מכל הגילים ומכל הישובים. השנה בחרה הועדה שלוש נשים שההשפעה שלהן על הקהילה שלנו בשער הנגב, היתה גדולה ומשמעותית- צביה בר נתן (ברור חיל), סימונה סער (גבים) ועילית פז (ניר עם). סיימנו את הערב בהופעה של יובל דיין המוכשרת. אני רוצה להודות למשפחת מיזלס היקרה, על שכיבדו אותנו בנוכחותם. להדס טריקי לוי, יועצת לקידום מעמד האישה, לוועדה הבוחרת, למתנ"ס ומחלקת תרבות על הסיוע, ולכל התושבים שהגיעו איתנו לחגוג את העשייה של הנשים הנהדרות בשער הנגב.

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מועצה אזורית שער הנגב

אירועי חודש מרץ במועצה