{{preheader}}

יום שישי | 10.6.2022

חינוך

בשבוע האחרון עלה לו מחדש השיח הציבורי בנושא בית החינוך שלנו בשער הנגב. אמנם השיח עלה מחדש השבוע אך חשוב לי להבהיר – בחודשים האחרונים אנו פועלים רבות על מנת להביא לתיקונים הנדרשים בבית החינוך שלנו. אין יום שאנו לא עוסקים בזה בדגש על תחושת המוגנות, חיזוק הצוותים, יצירת הנהלה פעילה ומתפקדת ובניית האמון מחדש בין הצוותים, הקהילה והמועצה. לקראת סיומה של שנת הלימודים ובמבט צופה לשנה הבאה חשוב לי לשתף אותכם במספר הישגים משמעותיים בנושא זה.

את השנה הקרובה נפתח עם כ – 180 תלמדים שיעלו לשכבה ז' שיתחלקו ל – 6 כיתות. מתוכם 153 יהיו בוגרי בית הספר אלונים, 5 מצטיינים בתחומי ספורט ואומנויות מרשויות האזור, 12 מהמועצה האזורית לכיש ו - 3 תלמידים נוספים מהמועצה האזורית שדות נגב. עוד ייתכנו שינויים במספרים לכאן או לכאן אבל המגמה ברורה . כיום לשם השוואה יש בשכבות העליונות ממוצע של 240 ילדים עם 8 כיתות בשכבה ומתוכם כ – 80 תלמידים מהמועצה האזורית לכיש ועוד מספר לא מבוטל של ילדים מהמועצה האזורית שדות נגב. זו בשורה דרמטית שתאפשר לנו לייצר אקלים חינוכי אינטימי יותר, חיבור לקהילה ולמקום וראייה 360 של הילדים עם המערכות הקהילתיות של המועצה והיישובים. מדובר בשינוי מדיניות שהמועצה ובית החינוך גיבשו לפני כעשור, מדיניות שאולי היתה נכונה אז, אך הביאה אותנו לסיטואציה המורכבת שאנו נמצאים בה היום.

בנושא הנהלת בית הספר נבחרה סגנית מנהל לחטיבה העליונה שתיכנס לתפקידה בעוד כשבועיים. הודעה מסודרת ופירוט על המועמדת שנבחרה תצא בשבוע הבא עם סיום ההליכים הפורמליים הקשורים בכניסתה לתפקיד. במקביל אנחנו מקדמים את החלטת המליאה להקים ועדת חינוך סטטוטורית, ועדת משנה ייעודית לנושא בית החינוך. הועדה תורכב מצוות משותף של נבחרי ציבור, בעלי תפקידים ונציגי ציבור בעלי זיקה לעולמות החינוך והניהול. תפקיד ועדת המשנה יהיה להתוות יחד את הדרך של בית החינוך בחיבור כלל השותפים – קהילה – צוותים – מועצה ויצירת מעין 'פאנל מומחים' שיסייע לנו להביא את בית החינוך למקום בו כולנו היינו רוצים לראות אותו.

בתחום המשמעת והאכיפה אנו מנהלים מאבק של ממש מול משרד החינוך על מנת להרחיק מבית הספר את התלמידים שהיו מעורבים באירוע האלימות באירועי הגאווה בשבוע שעבר. עד כה הורחק לצמיתות אחד מהמעורבים, כל השאר הושעו עד סוף שנת הלימודים ואנו פועלים על מנת לאשר גם את הרחקתם לצמיתות - זהו מהלך מורכב עם משמעויות רבות לכל הצדדים ויש לעשותו בדרך הנכונה. מעבר לכך - כמובן שהוגשו תלונות במשטרה.

לסיכום נושא החינוך אני חייב לשתף בחויה אישית מאירה שגם היא מייצגת את הנעשה בבית החינוך שלנו – השבוע זכיתי להיות בטקס להענקת תעודות הצטיינות לכ -30 תלמידי יב' שהמשיכו בהתנדבות שלהם בקהילה מעבר לפרויקט המחויבות האישית. בנוסף לקחתי חלק במפגש של תלמידי כיתה ח' שנפגשו עם ילדים בני גילם מסן דייגו – השיח והמפגש שהתנהלו שם גרמו לי לחוש גאווה גדולה שאלו הם ילדינו. קורים גם הרבה דברים טובים בבית החינוך – אסור לנו ולשכוח את זה.

סיום בקפיצה

אתמול סיכמנו שנה ב-4 מופעים מול קהל של 2000 צופים במופע סיום התעמלות. השנה נבחרת ההתעמלות של שער הנגב הגיעה להישגים מדהימים עם כ-9 פודיומים באליפות ישראל! יש לנו 280 מתעמלות ומתעמלים וצוות מדהים של 10 מאמנות ומדריכות שהפכו את שער הנגב למעצמה של התעמלות.

זה המקום לציין את עמותת הספורט בשער הנגב בהובלתה של דפנה סיבוני ששון שעושה עבודה נהדרת במהלך השנה בכל ענפי הספורט ההישגי ורואים את התוצאות בכל הגלאים.

מפגשי נוער

מאז כניסתי לתפקיד ערכנו מפגשים בישובים, הנהלת המועצה ואני, בהם התקיים שיח פתוח עם התושבים. אני רואה במפגשים האלו ערך חשוב ביותר. לצד מפגשים אלו אני מקיים אחת לחודש מפגש עם וותיקי שער הנגב ביישובים השונים ולאחרונה התחלנו, ביחד עם החינוך החברתי, לקיים מפגשים גם עם הנעורים בישובים. הראשונה הייתה בפגישה בנעורים של ניר-עם והשנייה בנעורים של אור הנר.

הפגישות האלו הן חלק מתהליך ארוך שאנחנו עושים בחינוך בכלל ובחינוך החברתי בפרט, והוא אחד התוצרים של ההאקתון- של מי החינוך הזה, שערכנו בחודש מרץ האחרון.

זו הזדמנות לשמוע את בני הנוער, את הצרכים שלהם בתוך הקיבוץ, בתוך קרית החינוך ולהיות איתם בשיחה קרובה ופתוחה יחד עם צוות המחלקה לחינוך חברתי ועם מנהל.ת החינוך בישוב. יש להם הרבה לומר וחובתי להקשיב להם ולעשות הכל על מנת לתת להם מענה ראוי. יש לנו נוער איכותי וטוב.
במהלך השבועות הבאים אגיע לכל ישובי המועצה, ואני מזמין את כל בני הנוער לקחת חלק.

 

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מועצה אזורית שער הנגב

אירועי חודש יוני במועצה