עלון מידע מקוון לחינוך ולדורף ואנתרופוסופיה בישראל

                                              מופץ חינם | גיליון מספר 85, 11.02.14

                   שתף בפייסבוק

 

<<אל תפספס את התמונות = לחץ על Display images בראש תוכנת הדוא"ל שלך>>


ספר של שטיינר בערוץ 2: משה אבגי עושה אאוטינג לתנועת המשולש החברתי

לאחר שנתיים של העמקה פנימה, תנועת המשולש החברתי מתחילה לצאת אל העולם. והיא עושה את זה בגדול

  
קל היה לפספס את נאומו של השחקן משה אבגי בהפגנה הכושלת שהתקיימה בכיכר רבין ב-18.1.14, שנערכה מתוך כוונה לעורר את המחאה החברתית ולהחזיר את האזרחים לרחובות. אך חברי תנועת המשולש החברתי שמעו, ביחד עם דבריו של אבגי, את משק כנפי ההסטוריה. אבגי, שחקן הקלנוע העסוק בישראל, הפך בשנים האחרונות לאחד מהדוברים הברורים נגד השיטה ולמרואיין פופולארי בתוכניות בידור ואירוח. אך נאומו הפעם היה אחר; בכתיבתו השתתף יובל אלעד, מיסד תנועת המשולש החברתי, והתוכן שלו הכיל, לצד מחאה, גם אלטרנטיבה. יומיים אחר כך הוזמן אבגי לתוכנית "מדברים על זה" (ערוץ 2), ושם הוא חשף לראשונה את הקשר שלו לתנועת המשולש החברתי וניסה להסביר למראיינים קצרי הרוח את משנתו החברתית של רודולף שטיינר (לצפייה בראיון המלא, המשולש מוזכר החל מהדקה ה-3:55).

  
רבים מחברי תנועת המשולש החברתי זעו באי נוחות בכסאם כאשר משה אבגי דיבר בפריים טיים על "עקרי הבעיה החברתית ופתרונה" תוך שהוא מנופף בספרון של שטיינר. אולם לדברי יובל אלעד, תחושה זו היא טבעית. "אני חושב שזה טבעי ומובן, שכאשר מישהו מפורסם מדבר בטלוויזיה באופן גלוי על טקסט שבמשך שנתיים ישבת וניתחת כל משפט בו, תרגיש אי-נוחות מסוימת. יכול להיות גם שפורמט של ראיון בן כמה דקות בתוכנית אירוח, שבו המראיינים רוצים להביא כותרת בראיון קצר ושטחי, אינו הפורמט האידיאלי למסר שלנו. ובוודאי שאנחנו צריכים לחדד את המסרים שלנו. זאת העבודה שלנו עכשיו".

יובל מספר שהקשר עם אבגי החל לפני כחודשיים, לאחר שצפה בראיון איתו בתוכנית בידור בערוץ 10, שם אבגי התעלם מהאווירה הצינית ויצא בנאום חוצב להבות על מצבה של החברה הישראלית.
 
"באותו רגע הרגשתי צורך אדיר לדבר איתו ולספר על התנועה שלנו, וזה מה שעשיתי", מספר יובל. מהר מאוד נוצרה בינינו פגישה, מפגש אמיתי שבו החיבור היה מהיר וטבעי כאילו הוא היה שם מאז ומעולם. מאותו הרגע אנחנו בתהליך מתמשך של למידה משותפת, העמקה, פגישות עם פעילים שונים בתוך התנועה, הכרות עם תחומים שונים של השילוש, דיונים סביב מאמרים מקצועיים. הראיונות בתקשורת והנאום בהפגנה היו ניסוי כלים ראשוני, ויש לנו לא מעט תוכניות לעתיד."

