{{preheader}}

יום שישי | 1.7.2022

חדשנות קהילתית

השבוע השתתפתי באירוע הסיום של המחזור הראשון במעבדה לחדשנות קהילתית שפיתחנו במועצה. את המעבדה יזמנו יחד עם החממה הטכנולוגית שלנו SouthUp ובשיתוף מרכז ח"י בספיר. במסגרת התוכנית צוותים מיישובי המועצה השתתפו בקורס ייחודי, קיימו סיור מקצועי בנושא חדשנות אורבנית ועבדו עם מנטורים על הכנת פרויקטים קהילתיים ביישוב שלהם. הפרויקטים הזוכים קיבלו מערך של כלים ומענק כספי שיסייעו להם להוציא אל הפועל את היוזמות הנפלאות.

שני קיבוצים הגיעו לגמר – גבים וברור חיל. הפרויקטים שהם הציגו היו עם מטרה משותפת – חיבור בין אנשים ותחושת השייכות לקהילה. בסופו של דבר שער הנגב היא הרי קהילה של אנשים.

בגבים חברו 4 נשים שמייצגות את הקבוצות השונות בקיבוץ ויחד בנו מיזם של חיבור ויצירה משותפת. המקום שנבחר הוא בית מאירה שמשמש היום כספריה של הקיבוץ. בקרוב המקום יהפוך למרכז שי"ק- שייכות, יזמות קהילה. הקהילה נרתמה לשיפוץ המקום וכבר החלו פעילויות.

בקיבוץ ברור חיל בחרו בפרויקט סחב"ק- סיירת חברתית קהילתית שתפעל בערבים ובה יסיירו שניים שאינם מכירים האחד את השני– באמצעות אפליקציה ייעודית לתיאום השמירות, וכך יכירו.

אני מבקש להודות למי שלקח על עצמו בהתנדבות את תפקיד יו"ר ועדת השיפוט, חברנו אשר ביטון מקיבוץ ברור חיל. תודה גדולה גם לחממת SouthUp על הליווי ולמרכז ח"י בספיר על השותפות – למנהלת החדשנות של המכללה, שגית יפרח ולמרצה והיזמית אתי בלו.

חודש הגאווה

אתמול ציינו את סיום חודש הגאווה באירוע מועצתי בגרין פאב בניר עם. במהלך החודש התקיימו מספר אירועי שיא ביישובי המועצה אותם הובילו יחד ועדות הצעירים וועדות התרבות ביישובים בליווי המסור של צוות מרכז הצעירים. שמחתי לראות כיצד עשרות אנשים מכל יישוב הגיעו לקחת חלק ויצרו יחד שיח של הקשבה ושבירת החומות. אנחנו נמשיך לתמוך ולקיים פעילויות גם ללא חודש הגאווה ונגלה אפס סובלנות לאלימות ופסילת האחר. כי אצלנו כולם שווים.

אני רוצה להודות להראל פלדר רכז הלהט"ב במועצה על כל העבודה והובלת האירועים. תודה גם לצוות המתנ"ס - למרכז הצעירים, למחלקת התרבות והחינוך החברתי על היוזמה החשובה והובלתה. בהחלט סיבה לגאווה.

 

סוף שהוא התחלה חדשה

ביום רביעי השתתפתי באירוע הפרידה מנעה דגן, מנהלת החינוך החברתי במועצה. נעה החלה את דרכה אצלנו במועצה לפני כ- 12 שנים בחינוך החברתי בתפקידים שונים. במסגרת תפקידה כמנהלת החינוך החברתי בארבע השנים האחרונות נעה הייתה שותפה לאחד התהליכים האסטרטגים החשובים שהנענו במועצה בבחינה מחודשת של החינוך החברתי כמקום רלוונטי ונכון עבור בני הנוער שלנו. בשבועות האחרונים נעה השלימה יחד עם הצוות שלה פיתוח של אחד התוצרים שנולדו בהאקתון במסגרת התהליך האסטרטגי בחינוך – יצירת מרחב נוער רשותי שיהיה בית גם למי שאינו לוקח חלק במסגרות החינוך החברתי ביישובים. בשם קהילת שער הנגב אני מבקש להודות לנעה על שנים של מסירות, השקעה ומקצועיות – והכל למען עתיד טוב לילדינו. את נעה יחליף בתפקיד הראל פלדר שבמהלך 3 השנים האחרונות שימש כרכז להט"ב במועצה, רכז הדרכה בחריש ורכז להבה.

אני רוצה לאחל להראל פלדר הצלחה רבה כולנו כאן לסייע לך. ולנעה דגן בהצלחה בדרכך החדשה!

ועדת המשנה לבית החינוך

בהמשך לעדכונים שלי בשבועות האחרונים אני שמח לעדכן שהשבוע נבחרו חברי ועדת המשנה לבית החינוך. הועדה כוללת שלושה נציגי ציבור מקהילת שער הנגב – איילת אשל אלבז מרוחמה, עידו ארגמן ממפלסים ומיכל עינת מאור הנר; נציג פורום ההורים – רענן מימון ושלושה חברים ממליאת המועצה – הגר ברודץ מכפר עזה, יוסי קרן מברור חיל ומורן חג'בי מיכיני. בהמשך נצרף לועדה נציג ציבור בעל מומחיות בתחום החינוך שאינו חבר קהילת שער הנגב . בראש הועדה אני אעמוד כראש המועצה. בנוסף הועדה תכלול מוזמנים קבועים מבית החינוך ובעלי תפקידים במועצה ובחינוך הבלתי פורמלי. הישיבה הראשונה תתקיים בשבוע הבא.

אקורד סיום

לאחר שבועיים של מסיבות סיום בגיל הרך, בבתי הספר היסודיים ובבית החינוך, אתמול סיימנו באופן רשמי את שנת הלימודים תשפ"ב והנה אנחנו יוצאים לחופשת הקיץ.

בין אירועי הסיום זכיתי להשתתף גם בקונצרט סוף שנה של קונסרבטוריון שער הנגב. הייתה חוויה מהנה ומעוררת גאווה במוסיקאים הצעירים שלנו. תודה לנטע בן אשר על שנה מופלאה ועבודה מסורה.

ולכם ילדים יקרים - אני רוצה לאחל חופשה מהנה ובטוחה. תצאו לטייל, תיהנו בבריכה ובים ובכל מקום בו תהיו אך הכי חשוב שתשמרו על עצמכם. ואם יש לכם קצת זמן פנוי - אני מזמין אתכם לעקוב אחרי הפרסומים של האירועים הקרובים - הכינו לנו קיץ מהסרטים!

אם אינכם מצליחים לצפות במסר לחצו כאן

מועצה אזורית שער הנגב

אירועי חודש יולי במועצה