{{preheader}}

יום שישי | 29.4.2022

בין שואה לתקומה

אנחנו נמצאים בשבוע שמבטא הלכה למעשה את תכליתה של מדינת ישראל – משואה לגבורה ומזיכרון הנופלים לעצמאות המדינה. יגאל אלון, מפקד הפלמ"ח, אמר: "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל". דבריו מקבלים משנה תוקף במיוחד בימינו. רק אם נזכור את ההיסטוריה של עמנו, נדע להעריך את חשיבות קיומה של מדינת ישראל ולשמור עליה. התרגשתי לראות כי בכל יישוב במועצה התכנסו רבים, מילדים עד מבוגרים, לשמוע עדויות של ניצולי שואה, ולהעביר את הזיכרון והסיפורים מדור לדור.

השתתפתי אתמול בטקסי יום השואה המרגשים בבתי הספר בקרית החינוך, הייתי גאה לעמוד שם ולראות את האופן בו הנוער שלנו מתייחס לנושא השואה והשיח של הילדים עם ותיקי המועצה- ניצולי השואה, גאה שאלו הם ילדינו.

מים לחקלאות שער הנגב

אני שמח לבשר שהשבוע נחתם הסכם להקמת תאגיד מים אזורי לחקלאי שער הנגב יחד עם רשות המים ויישובי המועצה. הקמת התאגיד היא חלק מתהליך אזורי לחיזוק החקלאות באזורנו אל מול האתגרים האזוריים והגלובליים. זהו הישג משמעותי שיוצא לפועל בתום מספר שנים של הידברות ומאמצים משותפים של המועצה והיישובים. השותפות שנרקמה בין יישובי המועצה היא צעד משמעותי קדימה לעתיד משותף לחקלאות האזור. ההסכם מאפשר לנו לפתח תשתיות מים בצורה טובה יותר ובאופן שיאפשר קבלת מים בכמויות משמעותיות מהמרכז דרומה. כעת אנו ניגשים לשלב הבא – הכנת תוכנית פיתוח לקו מים חדש והרחבת מאגרי המים.

התחדשות בחינוך

בסימן התחדשות ופריחה, במהלך חופשת הפסח התבצעו שדרוגים רבים בחצר בית הספר היסודי אלונים. במהלך הקיץ יתקיימו עבודות גם בחצר בית הספר קשת עם סיום הקמת המבנה השלישי והאחרון במתחם.

אני רואה חשיבות רבה, שהסביבה בה מבלים ילדינו מרבית מהיום שלהם תהיה נעימה ובטוחה. לכן במהלך חול המועד חידשנו את מתקני הספורט עם סלים ושערים חדשים וכן הותקן דשא סינטטי ברחבי החצר ולאורך הכניסה – תהנו לכם ילדי בית הספר אלונים!

עוד בשורה חשובה בתחום החינוך היא יוזמה חדשה שיוצאת לדרך ותחל בשנת הלימודים הבאה - "גימנסיית גיבורים" החלה כרעיון לפני כחצי שנה על ידי מורה וגמלאית מבית החינוך. כפיילוט ראשוני לגיל השלישי, כיתת גמנסיית גיבורים תהיה כיתה בתוך שכבה שתלמד אחת לשבוע עם מחזור י"א, הכיתה תהווה חלק בלתי נפרד מהפעילויות השונות שהשכבה תיקח בהם חלק ויהנו ממגוון רחב של למידה עיונית והתנסותית. אני חושב שזו יוזמה ערכית וחשובה כל כך, הפרויקט נבנה בחשיבה מעמיקה ביחד עם "יחדיו". בנימה אישית אני רוצה לומר לדליה בהרב ודן אלגרנטי מבית החינוך כל הכבוד על היוזמה יחד עם צוות ההנהלה של בית חינוך ולמנהל אגף החינוך יגאל דדיה.

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מועצה אזורית שער הנגב

אירועי חודש מרץ במועצה