המפגש בין אבגי ליובל מסמל אולי יותר מכל את השלב החדש שבו נמצאת תנועת המשולש החברתי: יציאה החוצה, אל העולם. שלב זה מגיע לאחר שנתיים של עבודה שביצעו פעילי התנועה בהכנת התשתית הרעיונית והארגונית של התנועה (עוד על מבנה התנועה כאן). שנתיים אלה נחתמו בכנס חברים ארצי שנערך בחנוכה אשתקד, וכעת מופנית פעילות הארגון אל החוץ. וכעומק התנועה פנימה, כך עצמתה של היציאה החוצה; משה אבגי הוא סימבול ליכולתה של התנועה להשפיע על השיח הציבורי, אך היא אינה מסתפקת בזה. בראשון למרץ תחנוך התנועה את המיזם הכלכלי הראשון שלה: מכוורת ביו-דינאמית בקיבוץ הרדוף. תהיה זו גם המכוורת הביו-דינאמית הראשונה בישראל. יובל מקווה שהמכוורת, שאת הקמתה מוביל יוסי אוד, ראש התחום הכלכלי בתנועה ובעל סטודיו לדבוראות ונגרות, היא הסנונית הראשונה בפרויקט מכוורות ביו-דינאמיות רחב היקף, שישיב את הדבורים לטבע ואולי גם ייצר הכנסה לתנועה. גם האיבר הרוחני של התנועה ישמיע את קולו בשנה הקרובה: בהובלתה של שרית יעקוב יאספו חברי הגוף הרוחני את החומרים שעובדו על ידי צוותי הבסיס בשנה וחצי האחרונות לכדי ספר שיציג את עקרונות תנועת המשולש החברתי בהתאמה למציאות חיינו כאן ועכשיו. הגוף הפוליטי, אותו מוביל יובל, יתמקד בניסוח ניירות עמדה שיתייחסו לנושאים חברתיים ספציפיים ואקטואלים. משם תוביל הדרך ליישום תוכניות בשטח.

לשיא זמני של היציאה החוצה תגיע התנועה בכנס ארצי שייערך ב-24 ליולי, ככל הנראה באזור המרכז. לכנס יגיע גם פול מקאי, יו"ר החברה האנתרופוסופית העולמית, נשיא חברת weleda, ממובילי השילוש החברתי בעולם ותומך נלהב של תנועת המשולש החברתי. בכנס הזה תנסה התנועה לחשוף את החזון שלה לקהל גדול ככל שניתן.

פול מקאיי                      יובל אלעד

היציאה המרשימה החוצה של תנועת המשולש, בשלושה ערוצים במקביל, מתאפשרת הודות לעבודת העומק שביצעה התנועה בשנתיים האחרונות. העומק הזה, יודע יובל, הוא גם מה שישמור על התנועה לאורך זמן. "היציאה החוצה מאוד עוזרת לנו להתחדד ולברר את דעותינו, אבל היא חייבת בכל פעם לחזור פנימה. אם רק נישאר בחוץ, זה ייגמר מאוד מהר".

לסיום מספר יובל שבימים אלה יוצאת התנועה בסבב שני של גיוס חברים ופעילים, שיתמכו בתנועה בצורה פאסיבית או ייקחו חלק באחת מפעילויות התנועה. המעוניינים יכולים להירשם כאן, ובכך לקחת חלק בשינוי החברה בישראל מתוך האנתרופוסופיה.

נועם שרון

 

 דבר המפרסם (דרושים, הודעות, ארועים, מוצרים)  


 

 

 


 

קורות חיים יש לשלוח ל:info@antro-tlv.org או להתקשר: 072-2422999

 


 

פנייה למטפלים 
מפגש סוף שבוע למטפלים - 21-22 לפברואר בהרדוף
 
טיפול נפשי כתהליך התערבות בקארמה
מורים: הגר דרור מליניאק, יפתח בן-אהרון, זכריה וולף, דוד מליניאק
 
לפרטים ולאתר לחצו כאן
להרשמה לחצו כאן

 


 

 

 

נותרו מקומות ספורים! מהרו להירשם!

 


 

לפרטים נוספים והרשמה לחצו על התמונה

 


 "הקרקס של סבתא פשקה" 

22.2 יום שבת ב11:00 בתיאטרון המלה בהרדוף (במסגרת מנוי הצגות ונפלאות בשבתות)
החל מגיל 4
עלות כרטיס: 40 ש"ח (עלות מנוי 160 ש"ח ל5 הצגות)
סיפור צבעוני על זוג פולני וקרקס ציוני. סיפור עלייתם השובב של בונק הליצן הציוני הראשון ופשקה אהובתו

להזמנת כרטיסים 04-9058511
 


 

  


 

  אדם עולם הוא בית הוצאה לאור הפועל לקידום התרבות, החינוך והחברה בישראל ברוח תפיסת העולם האנתרופוסופית. 

הוצאת אדם עולם פועלת מזה 5 שנים ומטרתה לשרת את קהילת חינוך ולדורף והאנתרופוסופיה בישראל באמצעות העמדת אמצעי תקשורת מודפסים ודיגיטאליים.

 

 

להזמנת אדם עולם להזמנת אדם צעיר להרשמה לאיגרת

לפרסום במגזין אדם עולם, אתר אנתרופוסופיה בישראל והאיגרת צרו קשר  ads@adamolam.com


הגיליון הבא של האיגרת ישלח ביום שלישי, 18.02.2014, בשעות הערב

חומרים נא לשלוח עד יום שני 17.02.14 בשעה 18:00

com.להתראות בגיליון הבא.www